Ik heb nog steeds last van die orders in status d.
* Edit * hier stond een hele rij orders die niet gereed wilde melden. Ik had maar twee steekproeven genomen die beide fout gingen. Als Robert je dan beldt dan werkt het ineens wel weer.
hierdoor is het lijstje wat kleiner geworden
200705180019 --> Deze wil niet gereedmelden ivm keuringen. Maar het vervelende is, die kun je niet meer invullen op een normale manier. Er is namelijk helemaal geen halffabrikaat afgeboekt (= ook echt fout). Maar goed, dan maar een mega rendement accepteren en die keuringen invullen op de charge van het eindproduct. Als ik gewoon keihard met <Shift F4> probeer keuringen in te vullen (om zo het doorkopieren te omzeilen) voegen gebeurt er eerst niets. Als ik dan vervolgens nog eens probeer en daarbij de rubriek "Van tot en met charge" leeg laat, dan wil het wel, maar dan met absurde waarden in LOCHKVRA. Je geeft 10 in, en maakt er 1000 van. (Dat kun je beter hebben bij het bijboeken van je bank/girorekening
)
Oplossing is er ook voor: Je vult zelf keihard ook de decimalen in, dan heb je er geen last meer van. (maar ja, of dat nou zo fraai is)
Maar daarmee ben je er nog niet. De melding blijft dat de keuringen van charge "-" niet zijn ingevuld. Dat hoeft volgens mij ook niet, kan ook niet, want aan die charge zitten geen keuringen. (betreft niet de charge waarvandaan keuringen zouden moeten komen)
Kortom met
200705180019 kom ik niet uit de voeten. Keuringen zijn zowel op de hoofdcharge ingevuld (maar niet zichtbaar) en op de subcharge.
200706140001Bij deze PO bevriest de hele boel. Kun je even bellen, dan wil het misschien wel.
Scheelt in ieder geval een hele rij, want de rest lukte wel....