Heart-Profit ERP
September 21, 2024, 07:33:10 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassingen Touchscreen voorraad afboeken  (Read 2672 times)
0 Members and 5 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: June 06, 2007, 10:01:37 am »

Functie: LOTSVM

Ik heb een aantal kleine dingetjes die ik aangepast wil hebben op het toucscheen voorraad afboeken:

1. Als een mutatie verwerkt is, springt de cursor op de rubriek "barcode". Ik zou graag hebben dat de cursor start in de
    rubriek "artikelomschrijving"
2. Er blijft standaard een tekst staan in de rubriek "artikelomschrijving" bij het opnieuw opstarten van het scherm. Bij mij is dit "G", bij
   mijn collega is dit "10". De rubriek leegmaken en opnieuw het tochscreen opstarten helpt niet. Kan het zo aangepast worden dat de
   rubriek leeg gemaakt wordt bij het opstarten van het touchscreen?

Kan dit worden aangepast?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 06, 2007, 11:15:18 am »

1. Als een mutatie verwerkt is, springt de cursor op de rubriek "barcode". Ik zou graag hebben dat de cursor start in de
    rubriek "artikelomschrijving"

Is bewust zo gedaan. De enige manier om op je TS scherm te zoeken op Artikelomschrijving, is d.m.v. intypen van de letters op de Keyboard control onder in het scherm, en die aktiveert standaard rubriek "Artikelomschrijving".

Dus, als je gaat typen, impliceer je vanzelf rubriek Artikelomschrijving, en wilde je scannen, dan staat de cursor al juist (in rubriek barkode). Het enige waarbij dit niet opgaat, is als je het scherm gebruikt op een PC met een toetsenboard, maar daar was hij niet voor gemaakt (hoewel het natuurlijk wel kan).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 06, 2007, 11:21:15 am »

2. Er blijft standaard een tekst staan in de rubriek "artikelomschrijving" bij het opnieuw opstarten van het scherm. Bij mij is dit "G", bij mijn collega is dit "10". De rubriek leegmaken en opnieuw het tochscreen opstarten helpt niet. Kan het zo aangepast worden dat de rubriek leeg gemaakt wordt bij het opstarten van het touchscreen?

Wat bedoel je met "het opnieuw opstarten van het TS scherm?"

Als het goed is begint het scherm bij aanroep (vanuit het menu) met een lege omschrijving.
Heb je eenmaal een selektie gedaan (bijv. AARD van Aardbeien) en iets verwerkt, dan blijft die selektie staan.
Dit, omdat als je bijv. 2 of 3 partijen moet afboeken, je niet opnieuw "AARD" hoeft in te typen, en een stuk naar beneden hoeft te scrollen om het juiste item eruit te halen. Uiteraard kan ik het ook zo maken dat je na iedere verwerking juist wel opnieuw alles moet intypen als er nog een 2e partij aan de orde is  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 06, 2007, 11:29:13 am »

Quote
at bedoel je met "het opnieuw opstarten van het TS scherm?"
Uit het touchscreen gaan middels ESC en opnieuw via het TS menu opstarten.

Quote
Heb je eenmaal een selektie gedaan (bijv. AARD van Aardbeien) en iets verwerkt, dan blijft die selektie staan.
Dit is goed, hier heb je helemaal gelijk in.

Quote
Als het goed is begint het scherm bij aanroep (vanuit het menu) met een lege omschrijving.
Dit is dus niet het geval, bij mij blijft er standaard "G" staan. Ik heb zojuist "mango" ingevoerd en afgeboekt, vervolgens het scherm afgesloten en opnieuw gestart (via het TS menu), er staat bij mij nu nog een "G".

Dus: wat mij betreft moet bij de start van het scherm gestart worden met een lege omschrijving.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5364


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 06, 2007, 02:51:52 pm »

Dit is dus niet het geval, bij mij blijft er standaard "G" staan. Ik heb zojuist "mango" ingevoerd en afgeboekt, vervolgens het scherm afgesloten en opnieuw gestart (via het TS menu), er staat bij mij nu nog een "G".

Heb je nog wat aanvullende info (of bel even; ik kan jou niet bereiken). Ik krijg het niet fout, ook niet op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 06, 2007, 03:17:01 pm »

Zojuist telefonisch kontact met Wouter gehad. Het probleem lijkt opgelost te zijn, echter er is niets aangepast.
Zodra het touchscreen verlaten wordt en opnieuw opstart, is de artikelomschrijving leeg.

Afgesproken dat zodra de situatie zich nogmaals voordoet, ik kontact opneem met Wouter.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.