Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 10:37:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Scanterminal voorraad verplaatsen, meerdere inhouden aanwezig  (Read 6230 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: June 13, 2007, 10:48:25 am »

Functie: LOTSSTVP (voorraad verplaatsen)

Ik scan de volgende charge: 076B0300401 (vleestomaten).
Nu geeft het Profit aan: kan niet verplaatsen, meerdere inhouden aanwezig.

Nu klopt dit ook wel, er staat het volgende op voorraad:
17 dozen van 7 kilogram
1 doos van 1,5 kilogram

Echter, ik wil wel graag de volledige charge kunnen overboeken.

Kan dit aangepast worden naar de situatie dat de gehele charge (ongeacht het aantal regels cq inhouden in de voorraad) wordt overgeboekt?


Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 13, 2007, 03:27:34 pm »

Tuurlijk. "Alles" kan. Maar daarmee wijzigt de funktionaliteit dus ook naar "overboeken voorraad van een Charge" en dat zie ik zo 1,2,3 nog even niet zitten, al was het maar omdat je niet zult kunnen zien wat er gebeurt.

Dus, 1 partij ontvangen met 40 kisten, waarvan 2½ kist in de horeca ruimte staat, 3 bij produktie, en de rest in de koelcel. Uitgangspunt voor de Scanterminal schermen was/-is dat de barkode tot een uniek voorraaditem zou leiden. Nu gaan we een partij scannen om over te boeken naar de keuken, wat moet er nu overgeboekt worden? Alles? Dus ook dat wat al expliciet naar andere lokaties geboekt was?
Of, je hebt voorraad in koelcel 1 en koelcel 2. Boek een partij over, die je scant bij koelcel1, maar ondertussen wordt er ook voorraad uit cel 2 afgeboekt.

Kortom, ik zou zeggen "nee; je voldoet niet aan de definitie zoals die er nu ligt".

Alternatieven:

a. Aanpassen Scan Terminalscherm (ik denk extra vervolgscherm of i.d.) opdat deze aangeeft dat er meerdere Viirraaditems voldoen, en er een keuze komt om te kiezen welke je wilt verplaatsen.

b. Je zou nog kunnen denken aan het uitsluiten van de horeca ruimte v.w.b. dit scannen, waarmee het dus niet mogelijk wordt om vanuit een horeca ruimte (waar mogelijk de aangebroken verschijningen liggen) terug te boeken naar een andere lokatie. Maar ja... ervanuitgaande dat het voorbeeld reëel is dat je 1 charge op meerdere lokaties hebt liggen, gaat dit sowieso niet werken.

c. Overboeken toestaan mits alle aanwezige inhouden op dezelfde lokatie liggen; lees: je boekt feitelijk een pallet over met 40 kisten van eenzelfde charge, waarbij 39 kisten gevuld zijn met 18 kg en 1 kist met 12 kg.

Voor oplossingen a & c geldt dat je zoiets vast ook voor andere Scan Terminal schermen nodig hebt; ik bedoel, als we een partij gaan afkeuren zul je ook willen dat alle inhouden die aan het nieuwe scenario voldoen afgekeurd worden. b. kan nog wel op een algemene manier worden ingebouwd.

Verder moet Peter denk ik maar een oordeel geven van wat hij wil in deze.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 13, 2007, 03:35:46 pm »

Wouter, je maakt gebruik van een aantal aanname's die wat mij betreft niet terecht zijn. Misschien veranderd je oordeel na het lezen van de werkelijkheid:

Quote
Dus, 1 partij ontvangen met 40 kisten, waarvan 2½ kist in de horeca ruimte staat, 3 bij produktie, en de rest in de koelcel.
Fout, de betreffende charge staat op 1 lokatie. Echter er wordt door het systeem een 2e regel (in de voorraad) gemaakt doordat de producten direct uit de kist geboekt worden.

Quote
Nu gaan we een partij scannen om over te boeken naar de keuken
Nee, om vanuit goederenontvangst over te boeken naar de lokatie in de koelcel.

Quote
Of, je hebt voorraad in koelcel 1 en koelcel 2. Boek een partij over, die je scant bij koelcel1, maar ondertussen wordt er ook voorraad uit cel 2 afgeboekt.
Wat mij betreft kan dit niet omdat iedere partij een uniek chargenummer heeft wat op 1 lokatie staat, dus een chargenummer komt niet op meerdere lokaties voor.

Quote
Overboeken toestaan mits alle aanwezige inhouden op dezelfde lokatie liggen; lees: je boekt feitelijk een pallet over met 40 kisten van eenzelfde charge, waarbij 39 kisten gevuld zijn met 18 kg en 1 kist met 12 kg.
Juist, en dit is nu het geval.....  yahoo. Ik snap eigenlijk jouw *moeilijkheid* in deze niet. Het kàn toch ook niet anders dat dat de gehele charge op dezelfde lokatie ligt? Ik zou in ieder geval niet weten wat het nut zou zijn om 1 kist naar de horecaruimte te boeken.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 13, 2007, 04:05:04 pm »

Wouter, je maakt gebruik van een aantal aanname's die wat mij betreft niet terecht zijn. Misschien veranderd je oordeel na het lezen van de werkelijkheid:

Blijft een feit dat je niet voldoet aan de definitie zoals die er nu ligt v.w.b. dat scherm, en dat is dat een barkode een voorraaditem uniek moet addresseren, en dat doet ze niet.
"Mijn aannames" zijn niet zo zeer aannamens immers, je boekt helemaal niets naar produktie, maar feit is dat dit voor een ander wel werkelijkheid kan zijn.

Waar het opneerkomt is dat de definitie van het scherm gewijzigd moet worden nl. in "voor de bewerking (het verplaatsen) uit op alle charges die op die lokatie liggen" en dat je gaat uitlokken dat dit dan ook op de andere schermen moet.

Dus, stel dat we met 1 scan wel verschillende inhouden overboeken, dan hoort daar ook bij dat als je bijv. een partij kwa "Soort Charge" gaat wijzigen, je dus ook alle inhouden moet meenemen, anders snapt niemand het meer.
En wat nu als je een pallet gaat splitsen?
En wat als??

Kortom, de definitie van wat je scant <> wat ermee gebeuren moet zal moeten worden aangepast (mogelijk dus in meerdere schermen) en daarover moet Peter misschien eerst even een oordeel geven.

 
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 13, 2007, 04:28:30 pm »

 innocent
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 13, 2007, 05:34:16 pm »

Heeft het misschien overeenkomsten met
Quote
Zelf denk ik dat we wellicht doorslaan nu, want IBC's verplaats je niet met tig tegelijk (zelfs geen 2 denk ik), en dat is daarmee geen goed voorbeeld. De vaten zijn dat m.i. wel en met die dingen lok je gewoon uit dat je ze -in elk geval nadat ze op voorraad zijn gekomen- individueel behandelt. Eén uitzondering : het verplaatsen van een pallet met 4 van die dingen erop.

Nu denk ik (even nog niet meer dan dat hoor) dat het wel mogelijk is om e.e.a. te verbinden aan de Lokatie. Dus, "Alles van een Lokatie verplaatsen".
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 20, 2007, 10:49:49 am »

Heeft Peter al een oplossing bedacht? Want het probleem is nog niet uit de wereld  smile
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 27, 2007, 08:50:56 pm »

Peter,

Zou je misschien je met een oplossing kunnen komen? We hebben nu in 40% van de gevallen een dergelijke melding zoals hieronder beschreven.

Alvast bedankt  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 28, 2007, 04:43:16 pm »

Quote
Verder moet Peter denk ik maar een oordeel geven van wat hij wil in deze.

Tja ... er moeten wat dingen worden aangepast, en Wouter kan wel bedenken wat;
Aannemend dat we het ervover eens zijn dat dit weer een stukje maatwerk is, geef ik de draaibol maar weer aan Wouter.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 29, 2007, 10:41:30 am »

Tja ... er moeten wat dingen worden aangepast, en Wouter kan wel bedenken wat;

Dat is in de 2e reaktie al bedacht.

Ik houd het dan op optie c. Optie a. is een veel duurdere (vereist vervolgschermen op praktisch ieder scan terminal scherm) en kan altijd nog als het nodig is.

Optie c. kan echter maar op twee Scan Terminal schermen funktioneren, en dat zijn LOTSSTVP (Verplaatsen) en LOTSSTSC (Wijzigen Soort Charge).

Bij deze twee schermen gaan we er dan voor zorgen dat er meerdere Voorraaditems mogen zijn met afwijkende inhouden, MITS deze allen op dezelfde Lokatie liggen. Zowel bij Verplaatsen alsmede bij Wijzigen Soort Charge (Keuren v/d partij) zal dan alle inhouden worden verwerkt die op die lokatie liggen (kosten: 6 uur).

Zou je ook voorraad op een andere lokatie hebben van deze Charge, dan houdt het alsnog op. Merk op dat als je volgens de huidige regels van de scan terminal schermen een aantal doosjes wilt overboeken naar "produktie" of naar "de keuken", je de pallet eerst moet splitsen. Boek je dit over zonder een nieuwe Subcharge te genereren, dan werkt het verplaatsen alsnog niet. Nogmaals, voor nu denk ik niet aan de orde, maar kan in de toekomst wel zo zijn.

De schermen "Splitsen", "Splitsen + Verplaatsen" en "Ophalen V-item" lenen zich echter niet voor deze aanpassing. Als je iets wilt Splitsen of één doosje wilt ophalen, dan moet het systeem weten of dit betrekking heeft op je "17 dozen van 7 Kg" danwel die "doos met 1,5 Kg".

Gebruik je die laatste 3 schermen niet (en verwacht je die ook niet te gebruiken) dan zou ik voor bovengenoemde oplossing kiezen. Is "Splitsen" ook aan de orde, dan ontkom je niet aan een sub-scherm waarin de scan terminal schermen per Scan Opdracht tonen welke Voorraaditems er voldoen aan hetgeen gescanned werd, waarna jij moet selekteren op welke van die items je je bewerking wenst los te laten (en dat dan in alle 5 schermen).
Nb: Bij die oplossing praten we dan over enkele dagen werk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 02, 2007, 11:55:07 am »

Wouter,

Optie C lijkt mij ook de beste keuze.

Quote
(kosten: 6 uur).
Akkoord.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 03, 2007, 04:27:41 pm »

Klaar.

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18540.0 en http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18541.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #12 on: November 09, 2007, 10:01:51 am »

Het lijkt erop dat e.e.a. toch nog niet goed werkt.
Zie het schermprintje voor het voorbeeld.
Als wij deze charge scannen volgt de melding "meerdere artikelen met dezelfde charge aanwezig".

Dit was ook de melding voor deze aanpassing, wat gaat er mis?


* charge.PNG (10.35 KB, 827x143 - viewed 164 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 09, 2007, 11:06:49 am »

Hal-loo ... vind jij "charges" erg lijken op "inhouden" ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: November 13, 2007, 09:58:27 am »

Ik vermoed dat het probleem hier is dat je zowel de Verschijningsvorm KG als KST108 op voorraad hebt liggen. Dit zijn 2 verschillende Artikel-/Verschijningen die beide een andere EAN codering kunnen hebben. Dit kun je niet als zodanig met 1 Chargenummer op 1 Inkooporderregel hebben ontvangen.

Stukje verder: Jullie behoren ook geen KG op voorraad te hebben liggen. Je verkoopt KG hetgeen wordt afgeboekt uit een kist. Daarna staat er een halfvolle kist op voorraad. Ik vermoed dat de KG ontstaat uit handmatige boekingen, danwel zaken als 'terugdraaien levering' welke niet beter weet dan dat er KG geleverd is, en dus KG terug zet op voorraad.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 20 queries.