Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:33:48 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Reorganiseren Produktiebestanden ALL, menu 9-5-1 (LOBHOI) >duurt (te) lang? Nut?  (Read 1929 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: September 03, 2007, 10:26:50 am »

Ik reorganiseer eens in de 3, 4 weken alle produktiebestanden middels menu 9-5-1 ALL.
Nu deed ik dit afgelopen zondag middels rdp-sessie, ingelogd met m'n eigen naam, in de DOS-versie van Profit. Normaal gesproken is hij met 2, 3 uurtjes klaar maar nu was hij na ruim 6 uur nog maar bij LOAC2.DBF

Nu vraag ik me af hoe ver hij is wanneer hij bij LOAC2 aangekomen is - jullie kennen ongetwijfeld de volgorde waarin de bestanden gereorganiseerd worden?

En nu ik jullie toch spreek: is het eigenlijk wel nuttig regelmatig alle produktiebestanden te reorganiseren? In de helptekst staat bv:

Middels deze Funktie kunnen de bestanden worden georganiseerd, d.w.z. dat het systeem intern de zaken weer netjes op een rij zet.           
In principe is deze Funktie voor U van weinig belang, omdat de wijze waarop PROFIT met de bestanden omgaat ervoor zorgt dat 'het niet op een rij staan' niet kan voorkomen.
Echter, er kunnen toch situaties ontstaan waarbij het noodzakelijk is dat de Bestanden worden gereorganiseerd. Zo'n situatie kan in het algemeen worden herkend, doordat een Funktie die voorheen uitvoerbaar was, ineens niet meer blijkt te werken, zonder dat er een verandering aan de programmatuur heeft plaatsgevonden.
 
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 03, 2007, 10:54:29 am »

Aannemend dat je LOAC bedoelt (en dan Index 2) ... ergens in het begin ...

Standaard eens in de zoveel tijd reorganiseren heef nut als je relematig problemen ondervindt waarbij reorganiseren helpt.
Dąt je die problemen ondervindt ligt altijd ergens "aan jezelf" (hoe de gebruikers omgaan met het uitzetten van PC's e.d., maar ook de gehele setup van het systeem en netwerk).
Heb je nooit problemen, dan hoef je in principe ook nooit te reorganiseren. En die klanten bestaan ...

Overigens lijkt die quote uit de helptekst wel heel erg van 20 jaar geleden. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: September 03, 2007, 11:15:14 am »

Aannemend dat je LOAC bedoelt (en dan Index 2) ... ergens in het begin ...
Oei  Sad
Ik zal het vanavond nog eens proberen - wanneer het nog zo lang duurt meld ik het even.


Quote
Heb je nooit problemen, dan hoef je in principe ook nooit te reorganiseren.
Dan zal ik maar blijven reorganiseren  unsure

Quote
Overigens lijkt die quote uit de helptekst wel heel erg van 20 jaar geleden. Wink
Komt toch echt uit de Windows-versie, maar ik vind 'm prima hoor smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 03, 2007, 11:19:48 am »

Je kunt ook eerst even LOCA proberen, gevolgd door LOGA.
Gaan die beiden goed, dan weer "alles".

Heb je vervolgens een soortgelijk probleem, probeer dan te achterhalen of je nog steeds read I/O hebt op de betreffende taak. Zo ja, dan zit er iets in een loop, maar dat zal buiten onze macht zijn. Dan wel even bellen natuurlijk.


Die helptekst is vast wel uit Dos komen overwaaien. Klopt ook nog wel hoor, maar staat een beetje kinderachtig voor de huidige tijd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: September 03, 2007, 11:30:03 am »

Ik zal het testen, bedankt
Die helptekst is vast wel uit Dos komen overwaaien. Klopt ook nog wel hoor, maar staat een beetje kinderachtig voor de huidige tijd.
Och, ik ben wel een liefhebber van Jip en Janneke taal Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.013 seconds with 20 queries.