Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:43:36 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Als Prijs wordt overschreven met 0 wordt Prijs toch 0.01  (Read 1749 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: April 25, 2007, 11:34:53 am »

Het kon voorkomen dat bij het toevoegen van een Verkooporderregel de door Profit voorgestelde Prijs door de Gebruiker werd overschreven met 0 (werd dus gratis) en dat deze 0 vervolgens door Profit weer werd veranderd in 0,01 (dit gebeurde enkel in kombinatie met Opbrengstverhogende DKK's welke in de Verkoopprijs moeten worden opgenomen).

Dit is opgelost.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOVRTV      Toevoegen Verkooporderregels    19-03-2007    25-04-2007
LOVRTVDK    Omschrijving (nog) niet bekend    20-04-2007    25-04-2007
LOVRTVVA    Omschrijving (nog) niet bekend    19-03-2007    25-04-2007
LOVRTVWG    Omschrijving (nog) niet bekend    24-05-2006    25-04-2007
Logged
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: April 27, 2007, 04:05:49 pm »

Hoofdstuk 1 Hartelijk dank
O wat zijn we heden blij. Dat is echt waar, geen gekheid. Werkt gewoon super. Als een gratis levering nodig is, dan lekker 0 invullen ipv 100% korting en je bent klaar. Wat mij betreft verander je dit niet meer.

Hoofdstuk 2 Is de DKK berekening krom bij prijs 0 of niet?
Ik wil je wel waarschuwen voor een 'krom' iets wat je er met deze releasenote bij hebt gekregen. Een Debet verkooporderregel waarbij normaliter sprake is van een artikel die een extracomtabele en opbrengstverhogende DKK raakt, die dan via een verkooporder- en factuur-regel zichtbaar wordt, wordt nu NIET geraakt als je de prijs 0 maakt, maar geef je 100% korting dan komt die genoemde DKK WEL op een regel te staan. In onze situatie werkt dat echt perfect, omdat het hier een bepaalde heffing betreft die we voor zulke gelegenheden zelf voor onze rekening nemen. Wij zijn dus oprecht erg gelukkig met het feit dat deze DKK bij prijs 0 geheel niet wordt berekend.

Tot zover gratis leveringen. Dit hoofdstuk mogen we afsluiten

Hoofdstuk 3 DKK is krom bij afwijkende prijs anders dan 0
Ja ja, wat gebeurt er als ik de voorgestelde prijs overschrijf met een ander bedrag dan 0. Stel: Berekende prijs is 50 euro per KH. Ik heb nog iets goed te maken, daatom wil ik deze orderregel voor 25 euro per KH factureren. Dit is een situatie die gelukkig niet veel/vaak voorkomt. Toch maar vast even onder de aandacht brengen. Stel ik overschrijf de prijs met 25 euro. Wat doet profit vervolgens: Hij ziet de DKK, welke omgerekend 0,60 euro per KH (ja ik weet dat je dat niet kwijt kunt bij de dkk tarieven, daar geef je 0,006 per kg op) bedraagt,  en denkt, die ga ik er bij optellen. Wordt dus 25,60. Dan sluit die de regel af, genereert de kostenregel agv die DKK en plaatst ook daar 60 cent. Dat is nou niet de bedoeling van het wijzigen van een prijs. Als ik 25 euro opgeef is het prima dat er nog 60 cent op de kostenregel agv die DKK komt te staan, maar niet óók nog eens die 60 cent in de verkooporderregel van het eigenlijke artikel opnemen! Dat is gewoon 60 cent teveel.

Ondanks het feit dat we heel blij zijn met de effecten van deze aanpassing bij een bedrag van 0 euro, zijn we er niet gelukkig mee hoe hij omgaat met andere afwijkende bedragen. Dus Als prijs 0 is, dan mooi werken zoals het nu na deze noot werkt. Als de gewijzigde prijs ongelijk aan 0 is, dan gewoon die DKK op een normale manier toevoegen.

Is dit aub te verhelpen?

e.e.a. naar aanleiding van http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18092.0
« Last Edit: April 27, 2007, 04:10:50 pm by Johan van Rangelrooij » Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 27, 2007, 04:18:43 pm »

Hoofdstuk 2 : Mooi heh !  Fishy

Aangaande Hoofdstuk 3: Zou je dit svp in een nieuw topic willen plaatsen ? gaan we daar ook weer naar kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.072 seconds with 20 queries.