Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:33:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Externe verplaatsopdracht mogelijk vanuit afboeken LOPOAVBK?  (Read 2187 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: June 22, 2007, 12:38:23 pm »

    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 22-06-07    TIJD : 08:49:44          VISUAL FOXPRO         UID : WWE     
      KODE : 9        MESSAGE : Data type mismatch.                                         
      AREA : 68         ALIAS : ADBB              INDEX : A1            ROW : 214
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  ADBOTV4  LOPOGVB3  LOPOGVBK  LOPOGVRA  LOPOGV  LOPBGR  LOPB 
             LOWP  LO  SYSA  LOIN  PROFIT
      XST  : =MEEL=[LO]EscEsc5[LOWP]2[LOPB]1[LOPBRO]1[LOPORA]Esc[LOPBRO]Esc[LOPB]2[LOPBGR]2[LOP
             OGV][LOPO_OID_S]F1[LOPOGVRA][]F4[LOPOGVBK][WINHOUD_S]16.780Tab[POEENH_S]Tab[SMNVGN
             _S]TabEnter[AFSLTN_S]TabEnter[OPSLEHAV_S]Tab[LOLO_LID_S]pe030Tab[OPSLEHAV_S]F1


Vol verbazing werd mij vanochtend een verkooporderbevestiging gebracht. Het bleek er 1 te zijn die hoorde bij een externe verplaatsopdracht. Desbetreffende gebruiker was zich totaal niet bewust wat zo'n externe VPO was, omdat we daar erg weinig gebruik van maken. Volgens de gebruiker (WWE) zou hij na het afboeken van een POregel, nog een extra POregel toevoegen. Ik betwijfel of 'ie wel de goede toetsencombinatie heeft gebruikt. want ja, dat gaat met <Shift f8> en niet met een combinatie die in de geblokkeerde functie staat.

"Mijn scherm werd even wit, het ging even raar, en daarna klapte profit er uit". Tsja, leuke omschrijving, maar of je er wat aan hebt weet ik niet.

Waar ik gewoon ontzettend benieuwd naar ben, is of er een mogelijkheid bestaat om na het op-, danwel af-boeken van een productieorder, een mogelijkheid bestaat om aansluitend daarop automatisch een Externe VPO te genereren. Welke parameter bij een artikel/verschijning/lokatie/productiemagazijn/recept/bedrijfsparameter of iets dergelijks, kan daar voor zorgen? Iets in die hoek zou ik het zoeken waardoor profit met deze geblokkeerde functie is gekomen.

Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: June 22, 2007, 01:25:45 pm »

Bedrijf Meel Produktie, maar ja dat stond ook al in die geblokkeerde functie, en de Verkooporder was 20070622045, de externe VPO is ordernummer 20706220029, IO 20070622006.
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #2 on: June 22, 2007, 01:31:46 pm »

Johan,

In de Funktie Wijzigen Produktieorder-Output heb je een Rubriek 'Lokatie Extern Magazijn'.
Vul je hier een Lokatie in dan wordt, nadat de betreffende Output is opgeboekt, er een Externe Verplaatsopdracht gegenereerd ten behoeve van deze verplaatsing naar het Externe Magazijn.

Waarschijnlijk heeft iemand deze Rubriek dus 'per ongeluk' ingevuld?
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: June 22, 2007, 01:58:44 pm »


In de MEEL TEST even een ordertje gepakt, de output geraadpleegt, en via lopovptv een regel aan de output toegevoegd, met een echt extern magazijn als lokatie. Terug naar het opboeken (LOPOGVBK) en je krijgt het inderdaad voor elkaar om een geblokkeerde functie uit te lokken.

Eigenlijk best wel benieuwd hoe dat dan kan, want de lokatie PE030 die in de geblokkeerde functie staat van WWE, is gewoon een interne locatie, niet gekenmerkt als extern. Of is het zo dat als je in de output zegt dat het extern is, dat het dan ook extern is of zo?

Bij die van mij is er wel sprake van een als externe locatie aangemerkte locatie.


    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 22-06-07    TIJD : 13:45:02          VISUAL FOXPRO         UID : JVR     
      KODE : 9        MESSAGE : Data type mismatch.                                         
      AREA : 64         ALIAS : ADBB              INDEX : A1            ROW : 214
      LINE :                                                                       
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  ADBOTV4  LOPOGVB3  LOPOGVBK  LOPOGVRA  LOPOGV  LOPBGR  LOPB 
             LOWP  LO  SYSA  LOIN  PROFIT
      XST  : =MEEL=...<...mTab[LOVO_OID_S]F1[AANTITEM_S]1Tab[WINHOUD_S]0Tab[INGEENH_S]F1[LOAR_A
             ID_S]Esc[LOPOVPRA][]F5[LOPOVPWY][AANTITEM_S]10F11Esc[LOPOVPRA][]F4[LOPOVPTV][LOAR_
             AID_S]Tab[LOVS_VID_S]Esc[LOPOVPRA][]F4[LOPOVPTV][LOAR_AID_S]Esc[LOPOVPRA][]F5F6Esc
             [LOPOGVRA]F6[LOPOVPRA]F6F6F4[LOPOVPTV][LOAR_AID_S]Tab[LOVS_VID_S]bulkTab[LOCP_CID_
             S]Tab[AANTITEM_S]1Tab[WINHOUD_S]Tab[INGEENH_S]pyEsc[LOPOVPRA][]F4[LOPOVPTV][LOAR_A
             ID_S]Tab[LOVS_VID_S]bulkTab[LOCP_CID_S]Tab[AANTITEM_S]1Tab[WINHOUD_S]Tab[INGEENH_S
             ]Tab[LOLO_BID_S]pys01Tab[LOVO_OID_S]MouseF1F1[LOLO_BID_S]EndBackspaceomF1[LOAR_AID
             _S]Esc[LOPOVPRA][]F4[LOPOVPTV][LOAR_AID_S]Esc[LOPOVPRA][]Esc[LOPOGVRA]F4[LOPOGVBK]
             [WINHOUD_S]1Tab[POEENH_S]Tab[SMNVGN_S]TabEnter[AFSLTN_S] TabEnter[OPSLEHAV_S]Tab[L
             OLO_LID_S]pysomF1


* lopogvbk.PNG (166.6 KB, 1049x498 - viewed 108 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: June 22, 2007, 02:00:10 pm »

Euh, ja dat onderwerp van dit topic klopt dus ook niet, want LOPOAVBK lijkt er niet iets mee te maken hebben
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: June 22, 2007, 02:06:59 pm »

Toch snap ik hier even geen biet van dit principe. Is het wellicht zo dat dit gemaakt is om de output van de PO op te boeken in het magazijn van de Buurman of zo?

Hoe moet dat dan gaan? Je stopt op locatie A iets in een PO, en de output komt op Externe locatie B te liggen. Dat snap ik even niet. Ik zou zeggen: de output komt op een interne lokatie Ax terecht, en als het naar een externe locatie toe moet, dan wordt daar terstond een EXterne VPO gegenereerd, waarbij de verkooporder raapt van de interne locatie Ax, en de inkooporder het op de externe locatie ontvangt. Want ja, waarom moet je anders rapen en verzenden bij een externe VPO? dan kun je beide overslaan toch? Als je vanuit de PO rechtstreeks opboekt op de externelocatie, dan valt er toch niks meer te rapen en te verzenden?
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #6 on: June 22, 2007, 02:48:28 pm »

Ik heb toch niet gezegd dat dit mechanisme feilloos werkt? Er ontbreekt inderdaad een kontrole op Opboeklokatie = Lokatie Extern Magazijn. Zo goed?
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.048 seconds with 19 queries.