Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 08:26:20 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: "De gevraagde funktie is geallokeerd door een andere gebruiker" > Wie?  (Read 7702 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: May 23, 2007, 10:34:18 am »

Is het mogelijk bij de melding "De gevraagde funktie is geallokeerd door een andere gebruiker" aan te geven door wie je geallokeerd wordt? Dit zou superhandig zijn.

Wanneer er iemand geallokeerd wordt (in een order ofzo) wordt er bv rondgebeld of diegene in die order zit, dit kan wel een aantal telefoontjes kosten voordat je de allokeerder te pakken hebt. Erg lastig voor de geallokeerde als de (ten onrechte) gebelde mensen.
Vandaar dus mijn vraag.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: May 23, 2007, 10:37:33 am »

Zou inderdaad handig zijn om dit direct mee te melden
Ik weet dat onder DOS dit vaak wel opgevraagd kon worden, maar een directe melding met usercode in het scherm zou inderdaad duidelijker zijn
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 23, 2007, 10:40:53 am »

Klopt. Ik kan ook bv op de server checken wie welke database (LORD, LOAR) lockt, maar dan moet men mij eerst bellen en moet ik op mijn beurt weer de server op. Niet ideaal.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 23, 2007, 10:43:36 am »

Buiten dat kunnen er 50 man in LOAR zitten met een lock.
Op de serverconsole zie je niet welk record, en Profit kan dat volgens mij wel zien

Een gemiddelde Heart sessie op een Win server heeft zo 120-150 open files...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 23, 2007, 10:44:34 am »

Hier is iedereen het meteen mee eens.

Dit heeft technisch nooit gekund omdat Novell het niet uitspuugde.
Tegenwoordig (via Windows) kan het hoogstwaarschijnlijk wel, maar vergt veel technisch werk wat nooit tussendoor zal kunnen. Het aloude verhaal : als het kosteloos moet komt het gewoon niet aan de beurt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 23, 2007, 10:45:34 am »

Dit zal niet mee gaan vallen denk ik maar het zou inderdaad een welkome aanvulling zijn.
Zo ook bij een upgrade, waarbij het dan ook nog makkelijk zou zijn om gebruikers uit te loggen (zoals bv bij TS sessies) zodat je de upgrade gewoon kan uitvoeren.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 23, 2007, 10:47:36 am »

Overigens hebben we hier al een versie die dat kan (wat dacht je van : is 6 maanden kontinu aan gewerkt), maar die werkt via COM servers, en is (of lijkt) te instabiel om daadwerkelijk te kunnen gebruiken.

COM -zoals geïmplementeerd onder XP in elk geval- is te complex om door jullie "gebruikers" aan de gang te krijgen, en te houden.
Ja Marco, ook jou lukt dat vast niet ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 23, 2007, 10:48:57 am »

Frank, wat jij bedoelt zit inderdaad ook in die versie.

Als gadget kun je elkaars scherm nog invullen ook.

Ik kan wel eens proberen een schermprintje te maken ... als mijn COM settings het nog een beetje doen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: May 23, 2007, 10:57:13 am »

Hmm,

Ellende met die COM functionaliteit is dat bij het activeren van een com voor pakket A vaak een invloed is op pakket B.
Daarnaast zijn er veel "knutselaars" die COM functionaliteit inbouwen en de authenticatie niet goed regelen waardoor je dan weer "Iedereen" rechten moet geven alvorens het gaat werken, hetgeen niet de bedoeling kan zijn.

Wens jullie veel success, is niet het makkelijkste project idee wat er ligt denk ik...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 23, 2007, 02:38:20 pm »

Dit heeft technisch nooit gekund omdat Novell het niet uitspuugde.
Tegenwoordig (via Windows) kan het hoogstwaarschijnlijk wel, maar vergt veel technisch werk wat nooit tussendoor zal kunnen. Het aloude verhaal : als het kosteloos moet komt het gewoon niet aan de beurt.
Mag ik dan vragen hoeveel uur dit ongeveer zal kosten?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 23, 2007, 03:31:22 pm »

Als het kan werken zoals ik vermoed dat het kan werken (en dat is via Dot-Net), misschien 2 dagen. Daarna(ast) echter, moet er meteen een formele upgrade procedure komen vanuit deze ontwikkelomgeving, krijg je te maken met DLL's of OCXen of gewoon EXEs, het registreren ervan in de eerste twee gevallen en nog wel wat meer gehobby wat nu ook al wel gebeurt maar nauwelijks cruciaal is (denk aan de schermkopie funktie) en zal er alles bij elkaar een 4-5 dagen werk in kunnen zitten.

Overigens, met wat we tot nu toe hebben opgezet (maar dat is de COM methode) kunnen we zo ongeveer alles, waaronder ook het uitvragen van een variabele uit zelfs een taak op een andere PC (kan ik nog wel patent op aanvragen  yes).

Als teaser  hieronder maar eens een schermprintje van een aantal tegelijk draaiende Profit taken.
Bij de tweede schermkopie zie je ook een "Kill" toets staan, zodat je niet alleen kunt achterhalen wie de bestanden nog open heeft, maar ze ook eruit kunt knikkeren. teasingteasingteasing

Overigens zie je in de tweede kopie ook info schermen per taak (van uiteindelijk je hele netwerk dus), waarin zelf te definiëren zaken kunnen worden exposed. Op variabele niveau zeg maar.
De mogelijkheden zijn ongelimiteerd.


De node links bovenin zie je nu alleen "My computer", maar daar kan ook Network verschijnen, met alle PC's, en daaronder dan de taken per PC zoals hier getoond.

Tja ... Als er iemand nog een bosje ontwikkelaars overheeft ...


* Com01a.png (85.15 KB, 1279x1020 - viewed 294 times.)

* Com02.png (25.67 KB, 1152x884 - viewed 279 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 23, 2007, 04:10:54 pm »

...zal er alles bij elkaar een 4-5 dagen werk in kunnen zitten.
Dat is niet weinig. Ook gezien de ontwikkelingen mbt COM servers denk ik dat ik nog even afwacht.

Quote
Bij de tweede schermkopie zie je ook een "Kill" toets staan, zodat je niet alleen kunt achterhalen wie de bestanden nog open heeft, maar ze ook eruit kunt knikkeren. teasingteasingteasing
Oooo!~ Too much !
Doet me weer terugverlangen naar ons oude (Unix) pakket  Sad
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 23, 2007, 07:15:18 pm »

Klinkt te mooi om waar te zijn..
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #13 on: May 25, 2007, 02:04:34 pm »

2 dagen = 16 uren, met wereldwijd zo'n ca. 60-65 actieve Profit gebruikers is dat dus een kwartier per gebruiker. geven we je 4 dagen, loopt dat dus op naar 0,5 uur, dus dan heb je voor ca. 60-70 euro per Profit gebruiker ene prachtig en prettig stukje functionaliteit er bij.



Logged

KM
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 25, 2007, 04:14:23 pm »

Quote
Tja ... Als er iemand nog een bosje ontwikkelaars overheeft ...
Heb ik wel, maar die ontwikkelen heeeeeeeeel andere dingen....

Quote
2 dagen = 16 uren, met wereldwijd zo'n ca. 60-65 actieve Profit gebruikers is dat dus een kwartier per gebruiker. geven we je 4 dagen, loopt dat dus op naar 0,5 uur, dus dan heb je voor ca. 60-70 euro per Profit gebruiker ene prachtig en prettig stukje functionaliteit er bij.
Als alles zo zou werken.....
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 20 queries.