We hebben verschillende typen etiketprinters, 1 ervan is een Zebra 105sl. Vanuit profit kun je die prachtig aansturen. In BarOne Lite ontwerp je een etiket, je print het naar een textbestand, en importeert die via LO<9-7-1-Shift F6> weer in profit, Waarna je het via produktieopdrachten etiketten kunt gaan afdrukken.
Prachtig, totdat je een % teken af moet gaan drukken. Dat gebeurde vandaag dus. % is gevaarlijk omdat je dat ook gebruikt om o.a. variabelen aan te roepen, bijvoorbeeld %ET-CHARGE%.
de regel:
^A0N,19,20^FO32,184^FH_^FDIngredi_89nten: 86% paneermeel (84% tarwebloem, zout, gist, kleurstof: E160c, E110,^FSresulteert in
Ingrediënten: 86 tarwebloem, zout, gist, kleurstof: E160c, E110,dus het stukje
% paneermeel (84% wordt niet afgedrukt.
Zoals je ziet wordt het woord "ingrediënten" in de programering als "Ingredi_89nten" opgegeven, dat zijn van die "HEX"-waarden of iets dergelijks.
via
http://www.geostick.nl/files/zplrev1.pdf heb ik die hele lijst (bijlage F) er bij gepakt. Dan zie je dat "_25" voor een % teken gaat zorgen, behalve... bij mij natuurlijk. Dat doet 'ie namelijk soms wel, en soms niet. Daar heb ik ook nog geen patroon in kunnen ontdekken.
Het zal ongetwijfeld wel weer een fout zijn in 1 of andere weet ik veel wat voor regel, element, parameter of iets dergelijks in mijn inrichting, maar waar moet je dit nou zoeken?
Kortom: Hoe moet je in de layoutregels omgaan met een procent-teken als je die tevoorschijn wilt toveren?
Bij b1-lite kun je bij het afdrukken kiezen voor tekenset "Ansi" en "printer", beide geprobeerd, maakt geen verschil.