Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:27:26 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe zat dat ook alweer met externe ontgrendelingsprogrammatuur?  (Read 3160 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: October 16, 2007, 03:12:11 pm »

oops
Ik heb zo pas de upgrade KM071016 uitgevoerd, op de testserver. Daar heb ik nog even zitten 'spelen' met het principe van "uitgebreid beveiligingsbeleid" aangevinkt. (bedrijfsparameters). Ooit op ons verzoek ontwikkeld. Die testserver wordt weinig gebruikt. Nou heb ik m'n eigen account naar de moeren geholpen, het wachtwoord van WR is verlopen, en die van 1 andere gebruiker met 'systeembeheer' rechten in Profit is geblokkeerd. (ook te lang niet gebruikt). Kortom: Ik heb geen gebruikers meer die met systeembeheer rechten kunnen inloggen, om desbetreffende users opnieuw toegang te verlenen. (danwel iemand anders systeem-manager te maken)

Tot zove allemaal logisch en prima voorstelbaar. Maar hoe zat dat nou ook al weer met die externe ontgrendellings progrmaatuur? In de aanbidineng (referentie 0504120003/03/me) wordt onder punt =0007= gesproken over een "noodprocedure". Waar zit deze noodprocedure eigenlijk ook alweer ingebakken?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: October 16, 2007, 03:16:51 pm »

Voor de volledigheid:Dit was het betreffende blokje volledig:

Externe ontgrendelingprogrammatuur.  =0007=
Het uitgebreide beveiligingsbeleid kan er toe leiden dat er een situatie ontstaat, waarbij geen enkele Gebruiker (die over voldoende rechten beschikt) nog toegang kan krijgen tot het systeem. In dat geval zal er een noodprocedure beschikbaar moeten zijn, om toch weer met het pakket verder te kunnen werken. Deze ontgrendelingsprogrammatuur forceert de toegang tot het systeem en zal buiten Heart-Profit om geaktiveerd kunnen worden.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 16, 2007, 03:16:52 pm »

Hahaha ... wat jij niet weet, is dat wij vaak gebruikers opbellen met de vraag hoe het pakket in een bepaalde hoek werkt.
Jij snapt natuurlijk wel dat je dat voor deze hoek zelf bent.

Wat een pech zeg ...

Out of here
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 16, 2007, 03:18:21 pm »

Quote
In dat geval zal er een noodprocedure beschikbaar moeten zijn, om toch weer met het pakket verder te kunnen werken.

Helaas, dat heb je toen niet afgenomen ...

Too much !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: October 16, 2007, 03:48:35 pm »

Quote
In dat geval zal er een noodprocedure beschikbaar moeten zijn, om toch weer met het pakket verder te kunnen werken.

Helaas, dat heb je toen niet afgenomen ...

Too much !

Dus einde oefening? Of mag ik nog een iets 'nuttigere' invulling verwachten?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: October 16, 2007, 04:23:39 pm »

We hebben het even nagekeken, maar er zou wel gewoon "iets" moeten zijn. Wat alleen weten wij hier niet, want het is natuurlijk geheim. Vervelend voor nu even is dat Robert het heeft ontwikkeld, en hij vast de enige is die het weet, maar hij er ook even niet is (ziek).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: October 16, 2007, 04:26:06 pm »

volgens Robert rh@heartprofit.nl op 3-7-2006 15:36 zouden jullie zelf hier ook mee testen. Destijds bleek dat er nog iets niet in orde was met het versleutelen oid. van wachtwoorden. Dus ook bij jullie kon toen eventjes niemand meer inloggen. Dit heb je heus voor jezelf wel weer ontgrendeld. Is het gewoon een kwestie van kopieren van bepaalde bestanden van de 'productieserver' naar de testserver? Zo ja: welke, zo nee, wat zou er meer moeten gebeuren?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: October 16, 2007, 04:29:20 pm »

We hebben het even nagekeken, maar er zou wel gewoon "iets" moeten zijn. Wat alleen weten wij hier niet, want het is natuurlijk geheim. Vervelend voor nu even is dat Robert het heeft ontwikkeld, en hij vast de enige is die het weet, maar hij er ook even niet is (ziek).

Ondertussen had je dus er al weer wat bij gezet. In dezelfde mail waar ik over rep stond ook nog:
"Kortom, zet het beveiligingsbeleid niet aan.
Of zet hem uit, vlak voor je de Upgrade gaat doen. Met het risico dat je dat vergeet...je bent gewaarschuwd...en degene die dit gemaakt heeft, ikke, kan dan wel eens met vakantie zijn..."


vakantie / ziek euh,  dus dat beveiligingsbeleid activeer ik maar even niet op de "productie"server
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.13 seconds with 20 queries.