Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:17:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verbergen van niet actieve debiteuren  (Read 1837 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« on: September 28, 2007, 10:03:06 am »

We hebben ons debiteuren bestand geschoond op de door Robert H. volgende aangegeven manier:
1.
Ga naar Wijzigen Debiteuren (HMenu,2,2,1,F5).
Zorg dat het vinkje "Blokkeren voor Levering" aan staat. (staat op Blad-1)
Als het goed is, zie je nadat je terugkomt in Raadplegen Debiteuren, "NA" (=Niet Aktief) bij de betreffende Debiteur staan.
2.
(Deze stap zal hoogstwaarschijnlijk door een systeembeheerder moeten worden uitgevoerd)
Daarna moet bij de Gebruiker (HMenu,9,2,F5) het vinkje "Weergeven niet Aktieve Debiteur" worden uitgezet.

Het werkt in de zin van dat je de debiteuren niet meer in het onderhoudsscherm ziet (LORDRA) , maar in elk ander willekeurig scherm betreffende debiteuren kom je ze evengoed toch nog tegen. Bijv. in LORDBLDA of LOAARA. Ook als je in een veld een debiteur moet invullen en je hierbij gebruik maakt van de spatiebalk om een snelle selectie te kunnen maken, is de lijst ook weer incl. de geblokkeerde debiteuren.

Hoe moet dat opgelost worden?

Dank voor reply's

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 02, 2007, 02:26:01 pm »

Quote
Zorg dat het vinkje "Blokkeren voor Levering" aan staat. (staat op Blad-1)
Als het goed is, zie je nadat je terugkomt in Raadplegen Debiteuren, "NA" (=Niet Aktief) bij de betreffende Debiteur staan.

Dat is bij mij dan niet goed. Maar daar zal het wel niet om gaan ...

Dat je de Debiteur niet meer ziet in LORDRA is niet belangrijk, lees : had er wat mij betreft gewoon in mogen staan. Eigenlijk vind ik zelfs dat die daar MOET staan. Immers, die Debiteur (die je echt wel kent) krijg je echt aan de lijn, maar je kunt hem niet vinden. Toevoegen dan maar weer ? krijg je nog een "piep bestaat al" ook, maar weet jij veel dat het dezelfde is ...

De moraal is in bovenstaande al weergegeven : als er iets is wat je wilt dan is het het WEL weergeven van die Debiteur.
Vinkje aanzetten bij de Gebruikers, klaar.

Probleem opgelost. Toch ?

Merk op dat het erom gaat dat er voor de Debiteur geen Verkooporder kan worden gemaakt. En dat regel je met Blokkeren voor Levering.


N.b.: Wie dit (zo) verzonnen heeft ... geen idee. Maar wat mij betreft mag het er weer uit (dat van de inaktieve Debiteur). Dit kan domweg niet werken.
Simpele oplossing : keuze voor het Weergeven van Niet Aktieve Debiteur bij de Gebruikers weghalen, en altijd op "Ja" laten staan.

Het erin laten mag ook en kan feitelijk alleen kwaad voor het niet kunnen vinden van "jouw" Debiteur zoals hierboven beschreven.
Maar dan voortaan wel naar dit topic verwijzen ...  Cool

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #2 on: October 03, 2007, 03:17:55 pm »

 Sad Peter, gezien je reactie denk ik dat ik mijn vraag niet helder gesteld heb.
Nogmaals mijn voorbeeld. We hebben heel veel debiteuren met oude valuta's in ons systeem staan. Voor die oude debiteuren hebben we allemaal nieuwe aangemaakt. Nu staat dus oud en nieuw steeds door elkaar heen. De functie om een debiteur te kunnen blokkeren voor levering is een hele goede. De functie om per gebruiker een niet actieve debiteur niet steeds te zien in de schermen is ook een hele goede. Waarom zou ik steeds in lijsten zoeken tussen alle debiteuren, terwijl ik een bewuste keus gemaakt heb om er een aantal niet meer te willen zien? Dat kost veel tijd, en vergroot kansen op verkeerde selecties. Natuurlijk wordt er, zoals je zelf ook aangeeft, bij die foute selecties wel weer gealarmeerd door de meldingen dat het een niet actieve betreft, maar ik voorkom dat liever.
Ik wil niet actieve debiteuren dus in geen enkel opzoekscherm kunnen zien als ik op gebruikers niveau dit aangegeven heb. Mijns inzien is dit toch niet voldoende geregeld in Heart. Nogmaals, in een enkel scherm zie ik ze niet meer, maar in heel veel andere opties nog wel.
Hoe gaat dat verbergen in alle schermen wél lukken?
Mijn volgende stap wordt dit ook op crediteuren niveau zo te regelen.

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: October 03, 2007, 04:50:18 pm »

Ik heb werkelijk geen idee hoe je erbij komt dat e.e.a. zou behoren te werken, dan wel dat het legitiem zou zijn om te werken zoals je zojuist schetst.

Wat de vraag was, was heel duidelijk, de reden was nog niet duidelijk.
Als je dit al in gang hebt gezet, heb je m.i. een serieus probleem.  Ik hoop echter dat het meevalt.

Quote
Mijns inzien is dit toch niet voldoende geregeld in Heart.

Mocht het nog niet duidelijk zijn ... dit is helemáál niet geregeld. Is ook geen aanleiding toe ...
sorry

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 20 queries.