Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 11:25:17 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Functie inboeken inkoopfactuur wijzigd vervaldatum ADFITV  (Read 2606 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 23, 2007, 09:55:52 am »

Heren van Heart, waarom past deze functie die datum aan?

-----------------------------------------------------------------------------------
Marco,
Wanneer ik een inkoopfactuur probeer te boeken en door het beginscherm heenloop, past de vervaldatum zich automatisch aan aan de datum die je invoert bij de factuurdatum. F1 niet gebruikt. Wijzig je echter de factuurdatum dan blijft de vervaldatum staan. Hoe kan dit en is dat wel okay zo?
Pad: ADFITV


Met vriendelijke groet,
Bas Dekkers
-----------------------------------------------------------------------------------

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 23, 2007, 10:18:31 am »

Schiet mij maar lek, maar minstens 2 dingen kloppen niet in bovenstaande. Wellicht 3.
Lees het zelf eens rustig door zou ik zeggen.

Hoe dan ook :
De eerste keer dat je bij Toevoegen de Faktuurdatum aanpast, wijzigt de Vervaldatum mee. Een volgende keer gebeurt dat niet meer. Let wel, tijdens dezelfde Toevoeg-aktie.

Bij Wijzigen Ingekomen Faktuur (AD) , kłn je de Faktuurdatum helemaal niet wijzigen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: May 23, 2007, 10:40:58 am »

Wat essentieel is is dat wanneer ik in de functie toevoegen blijf en de factuurdatum wijzig de vervaldatum niet meegaat zodra het factuurdatumveld de focus verliest.

En dat zou hij wel moeten doen (herberekenen op basis betaaltermijn bij eigenschappen crediteur)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 23, 2007, 10:58:58 am »

Wat essentieel is, is dat 'ie dat de eerste keer wel doet.

Wat dus verder essentieel is, is dat 'ie dat de volgende keren niet meer doet. Moeilijk heh ?

Jammer is dat we geen idee hebben waarom het zo werkt, maar het wel *met opzet* zo werkt. We kunnen dit aldus niet zo maar aanpassen, omdat iemand (de eerste, ooit) erom zal hebben gevraagd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: May 23, 2007, 11:04:55 am »

Ik hem mijn administratie hetvolgende antwoord gestuurd, hoop dat dit de zaken goed verwoord:

Schijnt ooit zo specifiek geprogrammeerd te zijn
1e keer bepaald hij op basius dagen instelling bij crediteur
Daarna gaat hij ervanuit dat het bewust afwijkend is van de voorkeurstermijn die in de database staat en past hij de vervaldatum dus niet meer aan
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 23, 2007, 11:14:55 am »

Fout.  smile

Heb je het zelf wel geprobeerd ? het lijkt er niet op ...

De eerste keer (binnenkomst scherm) bepaalt het systeem de Faktuurdatum en Vervaldatum op basis van Crediteur gegevens.
De tweede keer -dat is de keer dat je zelf de Faktuurdatum overschrijft- wijzigt de Vervaldatum mee (o.b.v. Crediteur gegevens).
De derde keer, wanneer je dus nņgmaals de Faktuurdatum aanpast tijdens dezelfde Toevoeg aktie (op basis van een typefout ?), dąn wijzigt de Vervaldatum niet meer mee.

Edit : Zo fout ben je denk ik niet, als de "eerste keer" het systeem zelf maar niet is (is in mijn stukkie dus wel zo).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.07 seconds with 21 queries.