Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 03:43:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aangeven of Kontaktpersoon Aktief is  (Read 3514 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: April 26, 2007, 12:07:11 pm »

Bij een Kontaktpersoon kan worden aangegeven dat deze 'Niet Aktief' is. Dit heeft tot gevolg dat :

- Bij 'Raadplegen Kontaktpersonen Relatie' (Hmenu-2-1-1- 1 t/m 4   -F2-F4) de betreffende Kontaktpersoon niet meer te zien is. - Bij 'Raadplegen Kontaktpersonen' (Hmenu-2-7) de betreffende   Kontaktpersoon nog wel te zien is en dat middels een '!' achter de   laatste kolom wordt aangegeven dat deze Niet Aktief is. - Bij 'Raadplegen Kontaktpersonen Kriterium' de betreffende   Kontaktpersoon nog wel te zien is en dat middels een '!' achter het   Kontaktpersoon-id wordt aangegeven dat deze Niet Aktief is. - Bij 'Raadplegen Selektie Mailings' (op Sorteerkode) de betreffende   Kontaktpersoon nog wel te zien is en dat middels een '!' achter het   Kontaktpersoon-id wordt aangegeven dat deze Niet Aktief is. - Bij Genereren Selektie Mailings de Niet Aktieve Kontaktpersonen   worden overgeslagen.                                        - vervolg  
- Bij Genereren Mailings de Niet Aktieve Kontaktpersonen   worden overgeslagen.

Zodra bij een Kontaktpersoon wordt aangegeven dat deze Niet Aktief is, zullen reeds bestaande koppelingen met Kriteria en Selektie Mailings blijven bestaan (maar kunnen natuurlijk wel handmatig worden verwijderd indien nodig). Reden hiervoor is dat als de Kontaktpersoon weer Aktief wordt deze niet weer opnieuw handmatig hoeft te worden toegevoegd aan Kriteria/Selektie Mailings.

Het weer op Aktief zetten van een Niet Aktieve Kontaktpersoon kan alleen door het wijzigen van de Kontaktpersoon via de Funktie 'Raadplegen Kontaktpersonen' (Hmenu-2-7-F5). Hierna is de Kontaktpersoon dan ook weer te zien bij 'Raadplegen Kontaktpersonen Relatie' en kan dan vanuit die Funktie eventueel worden verwijderd.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOCSSM01    Tijdelijke Selektie Nr. 1    22-02-2007    12-04-2007
LOCTRERA    Raadplegen Kontaktpersonen Kriterium    12-03-2007    12-04-2007
LOKPICVW    Omschrijving (nog) niet bekend    26-10-2005    13-04-2007
LOKPRA      Raadplegen Kontaktpersonen    13-03-2007    12-04-2007
LOREKPRA    Raadplegen Kontaktpersonen Relatie    06-02-2007    13-04-2007
LOREKPTV    Toevoegen Relatie-Kontaktpersoon    06-02-2007    13-04-2007
LOREKPVW    Verwijderen Relatie-Kontaktpersoon    26-10-2005    12-04-2007
LOREKPWY    Wijzigen Relatie-Kontaktpersoon    06-02-2007    13-04-2007
PMCKML2     Omschrijving (nog) niet bekend    05-04-2007    12-04-2007
PMSMRA      Raadplegen Selektie Mailings    06-03-2007    12-04-2007
PMSMSKRA    Raadplegen Selektie Mailings op Sorteerkode    12-03-2007    12-04-2007
Logged
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: September 03, 2007, 04:20:23 pm »

Beter laat dan nooit:

Het punt van aktieve / niet aktieve kontaktpersonen is niet operationeel in de CRM-module. Ik heb het gevoel dat het een goede zaak is om in de CRM - module onder Algemeen / tabblad Kontaktpersonen, NIET-aktieve kontaktpersonen NIET te tonen, of er een "!" of "na" oid achter te zetten, ten teken dat die kontaktpersoon niet aktief is.

Maar misschien is het onderwerp 'niet aktieve kontaktpersonen' in de CRM-module ook wel heel bewust overgeslagen. De verder heldere toelichting bij deze releasenote, rept hier niet over.

Overigens, via Wijzigen kontaktpersoon via de CRM roep je 'Raadplegen Kontaktpersonen' (Hmenu-2-7) LOREKPWY ook aan, dus dat is de tweede weg om een Kontaktpersoon op niet aktief te zetten.

Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: September 13, 2007, 10:34:26 am »

Maar dat gevoel wordt dus niet gedeeld. Nou ja, dan maar niet.
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: September 16, 2007, 10:30:18 am »

Dat "gevoel" is er wel hoor,

Ik misbruik de voornaam nu maar met "UIT DIENST"

In DOS vulde ik dat in het telefoonnummer veld in, maar dat mag nu niet meer in Windows... smile

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: December 18, 2007, 08:48:22 am »

en dit doen we dus nog steeds maar zo.
Logged

KM
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 27, 2008, 02:08:50 pm »

Beter laat dan nooit:

Het punt van aktieve / niet aktieve kontaktpersonen is niet operationeel in de CRM-module. Ik heb het gevoel dat het een goede zaak is om in de CRM - module onder Algemeen / tabblad Kontaktpersonen, NIET-aktieve kontaktpersonen NIET te tonen, of er een "!" of "na" oid achter te zetten, ten teken dat die kontaktpersoon niet aktief is.

Beter nog-later-dan-nooit: ik vind hetgeen Johan voorstelt (NIET-aktieve kontaktpersonen NIET te tonen) een goede oplossing. Lapmiddelen als het overschrijven van de voornaam met 'UIT DIENST' etc lijken me niet zo handig.

Mocht hiervoor een aanpassing nodig zijn dan willen we dit wel betalen (mits het niet te gek wordt, zeg een uurtje ofzo is geen probleem).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 21, 2008, 04:26:56 pm »

*schopje*

Is het mogelijk dit aan te passen?
Als het niet kan, of jullie het niet willen hoor ik het ook graag.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 22, 2008, 08:33:03 am »

Op de e.o.a. manier blijft deze aan de aandacht ontsnappen. Ik heb zelf de één na laatste post in elk geval gemist.

We kijken wel even wat eraan is te doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 25, 2008, 07:52:48 am »

Aangepast. Vanaf heden (of beter, ergens volgende week, want je hebt hier een Upgrade met Classes voor nodig welke ik nu even niet beschikbaar kan stellen) worden niet aktieve Kontaktpersonen niet meer weergegeven in het tabblad op het CRM scherm.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 20 queries.