Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:43:28 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toevoegen verkooporderregels obv kontrakt doet vreemd  (Read 2938 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 20, 2007, 11:40:35 am »

Toevoegen verkooporderregels obv kontrakt doet vreemd, nou ja, doet niet wat 'ik' er van zou verwachten. Zal wel met mijn onnozelheid te maken hebben en het feit dat dit door ons nog niet eerder is gebruikt.

ik heb een kontraktregel toegevoegd, (zie afbeelding 1) voor het afnemen van 10.000 kg product. Dit betreft een product waar een assemblagerecept aan is gekoppeld. Bij de verkooporders worden dit soort producten bij ons ingebracht obv aantal zakken. We brengen een verkooporder voor 750 kg, dus in als een order voor 30 zakken ŕ 25 kg.

Vervolgens ga ik een Verkooporder inbrengen. Normaliter bestellen klanten bij ons via / volgens assortiment. Dit gaat nog prima. Van die 10000 kilogram wil ik 750 gaan leveren op 6-sep-2007

Hij vraagt keurig netjes of het mag worden afgeboekt van Kontrakt ... Ik klik op Ja! Want dat wil ik wel graag!

Vervolgens wordt de order toegevoegd voor 10.000 kilogram.

Vraag:
Waarom moet je in 1 keer het hele kontrakt gaan leveren? Waarom mag dit niet worden verdeeld over meerdere verkooporders?

Bovendien lijkt het alsof er niet in aantal verschijningen geleverd kan worden. Misbruik ik hier een stuk functionaliteit?

Mijn verwachting was: Ik voeg een kontraktregel toe, en kan per x aantal zakken (bijvoorbeeld 30) obv dit kontrakt de verkooporderregels gaan toevoegen. Bovendien verwacht ik dat 30 zakken (verschijningen) bij het kontrakt wel vertaalt wordt naar 750 kilogram, waarmee 'nog af te nemen' wordt verminderd.

nb. Ditzelfde resultaat krijg je trouwens ook als je via LO<3-1-6-f1-2-ShiftF4> de VO gaat toevoegen. In hoeverre het verschijngingen/eenheden verhaal parten gaat spelen heb ik nog niet helemaal helder. Op de rappellijst bijvoorbeeld, wordt 10000 kg  wel keurig vertaalt naar 400 verschijningen, evenals op de Verkooporderbevesting. Het is alleen wat apart dat de VO-regel  'anders' is dan 'normaal' bij dit soort artikelen.


* KONTRAKT_REGEL_TOEV_1.PNG (19.08 KB, 693x422 - viewed 162 times.)

* KONTRAKT_LOVODBBS_TV_voREG.PNG (9.72 KB, 512x288 - viewed 172 times.)

* KONTRAKT_3LOVRTV_VRAAG.PNG (104.88 KB, 612x440 - viewed 164 times.)

* KONTRAKT_RESULTAAT vo.PNG (46.67 KB, 871x659 - viewed 166 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: August 20, 2007, 04:29:09 pm »

Ook hier zullen we gaan kijken wat er aan de hand is.
Work stopped
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #2 on: August 21, 2007, 11:23:55 am »

Is opgelost (na eerstvolgende Upgrade).
zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18727.0;topicseen

Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: August 22, 2007, 04:51:34 pm »

Hartelijk dank voor deze snelle actie, maar dit lijkt niet afdoende te zijn. Wellicht dat daarom de bol ook nog draait.

Heb zonet de upgrade uitgevoerd (op de testserver) en daar krijg je onderstaand beeld.

Waarom moet je de minimale afname van dat kontrakt in 1 keer bestellen?

en

vraag 2: het lijkt er op dat er besteld blijft worden in eenheden en niet in verschijningen. Hoe vervelend dat laatste is weet ik niet, het is in ieder geval afwijkend van hoe het er 'normaal' bij ons uit ziet.


* 1lovrtv.PNG (84.02 KB, 892x696 - viewed 156 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: August 22, 2007, 04:59:18 pm »

Ook weer een aparte weergave, let op, wat IK dus apart vind, betreft onderstaand scherm met betrekking tot de trendhoeveelheid. 1200x25 = 30000 kg. Dat lijkt goed, lijkt me heel prima. Maar wat daarnaast getoond wordt: Aantal werkelijk besteld: 30000 met een inhoud van 25, nee, dat is niet het geval. Overigens: Bij het wijzigen kun je dus wel 30000 kg overschrijven door 1200 V (van verschijningen)



* lovrwy.PNG (20.55 KB, 706x466 - viewed 144 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: August 23, 2007, 08:47:33 am »

Hmm, nu heeft toch iemand die bol stil gezet vanochtend vroeg, of zou ik nou echt gisternamiddag werkelijk helemaal niet goed hebben gekeken. Nou ja, dat zal wel.

Nog even het volgende: Als je eenmaal de VO-regel er in hebt te staan, dan kun je via LOVRWY Wijzigen Verkooporderregels e.e.a. wel weer aanpassen naar bijvoorbeeld 100 V á 25 kg, zonder dat die meldingen komen. Dus: LOVRTV staat dit niet toe, LOVRWY wel. Vanwaar dit verschil?
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #6 on: August 23, 2007, 12:53:14 pm »

Quote
Waarom moet je de minimale afname van dat kontrakt in 1 keer bestellen?

De minimale afname geldt per bestelling, niet voor het hele Kontrakt.

en

Quote
vraag 2: het lijkt er op dat er besteld blijft worden in eenheden en niet in verschijningen. Hoe vervelend dat laatste is weet ik niet, het is in ieder geval afwijkend van hoe het er 'normaal' bij ons uit ziet.

Voor een bestelling o.b.v. een Kontrakt is gesteld dat deze altijd in Eenheden wordt gedaan. Wat de achterliggende gedachte daarbij is (geweest) , dat weet ik niet.

Logged

Heart-Profit company-ID : HA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #7 on: August 23, 2007, 12:56:09 pm »

Quote
Ook weer een aparte weergave, let op, wat IK dus apart vind, betreft onderstaand scherm met betrekking tot de trendhoeveelheid. 1200x25 = 30000 kg. Dat lijkt goed, lijkt me heel prima. Maar wat daarnaast getoond wordt: Aantal werkelijk besteld: 30000 met een inhoud van 25, nee, dat is niet het geval.

Dat is inderdaad 'apart'. Dat zal worden opgelost. Er hoort daar 1200 met een inhoud van 25 te staan. 
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #8 on: August 23, 2007, 12:59:02 pm »

Quote
Nog even het volgende: Als je eenmaal de VO-regel er in hebt te staan, dan kun je via LOVRWY Wijzigen Verkooporderregels e.e.a. wel weer aanpassen naar bijvoorbeeld 100 V á 25 kg, zonder dat die meldingen komen. Dus: LOVRTV staat dit niet toe, LOVRWY wel. Vanwaar dit verschil?

Geen idee.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: August 23, 2007, 01:11:54 pm »

Quote
Nog even het volgende: Als je eenmaal de VO-regel er in hebt te staan, dan kun je via LOVRWY Wijzigen Verkooporderregels e.e.a. wel weer aanpassen naar bijvoorbeeld 100 V á 25 kg, zonder dat die meldingen komen. Dus: LOVRTV staat dit niet toe, LOVRWY wel. Vanwaar dit verschil?

Geen idee.

Is dit nou niet een beetje tegenstrijdig met :
Quote

Voor een bestelling o.b.v. een Kontrakt is gesteld dat deze altijd in Eenheden wordt gedaan.
?

Naar mijn idee wel, maar ja goed, we beginnen pas met kontrakten en moeten die logica nog maar eens zien te ontdekken.

Waarom stel je nou dat het in eenheden moet, en sta  je in LOVRWY ineens toe er verschijningen van te maken.

Overigens, is er iemand anders die wel de achterliggende gedachte kent van het feit waarom er bij LOVRTV uitsluitend in eenheden besteld kan worden?
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.615 seconds with 19 queries.