Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 03:05:14 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Data-verbruik Profit (Windows) via RDP?  (Read 6772 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: October 09, 2007, 10:36:39 am »

We willen binnenkort mensen via UMTS en een remote verbinding (RDP) in laten bellen zodat ze ook onderweg de beschikking hebben over HeartProfit. Nu vraag ik me af hoe hoog het data-verbruik van Profit via RDP gemiddeld genomen per uur is: iemand die dit nu al doet kan me dit vast vertellen smile

PS: alleen reageren wanneer je er tijd voor en zin in hebt!!!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 09, 2007, 10:41:10 am »

Hartstikke leuk man. Alleen ... waarom wil je dit weten ?
N.b.: Je noemt niet "GPRS", want dan kan ik het me voorstellen ...

Of ik snap/weet het gewoon niet.
N.b.: Antwoord komt wel hoor, maar eerst graag het waarom.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 09, 2007, 11:00:51 am »

Ik bedoel inderdaad UMTS / GPRS - in de uithoek waar wij zitten kun je soms op UMTS maar vaak alleen GPRS qua snelheid. Het moet wel werkbaar blijven.

Daarnaast heb ik 1 laptopper die maar iets van 2 uur per week mobile moet inbellen en dan nog alleen voor Profit. Dan wordt de afweging om voor die persoon een prepaid-abbo (a € 0,50 /Mb en €10,-/mnd) te nemen ipv een vast abbo (30 euro/mnd, 1 Gb/mnd) interessant.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 09, 2007, 11:48:00 am »

Ik realiseer me nu pas dat je vraagt om daadwerkelijke ervaring. En die hebben wij zelf in elk geval niet. Althans, kwa datagebruik niet;

Iedereen werkt natuurlijk met WTS/Citrix (jullie ook), maar dat houdt nog niet in dat je ook weet hoeveel verkeer er over dat lijntje gaat. Kwestie van bekijken natuurlijk ...

Ik wéét dat er gebruikers zijn die dat doen (deden ?), en je zou eigenlijk gewoon de rekening moeten bekijken bij "typisch" gebruik.

Offtopic :
Als je toch met dit soort zaken aan de gang gaat, bedenk dan ook eens wat je met Scanterminals aan de deur bij de klant zou kunnen/willen doen. Want dat kan ook ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 09, 2007, 11:49:30 am »

Quote
Ik wéét dat er gebruikers zijn die dat doen (deden ?), en je zou eigenlijk gewoon de rekening moeten bekijken bij "typisch" gebruik.

Dat is min of meer wat ik zou willen weten. En ik had ook wel het vermoeden (de hoop) dat er klanten zijn die dit al doen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #5 on: October 09, 2007, 01:16:47 pm »

Wij hebben een gebruiker die via umts/gprs verbinding maakt met het netwerk.
die heeft een flatfee abonnement 10mb dataverkeer in begrepen en daar komt hij regelmatig tekort aan.
Heel veel van zijn data verkeer is e-mail verkeer,Hp gebruik via GPRS/umts wordt niet echt gedaan
de snelheid is er dan niet.
Umts blijkt niet overal mogelijk en gprs gaat op een tempo van 384kb/s en dat is langzaaaaaam

Ik hoop dat je hier wat me kan

Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 09, 2007, 01:39:15 pm »

Quote
gprs gaat op een tempo van 384kb/s en dat is langzaaaaaam

Tja ... daar zit natuurlijk wel wat in;
Ik ben het alweer een beetje vergeten, maar mij staat bij dat toen we 1024 ADSL kregen het voor het eerst was dat ik dacht "zo, nu merk ik niet meer dat ik thuis werk".

OffTopic maar weer :
Voor de goede orde en volledigheid : met zo'n Scanterminal heb je niets geen last hoor (GPRS), wat natuurlijk ook komt door de veel kleinere schermpjes (320x240 vs. 1024 x 768 (e.d.) ofwel een verhouding van 76.800 : 786.432 ofwel ongeveer 10 keer zo weinig pixels om over te sturen (bij 100% verversing van het scherm). Dus theoretisch 10 x zo weinig bandbreedte nodig).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: October 15, 2007, 01:06:24 am »

Bedankt voor de info, maar als ik het goed gezien heb kun je in de 'scan-terminal-modus' maar een heel beperkt aantal acties uitvoeren (meer geschikt voor mensen die in het magazijn/produktie werken?). Wij willen oa in het verkoop-gedeelte kunnen, dit kan niet op de scan-terminal neem ik aan.

We gaan het sowieso met 1 UMTS-abonnementje proberen, ik laat hier uiteraard weten hoe het bevalt smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 16, 2007, 01:54:28 pm »

Quote
maar als ik het goed gezien heb kun je in de 'scan-terminal-modus' maar een heel beperkt aantal acties uitvoeren (meer geschikt voor mensen die in het magazijn/produktie werken?).


Klopt hoor. Wat ik erover zei had ik dachtik ook onder "OffTopic" geschaard. Sorry voor de verwarring.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 20 queries.