Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 12:02:45 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: DKK wordt vergeten te factureren.  (Read 1710 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 25, 2007, 12:14:47 pm »

Bij Verkoop werken we met een extracomptabele DKK die een kostenregel triggert. Dus je voegt een verkooporderregel voor een gewoon artikel toe, als gevolg van de DKK wordt er een extra verkooporderregel aangemaakt waarop het bedrag van de opbrengstverhogende, extracomptabele dkk wordt genoemd.

Ik heb nu een paar voorbeelden waarbij het bedrag niet klopt. In LODF wordt keurig aangegeven dat de DKK geraakt wordt, maar op de factuur staat dat ding niet.

In de bijlage staat er zo 1. Opgeteld wordt er 1100 kg gefactureerd. het tarief is 0,006 per kilogram. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat daar dus 6,60 uit moet komen. Toch berekend 'ie maar 6,30. Waarom? Ik vermoed dat het de laatste regel is die wordt overgeslagen. Want je ziet daar 50 kilo staan (= dus die ontbrekende 30 cent). Kijk je bij de verkooporderregel naar Tarieven DKK, staat die DKK er wel degelijk bij.

Vanwaar dit verschil?


* LOFRRA.PNG (12.89 KB, 577x283 - viewed 143 times.)

* lodfra.PNG (10.28 KB, 616x283 - viewed 126 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: April 25, 2007, 12:18:25 pm »

Om een vervelende vraag voor te zijn: Regelnummer 8 staat er bij de verkooporderregel, en geen 8 bij de factuur. Dat klopt, want op de verkooporder staan 6 normale artikelregels, 1 voor de kostenregel. Verkooporderregel 4 is kort na het invoeren weer verwijderd.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: April 26, 2007, 04:32:27 pm »

Mocht je nog voorbeelden nodig hebben:
1069856
1073092
1073257
1073408
1074029
1074360

deze facturen in het bedrijf Meel zijn hiervan de dupe.

Dit was even puzelen, maar ik heb het gevonden hoe ik erachter kon komen. Ik vroege me daarmee eigenlijk gelijk af: Hoe kun je per factuurregel zien wat er aan DKK's is geregistreerd? Het betreft een Extracomtabele DKK die een artikel triggert. Derhalve kun je in de verkoopoverzichten wel "Weergeven regels agv dkk's" aanvinken, maar daarmee heb je nog niet bij elke factuurregel de berekende DKK's in beeld. (ook niet als je DKK's per sorteerkode aanvinkt)

Uit een testje blijkt dat er vaak een regel is verwijderd op de verkooporder, waarna er verschil / onjuiste berekening op de factuur optreed. (maar of dat ook echt de oorzaak is weet ik niet, het is alleen wel toevallig)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: August 23, 2007, 04:56:49 pm »

Ik kan er vanaf 1-6-2007 (vanaf toen heb ik weer even gecontroleerd vanmiddag) geen enkele fout meer vinden. Tja, moet je dit topic nou maar sluiten?
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 19 queries.