Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:12:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nakijkvlag gaat standaard aan bij kopiëren recepten via LOKOVL  (Read 4132 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: May 09, 2007, 09:50:29 am »

Artikel A en artikel B hebben dezelde onderligende recepturen.
Als ik deze vervolgens kopieer via LOKOVL gaat de nakijkvlag op welke handmatig bij elk recept moeten worden afgezet.
Kan dit zo worden gemaakt dat alleen de nakijkvlag opgaat bij die waarvan het orgineel ook een nakijkvlag heeft?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: May 09, 2007, 12:09:29 pm »

Bij een nieuwe Receptuur of je die nu handmatig toevoegt of kopieert, hoort wat mij betreft de Nakijkvlag aan te staan. Dat dat in jouw voorbeeld onhandig uitpakt komt omdat het voorbeeld niet klopt. Als Artikel A en B dezelfde onderliggende Receptuur hebben dan hebben we het over één en hetzelfde produkt cq. Artikel. En dus hoor je hier ook maar 1 Receptuur voor te hebben.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: May 09, 2007, 12:37:05 pm »

Wat je in dat geval kunt doen is in het recept van de "dochter" alleen de moeder als regel 10 opgeven en op het 2e tabblad "halffabrikaat als regels" aan te zetten. Dan blijven die recepten ook altijd gelijk lopen

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: May 09, 2007, 12:39:29 pm »

...dan hebben we het over één en hetzelfde produkt cq. Artikel. En dus hoor je hier ook maar 1 Receptuur voor te hebben.

Dat hoeft niet zo te zijn, ik kan me best voorstellen dat de receptuur dezelfde is, ik zie dat bij ons ook gebeuren. Dit gebeurt namelijk om klantspecifieke producten te maken. Stel dat je nou een klant hebt die afdwingt dat jouw artikel een half jaar tht heeft ipv een jaar. (ik spreek uit recente ervaring) Dat kun je oplossen met een verschijningsvorm, maar dan klopt je artikelspecificatie niet meer (die maken we namelijk niet op verschijningsvorm niveau). Dan ben je dus gedwongen tot een nieuw artikel met dezelfde receptuur, maar een andere THT. Hoe zou je anders zoiets moeten oplossen?

Staat even los van de vraag of je nu al dan niet een nakijkvlag op wilt hebben. Ik snap Frank z'n zienswijze helemaal en zou er ook niet op tegen zijn, dat met het kopieren van zo'n recept ook de nakijkvlagstatus van het bronrecept wordt gerespecteerd.

Frank: Ik ben wel benieuwd of je dit dan ook direct voor LORTCP Kopieren (deel van een) recept zo wilt laten functioneren (LO<1-3-7-1>) of niet.
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: May 09, 2007, 12:44:35 pm »

Als dat gebeurt (het respecteren van de nakijkvlag van de bron) heeft AD Productions een probleem.

De nakijkvlag geldt bij ons namelijk niet alleen voor het abstracte receptuur, maar eigenlijk voor de gehele artikelinrichting.
Bij ons wordt om veiligheidsredenen de nakijkvlag van een artikel (gestuurd vanuit onze artikelwijzigingsprocedure) pas vrijgegeven als het hele artikel ingevoerd en geaccodeerd is, dus ook wat betreft artikelgroepen, SDS, ADR info enz.

Wat betreft ons dus niet zo maar vrijgeven ....

Ik weet trouwens niet hoe de andere bedrijven die met gevaarlijke stoffen werken hiermee omgaan, iemand response?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 09, 2007, 01:20:15 pm »

Quote
Frank: Ik ben wel benieuwd of je dit dan ook direct voor LORTCP Kopieren (deel van een) recept zo wilt laten functioneren (LO<1-3-7-1>) of niet.
Nee liever niet maakt ook niet zo veel uit, dit is toch èèn op èèn.

Wat ik graag zou willen is de vraag nakijkvlag Ja/Nee zoals ook verschijnt bij artikelen vervangen in recepturen. (zie scherm)

En Menno
Quote
Als Artikel A en B dezelfde onderliggende Receptuur hebben dan hebben we het over één en hetzelfde produkt cq. Artikel. En dus hoor je hier ook maar 1 Receptuur voor te hebben.
Jij weet zelf dat wat je hier schrijft niet zo is.


* nakijkvlag.PNG (9.45 KB, 415x122 - viewed 150 times.)
« Last Edit: May 09, 2007, 01:27:28 pm by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 09, 2007, 01:35:15 pm »

Iedereen weet hoe de wereld in elkaar zit, en dan doe ik ook altijd graag mee  innocent

Quote from: Johan van Rangelrooij
Stel dat je nou een klant hebt die afdwingt dat jouw artikel een half jaar tht heeft ipv een jaar. (ik spreek uit recente ervaring)

Dan moet je dus een Receptuur maken die zodanig anders is dat de THT anders wordt. Jij bent.

Quote from: Menno
Als Artikel A en B dezelfde onderliggende Receptuur hebben dan hebben we het over één en hetzelfde produkt cq. Artikel. En dus hoor je hier ook maar 1 Receptuur voor te hebben.
Quote from: Frank van Hofwegen
Jij weet zelf dat wat je hier schrijft niet zo is

Dan zul jij wel doelen op de wetenschap van Menno hoe de boel bij jullie in elkaar zit. Maar als ik een receptuur voor Macaroni heb die ik onder de kopieermachine leg, om vervolgens beide recepturen in elkaar te flansen, kun je er donder op zeggen dat er twee keer hetzelfde uit komt. Bij mij wel ! Jouw beurt.

Quote
Kan dit zo worden gemaakt dat alleen de nakijkvlag opgaat bij die waarvan het orgineel ook een nakijkvlag heeft?

Neen. oops




Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 09, 2007, 01:49:39 pm »

Quote
Dan zul jij wel doelen op de wetenschap van Menno hoe de boel bij jullie in elkaar zit. Maar als ik een receptuur voor Macaroni heb die ik onder de kopieermachine leg, om vervolgens beide recepturen in elkaar te flansen, kun je er donder op zeggen dat er twee keer hetzelfde uit komt. Bij mij wel ! Jouw beurt.
Mijn beurt. De smaak zal volgens jou dan wel hetzelfde zijn, maar [censored by moderator] **************************************************************************************************************************************. Er zijn nog wel meer redenen. Opel / Vauxhall (schrijf je dat zo?)

Quote
Neen.
Als het niet kan, dan kan het niet...
« Last Edit: May 09, 2007, 02:00:47 pm by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 09, 2007, 01:57:55 pm »

Frank,

Als je nu eens -gewoon op mijn advies- probeert te bedenken dat Profit "vast en zeker" al dit soort rariteiten in de loop van de 20 jaar heeft ondervangen voor alle malloten die jullie bij elkaar zijn. Mooi. Wakker ? niets malloten dus, ofwel, denk je dat je de enige bent die zoiets doet ? en maken we hier niet alles wat iedereen wil WAT VOLGENS EEN WERKELIJKHEID WERKT ??

En inderdaad, een domme Nakijkvlag heeft niets met een werkelijkheid te maken, behalve dan dat jij dat wilt. Maar je moet wat anders WILLEN. In dit geval moet je geen twee Recepturen WILLEN maken en onderhouden, omdat ze beiden gelijk zijn. DAT moet dus anders.

Ik ga / wil / kan dat hier niet uitwerken, maar denk maar aan de situatie dat er mensen zijn die de hele dag door met een rekenmachien van KG naar L zitten om te rekenen, omdat ze met Profit werken en verder er nooit aan DENKEN dat het pakket dat niet zou kunnen. En gevraagd wordt het ook niet. In plaats daarvan wordt gevraagd of we rekenmachientjes verkopen.
Neen.

Ik hoop dat de boodschap een beetje overkomt. thankyou
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 09, 2007, 02:01:54 pm »

Quote
DAT moet dus anders
Shoot
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 09, 2007, 02:03:42 pm »

Quote
Ik ga / wil / kan dat hier niet uitwerken

In dit speciale geval kun je mij alleen inhuren ... tegen dubbel uurtarief.
Je weet wat ik bedoel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 09, 2007, 02:08:47 pm »

hier kom ik lekker verder mee zeg....Thanks for nothing
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: May 11, 2007, 08:21:51 am »

Iedereen weet hoe de wereld in elkaar zit, en dan doe ik ook altijd graag mee  innocent

Quote from: Johan van Rangelrooij
Stel dat je nou een klant hebt die afdwingt dat jouw artikel een half jaar tht heeft ipv een jaar. (ik spreek uit recente ervaring)

Dan moet je dus een Receptuur maken die zodanig anders is dat de THT anders wordt. Jij bent..

Bij mij zijn er maar twee rubrieken bekend: Blad 5 toevoegen / wijzigen artikelen, rubriek "Houdbaarheid in Dagen", of Blad 3 bij ARtikel/ verschijning, rubriek"Houdbaarheid in Dgn.". Beide hebben niets met recepten te maken en bovendien, als dat al met een recept zou kunnen, zit je nog met de artikelspecificatie te kl*ten.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 15, 2007, 09:23:05 am »

Wat doe jij dan ? een betere zak er omheen of zo ?  scratching
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.067 seconds with 21 queries.