Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:51:35 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bij wijzigen receptregel wordt oorspronkelijke inhoud op 0 gezet  (Read 2687 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 08, 2007, 09:28:21 am »

Via LO<1-3-1-1-select recept - Shift F4 - select regel - F5 - Aanpassen verschijningsvorm - tab - Ctrl f1> wordt de gewijzigde verschijningsvorm (van kg naar ------- om de receptregels ongeachtverschijning te krijgen) wordt de inhoud overschreven door 0.

Volgens mij gaat er bij dit wijzigen iets niet helemaal goed. Inmiddels zijn we hier op bedacht en gaan we daar waar de behoefte omgebouwd moet worden naar "ongeacht verschijning" wel goed opletten wat er met het veld "Aantal eenheden" gebeurt.

Dit aanpassen naar 0 gebeurt óók als je het veld "Aantal eenheden" voorbij tabt en dan pas ctrl f1 geeft. Ook zonder ctrl f1 (dus alle bladen met gewoon f1 bevestigen) zorgt er voor dat de aantal eenheden ondanks het feit dat ze in het scherm op een waarde >= 0,001 staan, toch op 0,000 wordt gezet. Is dit te verhelpen?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: August 20, 2007, 10:21:05 am »

Nog geen draaiend bolletje, maar we schrijven de oude waarde wel op en wijzigen de receptregel wel in twee keer. Is het meest leuke werk niet, maar ook niet het meeste werk.
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #2 on: August 20, 2007, 04:24:26 pm »

We gaan er naar kijken hoor.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: August 21, 2007, 10:14:32 am »

Marco,
 
Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18671.
 
In de Releasenotes kan ik terugvinden dat voor jullie, in april 2005, er een wijziging heeft plaatsgevonden die de Werkelijke Inhoud terugzet naar 0 bij wijziging van de Verschijningsvorm naar -------. Ik vat dat niet. Kun je mij dit uitleggen?
 
Groeten,
Robert.


Dat zou alleen plaats moeten vinden als het artikelnummer van de "grondstof" gelijk is aan het artikelnummer van het "eindproduct".
Dit is gedaan omdat je anders een oneindige lus creeert in de behoefterun.
Immers een artikel in verschijning roept eenm artikel af in verschijning ongeacht.....

Wanneer het artikel <> de grondstof zou dit mechanisme niet getriggert moeten worden.

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: September 13, 2007, 10:06:41 am »

Ik zie nog een bolletje draaien. Het is geen 'must', maar gezien de aanstaande upgrade (week 200738), zou het wel mooi zijn dat ook dit puntje van de openstaande punten geschrapt zou kunnen worden.
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #5 on: September 13, 2007, 10:14:01 am »

Ga er maar vanuit dat je dit punt dan kunt schrappen.
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.