"Besteladvies weergeven t/m datum 29-11-2007" (30 dagen vooruit) heeft op zich niets te maken met de berekening van de Behoefterun; de velden daaronder wel, en die laat je netjes op 01-01-1900 t/m 31-12-9999 staan, hetgeen impliceert "dat er met alle behoeftes rekening wordt gehouden". Het enige wat je met die rubriek doet is ervoor zorgen dat bestellingen die je pas over een maand hoeft te doen, nu nog niet wilt zien.
Je vraag lees ik derhalve als "kijkend naar mijn verwacht voorraad verloop, hoe komt het dat ik dan op 02-11-2007 met 8 in de min ga, zonder dat ik hier een bestelling voor aantref in mijn Besteladvies"? Dit heeft dan niets te maken met "Besteladvies weergeven t/m datum" en "over 30 dagen niet onder het bestelniveau uitkomt al helemaal niet"; die berekening bekijkt dat voor iedere dag opnieuw.
EP uit je Verwacht Voorraad Verloop staat voor "Emballage Produktieorder", en je hebt het over "grondstoffen"...
Kortom, we moeten maar even gissen naar wat je echt bedoelt, maar ik vermoed dat je ergens probeert te zeggen dat "iemand heeft een Verkooporder toegevoegt voor een eindprodukt, daaruit is (al dan niet 1:1 met de Verkooporder) een Produktieorder uit gegenereerd, en dat triggert een behoefte aan emballage, en die kan niet op tijd worden gedekt".
In zijn algemeenheid kan zo'n situatie (niets aantreffen in het Besteladvies) voorkomen. Stel nl. eens dat jij 2 weken Inkooptijd hebt opgenomen bij de doos, dan houdt dat in dat als we vandaag een Inkooporder toevoegen, de dozen op zijn vroegst op 12 november binnen zullen komen (even geen rekening houdend met kalenders). Tsja... dan kan het systeem wel voorstellen om dit te bestellen, maar ... op 6 november kómt het al binnen. Niets doen is dus minder slecht.
Kortom, ik vermoed dat jouw Inkooptijd (in kombinatie met eventuele kalenders) zodanig hoog staat dat als je die doos vandaag zou bestellen, ze pas ná 6 november in huis is, en dat er om die reden niets besteld wordt. Klopt dat?
NB: Dit neemt niet weg dat we wel iets mis gaat (immers, je zult je dozen niet op tijd in huis hebben). Als het goed is gaat dit gepaard met een melding "Waarschuwing: Fouten gekonstateerd bij deze Behoefterun", en als je dan die logfile viewt (F5?) dan zou daar iets in moeten staan dat de behoefte aan deze doos niet op tijd kon worden gedekt.