Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:33:47 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen inhoud bij ST verschijningen op de inslaglijst  (Read 3517 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: June 22, 2007, 07:11:43 am »

Functie: LOMRTV

Wij maken veel mee dat (per ongeluk) de inhoud van een stuks verschijning wordt aangepast. De oorzaak zit hem dan bijvoorbeeld in het feit dat wij bij de leverancier iets per stuk inkopen en de leverancier op zijn voormelding het gewicht erbij vermeld. Dit gaat dan gemakkelijk fout.

Is er iets aan te passen waardoor het veld "inhoud" bij stuksartikelen niet is aan te passen? Dit zou een hoop fouten voorkomen.



* inslaglijst.PNG (15.02 KB, 471x296 - viewed 568 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 25, 2007, 10:44:16 am »

Meloenen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 26, 2007, 07:39:29 pm »

Huh?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 31, 2007, 09:29:11 am »

Beste Peter,

Is het mogelijk dat je een "normale' reactie geeft op mijn vraagt. In plaats van het woord "meloenen".

Dank  thankyou
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: August 31, 2007, 12:39:54 pm »

Als je bedoelt "indien Voorraadeenheid = ST" ...
Bedrijfsparameter + Aanpassing : 5 uur.

Maar denk nou even 3 keer na voordat het er zodirekt voor niets in zit, want ik zou denken dat je dat veld gewoon nodig hebt bij ST produkten. Ik denk dat ik daarom naar meloenen verwees. Ik weet dat zelf niet meer.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 31, 2007, 12:59:03 pm »

Ik denk dat Demis op zoek is naar iets wat instelbaar is op Verschijningsvormniveau, en waarbij je niet wilt dat iemand de inhoud kan aanpassen als deze toch nooit wijzigt; bij een Verschijningsvorm "per stuk" zal de inhoud nooit iets anders zijn dan 1 (behalve bij die betonboeren, die 1,025 stuks weten te verkopen  Wink).  Als je een Verschijningsvorm hebt voor een 1,5 liter fles (cola) dan zal je echt niet de inhoud willen wijzigen. Heb je echter een vat van 200 liter, dan zal ze wel kunnen afwijken. Ofwel, instelbaar per Verschijningsvorm.

Vergelijkbaar hieraan, maar net andersom, als het bulk betreft wil je juist dat de gebruiker de inhoud moet invullen, en niet het aantal.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 31, 2007, 02:44:38 pm »

Helpt net zo min (naar ons intussen intern besproken gevoel).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #7 on: August 31, 2007, 04:49:15 pm »

Wellicht volstaat een Rubriekje bij achtereenvolgens Leverancier/Artikel/Verschijning, Artikel/Verschijning en Verschijningsvorm waarme je aan kan geven dat de Inhoud van de betreffende Verschijningsvorm bij Goederenontvangst niet overschreven kan worden? De gebruiker kan dan zelf bepalen of een Vat van 200 L altijd 200 L bevat en of een Kist met 6 meloenen altijd een inhoud heeft van 6 meloenen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 04, 2007, 07:50:28 pm »

Quote
Wellicht volstaat een Rubriekje bij achtereenvolgens Leverancier/Artikel/Verschijning, Artikel/Verschijning en Verschijningsvorm waarme je aan kan geven dat de Inhoud van de betreffende Verschijningsvorm bij Goederenontvangst niet overschreven kan worden? De gebruiker kan dan zelf bepalen of een Vat van 200 L altijd 200 L bevat en of een Kist met 6 meloenen altijd een inhoud heeft van 6 meloenen.
Lijkt mij wel een goede optie.

Zojuist weer een fout hersteld waar iemand een gewicht aangepast van een stuks artikel en vervolgens de leverancier binnenboekt (en de klant veel te weinig betaald  Sad)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.