Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 11:03:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Selektie module; Management Default  (Read 2146 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Marjolein Klerks
Poster
*
Offline Offline

Posts: 7


View Profile
« on: May 14, 2007, 11:21:30 am »

Ik heb geprobeerd een selektie te maken via de selektie module maar er verschijnt geen resultaat.
Ik wil gaag een overzicht van alle debiteuren die voor minder dan een bepaald bedrag omzet in een bepaalde artikelgroep hebben.

Via route 2, 8 is een nieuw kriteria aangemaakt en de mailingselektie staat op M; ik wil een overzicht van artikelgroep/debiteur, Relatie bepalen op veld 2 (debiteur) en het Resultaat sorteren op veld 1 (artikelgroep).


Vervolgens:
- debiteur op <>
- artikelgroep: = 000 ingevuld
- homzet: < 3000 (bijvoorbeeld)
 
Ik weet zeker dat er omzet binnen de artikelgroep 000 is, maar wat ik ook probeer, het blijft leeg.
 
Met vriendelijke groet,
Marjolein Klerks
 
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 14, 2007, 11:38:38 am »

Hoi Marjolein,

Je vraag is helaas iets anders dan wat je per mail stuurde  Sad, hetgeen het beantwoorden iets lastiger maakt.

Nu moet ik antwoorden dat de oorzaak ligt in jouw stelling:

Ik weet zeker dat er omzet binnen de artikelgroep 000 is, maar wat ik ook probeer, het blijft leeg.

Vanuit Raadplegen Management Defaults  (Hmenu-8-3-2-5) kun je met Shift-F4 het betreffende overzicht opstarten. Zo kun je al zien wat er uit die rapportage volgt, nog voordat het aan de Mailingselektie programmatuur wordt aangeboden. Zo te zien heb je géén omzet op groep 000 (let wel, conform je email, je hebt het over de test in de testbestanden).

Omdat je hier er stellig van bent dat die er wel is, heb ik ook nog een normaal Management Rapport gedraaid, maar over 2006 heb je in de testbestanden alleen omzet vanaf groep 099.

Dus allereerst... hoe kom je erbij dat er wel omzet is?


Dan verder "de instinker" die ik verwachtte.

Een Mailingselektie betreft laat maar eens zeggen een filter op een serie (tabel met) relaties. Eerst wordt er a.h.w. een statistiek gedraaid op Debiteur, met daarin de omzet van alle Debiteuren, en vervolgens zeg je met je filter "toon me alleen die met een omzet kleiner dan 3000,-". Alle Debiteuren die echter géén omzet hebben, hebben logischerwijs natuurlijk een omzet kleiner dan 3000,- (immers, de omzet is 0). Echter, omdat het een filter betreft op een statistiek, die geen data zal tonen als de debiteur helemaal geen omzet gehad heeft, zal je resultaat 'leeg' kunnen blijven.
Dus, als je statistiek 'geen gegevens gevonden' toont, dan zal een eventueel filter hierop eveneens 'geen gegevens' vinden.

Stel dat je dus ook al je debiteuren in je antwoord wil hebben die geen omzet hebben gehad op die groep 000, dan kun je dit alleen voor elkaar krijgen door 2 selekties met elkaar te kombineren. De eerste selektie zou dan moeten zijn "alle debiteuren", en de tweede selektie zou moeten zijn "en omzet < 3000,-". Dan zal je antwoord ook die debiteuren bevatten die geen omzet hadden op deze groep.

Zonder dit te kombineren met "alle" debiteuren, zal je resultaat maximaal die debiteuren bevatten die wél omzet hadden, doch minder dan 3000,- (hetgeen ook best nuttig kan zijn te weten).




Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 15, 2007, 12:43:49 pm »

Is het inmiddels nog gelukt?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Marjolein Klerks
Poster
*
Offline Offline

Posts: 7


View Profile
« Reply #3 on: May 15, 2007, 02:19:31 pm »

Het is inmiddels gelukt.
Ik was inderdaad op zoek naar de debiteuren met omzet, maar beneden Euro 3000.
Wat betreft de omzet in de artikelgroep, daarin heb ik me vergist.
Met vriendelijke groet,
Marjolein
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 15, 2007, 03:22:34 pm »

Bedankt voor je reaktie.  thankyou
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.153 seconds with 19 queries.