Heart-Profit ERP
June 18, 2024, 06:29:29 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Referentienummer MSDS na registratie  (Read 3523 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: September 10, 2007, 02:44:27 pm »

We zijn hier toch maar eens gaan testen met de registratie in Profit van verstuurde MSDS'en. Nu heb ik een vraag over het referentiegetal dat Profit meegeeft aan een MSDS. Elke nieuwe MSDS lijkt nu steeds een nieuw referentiegetal te krijgen, dus op het moment dat je voor het 250ste product een MSDS registreert kan deze bijvoorbeeld de referentie 000250 (of nog hoger) krijgen, terwijl dit de eerste geregistreerde versie van de MSDS voor dit product is. Een aantal mensen vindt dit verwarrend, omdat je zou kunnen denken dat de referentie slaat op een versienummer, zodat men zich dan afvraagt wat er met die 249 eerdere versies is gebeurd...
Is het mogelijk om elke nieuwe geregistreerde MSDS een versienummer 000001 mee te geven, welke dan oploopt naar 000002 bij een eerste wijziging?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: September 13, 2007, 01:23:35 pm »

Je verzoek ligt voor de hand, maar hier komt voor ons meer bij kijken dan in eerste instantie gedacht. We zijn e.e.a. aan het uitzoeken, en zodra er meer bekend is krijg je bericht.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 17, 2007, 08:58:32 am »

Ik had ook niet echt de illusie dat het simpel aan te passen zou zijn, maar niet geschoten... Wink
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: September 18, 2007, 08:56:43 am »

Het Versienummer is gekoppeld aan het dokument en niet zozeer aan het Artikel. Twee produkten met vergelijkbare risico's en eenzelfde Klassifikatie krijgen dezelfde MSDS (alleen de Produktnaam is anders). Beide MSDS-en krijgen dan hetzelfde Versienummer. Als de MSDS wijzigt, dan geldt dit dus ook voor beide Produkten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 28, 2007, 09:00:58 am »

Afgezien van het referentienummer, welke datum hoort er te staan onder aan het document bij 'datum van herziening'? Logischerwijs zou daar de datum moeten staan waarop het document met het betreffende referentienummer voor het eerst is gemaakt. Als ik echter (in testbest) voor een klant een msds genereer met registratie en ik doe een paar dagen later hetzelfde nog eens, dan krijg ik wel het zelfde referentienummer op het document, maar de datum van herziening is dan de actuele datum. Is dit de bedoeling of doe ik iets niet op de juiste manier?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: September 28, 2007, 09:16:32 am »

Ik zou inderdaad verwachten dat de Datum Herziening verwijst naar de datum waarop de betreffende Versie tot stand is gekomen. Ik ga jouw voorbeeldje hier na doen en kom er maandag even op terug.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #6 on: September 28, 2007, 09:17:58 am »

Oké, da's goed
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #7 on: October 01, 2007, 09:39:08 am »

De Datum van Herziening lijkt inderdaad onjuist bepaald te worden. Vandaag precies dezelfde MSDS gegenereerd als afgelopen vrijdag (van het weekend niet ijverig allerleid zaken aangepast). De Datum van Herziening was vrijdag 28-09 en is vandaag 01-10. Het Referentienummer is in beide gevallen gelijk. Punt wordt in behandeling genomen, maar in verband met vakanties zul je tot de tweede helft van deze maand geduld moeten hebben, voordat het is aangepast.

 
Work stopped
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #8 on: October 01, 2007, 10:05:58 am »

Da's goed, ik lees het wel als het voor elkaar is Grin
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 19 queries.