Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:01:13 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOIRTV obv Kontrakt  (Read 2097 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 10, 2007, 09:35:19 am »

Wat een drukte met die kontrakten zul je misschien denken, maar een nieuwe inkoper betekend ook nieuwe inzichten. Deze ziet wel heil in het werken met de konrakten in profit. We hebben voor de INKOOP-zijde nu ook eens wat geprobeerd met kontrakten.

In 1e afbeelding zie je een voorbeeld ervan. De bedrijfsparameters er bij gezet mbt inkoopkontrakten. Nadat ik het vinkje "inkooporderregel automatisch vanuit kontrakt" had aangevinkt, kreeg ik, vergelijkbaar met Kontrakten aan verkoopzijde, bij het toevoegen van een Inkooporderregel, keurig de melding of ik af wilde boeken van bestaand kontrakt. (plaatje 3)

JA, dat wil ik. De volgende melding staat op plaatje 4. Hoezo andere leveringskondities. Ok, zelfs al is dat zo, dan neem je die toch over?  Ik begrijp even niet wat de achterliggende gedachte is, van het feit dat je vanwege verschillende leveringskondities geen Inkooporderregel zou mogen toevoegen obv kontrakt. Is er iemand die me dat uit kan leggen?

Waarom voeg je dan geen inkooporders toe vanuit kontrakten? Omdat ik nog maar heel weinig kontrakten heb en 'gewend' ben aan LOIRTV, kortom het normaal 'handmatig' toevoegen van inkooporder(regel)s. Daarbij stel ik die melding / vraag van het afboeken van het kontrakt zeer op prijs, maar ik zou graag 'onbelemerd' willen proberen dat kontrakt aldaar ook echt te kunnen gebruiken.


* LOKLTV Blad 1 20070910.PNG (17.46 KB, 641x480 - viewed 156 times.)

* lopaipwy blad 6 ink.PNG (15.54 KB, 664x395 - viewed 173 times.)

* loirtv afboeken van kontrakt 1.PNG (56.31 KB, 975x716 - viewed 148 times.)

* loirtv afboeken van kontrakt 2.PNG (15.65 KB, 736x242 - viewed 151 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 10, 2007, 09:41:57 am »

Als je bij een Kontrakt specifieke Betalings-/Leveringskondities hebt, neem je ze op. Genereer je vervolgens een Inkooporder (lees: afroep) uit een Kontrakt, dan zullen de kondities uit het Kontrakt worden meegekopieerd naar de Inkooporder.

Heb je geen specifieke kondities bij een Kontrakt, dan moet je ze daar niet opnemen (lees: gewoon leeglaten).

Vul je e.e.a. toch in, dan mag het vanzelfsprekend zijn dat als je niet afroept vanuit een Kontrakt, maar handmatig een bestelling plaatst met bepaalde kondities (bijv. franco huis) , deze niet autom. wordt afgeboekt op een Kontrakt met andere kondities (af fabriek).

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 10, 2007, 09:44:05 am »

Waarom voeg je dan geen inkooporders toe vanuit kontrakten?

Inderdaad; die mogelijkheid bestaat ook, en dan zullen altijd de kondities van het Kontrakt worden overgenomen naar de te genereren Inkooporder.
In dit geval kies je er echter bewust voor om een Inkooporder toe te voegen, en dan nog een tegen andere Kondities dan die in het Kontrakt staan ook.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: September 10, 2007, 09:46:26 am »

Helder, ik geloof dat ik in eerste instantie die leveringscondities maar eens leeg laat, wanneer de leveranciers obv kontrakt ineens andere leveringscondities moeten hanteren, dan zien we wel weer.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 10, 2007, 09:54:42 am »

Misschien is dat wel kort door de bocht ...
Als je een kontrakt hebt, lok je wel heel erg uit dat de Leveringskondities anders zijn dan "normaal". Het is dus (als ik het goed kan olgen) andersom : je moet een Inkooporder maken met gelijke Leveringskondities als het Kontrakt.

Verder is de onderliggende (zeg maar technische) essentie, dat je geen Inkooporderregels met verschillende Leveringskondities op dezelfde Inkooporder kunt plaatsen. Dus, ook al ben jij bij Regel 1 als je de melding krijgt ... uiteindelijk gaat het dáár om; bij de eerste Regel zouden we ook de header van de Inkooporder wel kunnen aanpassen op wat het Kontrakt zegt, maar ... onzin.

Als je dit allemaal een beetje doorhebt, gaat het vanzelf goed. En beginnen met het uitgangspunt dat het Kontrakt dan maar geen Leveringskondities moet hebben ... is altijd fout. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 20 queries.