Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:40:49 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Gaarne spoed: Kan geen keuring invullen op productiebatch "0703232-1" - LOCHKVRA  (Read 3167 times)
0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 01, 2007, 05:08:28 pm »

Ik krijg hier geen keuring ingevuld, Kan wel met F1 bevestigen, maar de keuring komt niet in het scherm

modem staat open, op invulscherm LOCHKVRA


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 02, 2007, 07:56:39 am »

Ik weet dat er in deze hoek aanpassingen geweest zijn, maar vat even niet waarom dit nu bij jou verkeerd zou gaan waar je laatste upgrade een maand geleden is. Richard verwacht ik ieder moment; die kan meteen beoordelen of dit hetzelfde is als wat hij recentelijk heeft opgelost, c.q. of die aanpassingen zonder upgrade kunnen worden overgezonden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: May 02, 2007, 10:40:14 am »

E.e.a. is opgelost en staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 02, 2007, 10:47:35 am »

Probleem is geīdentificeerd door Richard

Bij AD werken wij met "vrije chargenummers" daar wij veel voor opdrachtgevers werken welke hun eigen chargenummer systeem hebben.
Om toch database integriteit te waarborgen zet heart er een numerator achter op het moment dat een charge al bestaat.

Het effect:
Stel we hebben een grote tank met charge "AAAAAA"
Bij verschillende aftaporders genereert Heart dus "AAAAAA1" "AAAAAA2" enz.

De "nieuwe" functionaliteit bij keuringen invoeren ziet dit als subcharges.
Het gevolg is dat Heart een ander functionaliteit aanroept.

Voorlopig heeft Richard het aanroepen van deze functionaliteit uitgezet als er gebruik gemaakt wordt van "vrije chargenummers"
(PS "vrije chargenummers" is een artikel eigenschap, sinds eind 1999)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 02, 2007, 01:02:31 pm »

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17983.msg20671#msg20671

In datzelfde topic was ik het al niet met je eens, en in bovengenoemde post geef je keurig aan dat je
a. slim was
b. het zelf hebt verzonnen.

Het eerste hebben wij niets op tegen natuurlijk, maar het 2e betekent misbruik waar je nu last van hebt.

Als er een Charge bestaat samen met een andere Charge waarin (linkse posities) begrepen de eerstgenoemde Charge, is laatstgenoemde Charge een subcharge van de eerste. Dit is altijd al zo geweest, ook voordat jouw hier geīmpliceerde maatwerk aan de orde was. Hier kan ook niets aan veranderen.

Waar je nu last van zult hebben, is dat wij in "een" hoek betreffende funktionaliteit hebben uitgebreid, met overigens de opmerking dat het inderdaad zo is dat de funktionaliteit rond subcharges (drastisch) is uitgebreid.

Mocht je geīnteresseerd zijn in de definitie van de Chargeserie, dan kun je hier kijken. Niet aangepast sinds 1993 trouwens ...

Wellicht lastig is het, dat het fenomeen "hoofdcharge" en "subcharge" zacht is gedefinieerd. Als je in de tekst achter deze link zoekt, kom je beiden tegen, ook precies in de hoek waar ze thuishoren. Als je ons kent weet je dat wel formeel onderkende fenomenen met een hoofdletter worden geschreven. Ik verzin niets achteraf, maar het gegeven dat de Chargeserie bestaat, houdt al in dat -zou je naar het datamodel kijken- je daar een verbonden "hoofdcharge" bij ziet. En die heet Chargeserie. Dit zie je bij de hoofdcharge en subcharge niet omdat ... deze alleen "zacht" bestaan.

Het wordt wellicht nog het best duidelijk als je weet dat de Traceability de boel al bij elkaar kan houden, en je in theorie een andere hoofdcharge kunt hebben dan de subcharges die erbij horen. Bij een Chargeserie is dit niet mogelijk.
Nu snap je het wellicht nog niet, maar het gaat erom dat in het datamodel een onderdeel van een Chargeserie (= Charge) niet gekoppeld is aan een andere Charge (maar aan een andere entiteit, de Chargeserie). Onduidelijke toevoeging : bij de hoofdcharge/subcharge relatie zou dat wel zo zijn, ware het niet dat daartussen de Traceability zit. En daarmee "is" het niets (c.q. zacht).

Dat jij je hierbinnen als slimmerik weet te bewegen is op zich wel zuur natuurlijk, maar het blijft misbruik.

We zullen wel kijken of er iets valt te verzinnen om het voor jou weer lekker te laten lopen, maar reken in elk geval op een Bedrijfsparameter (4 uur) + de rest.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: May 02, 2007, 01:40:59 pm »

Sorry Peter,
Maar op op basis van het gestelde in 9910180009/09/ME heb je zelf de mogelijkheid tot het opgeven van klant chargenummers ingebouwd.
Als gevolg hiervan is toen door heart de "teller" ingebouwd om als een klant 2 maal om hetzelfde nummer vraagt middels deze teller (achtervoegsel numeriek) de charges in de database uniek te houden.

Ik kan er niets aan doen dat binnen de nieuw gemaakte programmatuur voor het invullen van keuringen jullie bij meerdere chargenummers met een gelijke "linkerzijde" dit interpreteren als sub chargenummers.

Dit wordt volgens mij ook gedeeltelijk veroorzaakt daar Heart bij het maken van de programmatuur voor het "vrije chargenummer" het veld charge-serie heeft gebruikt als invoermasker
Conform jullie opgave moest ik dtit toen op 10 zetten, zodat er binnen de programmatuur altijd ruimte zou blijven om jullie teller toe te voegen bij een conflicterende dubbeling van "vrije chargenummers" .

Als dit zou worden ondervangen op een andere wijze, zouden wij de parameter "aantal posities Charge -serie" op de "correcte" wijze kunnen gebruiken en dan loopt alles weer goed.
Dat betekent echter wel dat de productieorder genereren functionaliteit moet worden aangepast.


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 02, 2007, 02:58:48 pm »

Ik weet niet of je ook reageert op wat ik schrijf, of dat je gewoon graag iets wilt melden of zo, maar houd in elk geval in de gaten dat bij dit soort diskussies de teller gewoon loopt. Ik ben nu dus op 4 uur voor een Bedrijfsparameter, en 1 uur omdat je me probeert 70 A4 te laten doorlezen waarvan ik eigenlijk al weet dat het niet relevant kān zijn.

Quote
Als gevolg hiervan is toen door heart de "teller" ingebouwd om als een klant 2 maal om hetzelfde nummer vraagt middels deze teller (achtervoegsel numeriek) de charges in de database uniek te houden.

Alleen dit laatste is relevant, dus laat maar zien waar dāt staat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: May 02, 2007, 03:56:43 pm »

Dat stond niet in het oorspronkelijke voorstel, maar programmerend kwamen jullie erachter dat zonder toepassing van een unieke identifier een 1:n relatie kan ontstaan en toen is de oplossing mbt het achtervoegsel geīntroduceerd.

PS het waren trouwens maar 38 pagina's (incl. voorblad)  =)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 02, 2007, 04:34:10 pm »

Het zal best. Maar in de programmatuur kan ik dat niet vinden. Daarnaast garandeer ik je dat wij zo niet werken (lees : zoiets niet op die manier oplossen), en resteert dat je hier iemand heb omgepraat (wat jou niet helemaal ongewoon is  pleasantry).

Nu kun je mij wel naar iets laten zoeken wat er in elk geval officieel niet is, maar dat schiet niet erg op.

4 uur + 1 uur + 0,75 uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.059 seconds with 21 queries.