n.a.v.
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18209.0 nog eens gekeken naar dat scherm LOPRVBEV. De tip van Wouter is leuk, gewoon gedisabelde rubrieken verwijderen, maar erg onpraktisch. Hoe kwam ik namelijk bij die geblokkeerde functie? Dat was tijdens een onderzoekje naar waarom er geen etiket zou zijn voor een bepaald artikel. (klacht uit fabriek)
Maar gewoon nog eens even goed gekeken naar dat scherm. Wie gaat nou al die informatie (artikel verschijning chargenummers etc) invullen? Er zullen vast mensen zijn die dat leuk vinden zelf te doen, maar die werken niet bij ons. Men drukt op <F5>, raadpleegt de voorraad. Selecteert desbetreffend voorraaditem, en bij terugkeer is alles ingevuld door Profit. En waar staat de cursor? --> in de rubriek Artikel. Druk je dan op <F1> dan komt de melding "Etiket niet bekend". Druk je nog een keer op <f1> is het over, want ondertussen heeft 'ie het etiket wel bepaald. (obv artikel/verschijningparameter). Want na het verlaten van van de rubriek "Verschijning" kan Profit dat logischerwijs pas goed bepalen.
Kortom: Praktisch gezien klopt dit scherm niet. Ik dacht: Laat alle bovenste rubrieken maar disabelen. Het enige wat men invult is het aantal etiketten om vervolgens op F1 te drukken. Waarom dan eerst 15x tabben voordat je dat kunt doen? Probleem is dan dat het etiket niet bepaald wordt.
Is het aub mogelijk dat je met gebruik van dynscreen functionaliteit dat hele bovenste gedeelte kunt laten zitten, en bij terugkeer vanuit LOVIRA direct ook het juiste type etiket kunt laten bepalen? Daarmee zou deze functie gewoon een stuk praktischer worden. Mensen die nog wel graag 1 (of meerdere) van die rubrieken willen invullen hoeven daar m.i. geen last van te hebben. (want die gebruiken dan gewoon geen dynscreen).
De enige echt relevante en veel aangepaste rubriek is toch het Aantal, de rest staat altijd goed.
Wil je het echt mooi en praktisch willen maken, dan zou volgens mij LOPRVBEV ook moeten worden opgenomen in LOVIMN Menu Voorraaditems, onder optie 8. Dan heb je het namelijk vanuit alle gangbare voorraadraadpleegfuncties beschikbaar.