Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:33:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Touchscreenmenu via Escape verlaten  (Read 4028 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: April 24, 2007, 03:17:40 pm »

Functie: LOTSMN

Als je het touchscreen verlaat via de ESC button, en je drukt met je toetsenbord 2x op ESC dan wordt Profit afgesloten en ben je weer terug in Windows. Dit lijkt me niet handig. Verder terug dan het hoofdmenu zou je wat mij betreft niet moeten kunnen (via ESC).
Als je via de ESC op je toetsenbord het toucscreen menu verlaat gebeurt dit niet.

Kan dit aangepast worden?

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 24, 2007, 03:31:38 pm »

Hoe wilde je Profit afsluiten op je TouchScreen?

Het werkt eigenlijk hetzelfde als normaal Profit. Zolang je niet in het Hoofdmenu zit, zal de button 'Esc' doen. Kom je in het Hoofdmenu terecht, dan wijzigt die Esc button in Afsluiten. Bij normaal gebruik heb je dus precies hetzelfde, hooguit zul je niet op die buttons clicken omdat je een Esc op je toetsenbord hebt.

Een oplossing, om te voorkomen dat te vaak op Esc clicken Profit afsluit (waar je dit niet met Esc kan doen omdat je die niet hebt) zou kunnen zijn om het Afsluiten in het Systeembeheersmenu op te nemen. Maar ja, da's ook krom.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 24, 2007, 03:43:23 pm »

Quote
Hoe wilde je Profit afsluiten op je TouchScreen?
Euhh...gewoon met je vinger rechtsbovenin op de afsluitknop drukken? Zoals ze dat het afgelopen jaar ook gedaan hebben.

Quote
Kom je in het Hoofdmenu terecht, dan wijzigt die Esc button in Afsluiten. Bij normaal gebruik heb je dus precies hetzelfde, hooguit zul je niet op die buttons clicken omdat je een Esc op je toetsenbord hebt.
Deze snap ik niet, als ik in het hoofdmenu op ESC op mijn toetsenbord klick, wordt Profit niet afgesloten. Waarom dan wel als ik terugkeer vanuit het touchscreenmenu? Dan zit ik ook toch in het hoofdmenu?

Dus.. als ik via de button uit het touchscreenmenu ga en ik druk op ESC (op het toetsenbord) dan wordt Profit afgesloten nadat je 2x keer op ESC op je toetsenbord hebt gedrukt > Wat je normaal al niet op het touchscreen voor elkaar krijgt, want je hebt immers geen toetsenbord daar  Eek !
Als ik via de ESC op het toetsenbord het touchscreenmenu verlaat wordt Profit niet afgesloten na 2 keer klicken.

Wat mij betreft toch niet goed hoor  sorry
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 24, 2007, 04:47:18 pm »

Als ik via de ESC op het toetsenbord het touchscreenmenu verlaat wordt Profit niet afgesloten na 2 keer klicken.

Jaaa ja. Dit snap ik weer eens niet. Maar raden wat er aan de hand is kan ik wel een beetje :

Op he TS is een Esc toets geprojekteerd, die op het laatst (Hoofdmenu) wordt vervangen door een Afsluiten toets. En als je op die plaats blijft "clicken" lig je er op het laatst uit.
Niet zo veel anders als bij normaal clicken hoor, alleen, je drukt, en dān is het anders ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 24, 2007, 05:09:57 pm »

Quote
Op he TS is een Esc toets geprojekteerd, die op het laatst (Hoofdmenu) wordt vervangen door een Afsluiten toets. En als je op die plaats blijft "clicken" lig je er op het laatst uit.
Toch nog maar een keertje: Het probleem is niet de ESC toets op het touchscreen, maar het feit dat als je eerst via de ESC button op het touchscreen het touchscreenmenu verlaat, je daarna d.m.v de ESC op je toetsenbord terug wilt naar het hoofdmenu. Als je dan 1 keer teveel op ESC drukt, op je toetsenbord, dan sluit Profit af. Dat is hetgeen wat niet goed gaat.

Ik zou zeggen, probeer het zelf gewoon eens, dan zie je direct wat ik bedoel....  Cool

Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 24, 2007, 07:48:54 pm »

Waarom niet het menu verlaten via de oude vertrouwde DOS Methode


S

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 24, 2007, 08:50:25 pm »

En dan zeker vragen of je er met de muis op mag klikken ?  Too much !
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 25, 2007, 08:09:23 am »

Ja


En voor die muis freaks zou ik een Button maken met een super grote

S

Niks meer escape toest geen geklaag over ik escape te veel.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 25, 2007, 08:10:26 am »

Volgens mij gaat de discussie hier niet over hoor, het gaat hier om de combinatie van de button ESC op het touchscreen en de ESC op je toetsenbord.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 25, 2007, 08:10:50 am »

Nou... ik zie wat je bedoelt... is bij deze opgelost.

Het TouchScreen Menu kan ook als Hoofdmenu fungeren. Ofwel, PC opstarten (de TS schermen die je in de muur hebt ingebouwd) en je komt niet eens meer in het normale Hoofdmenu, maar direkt in het TS Menu. De gebruikers moeten dan ook hun Profitsessie weer kunnen afsluiten. In jouw versie van het TS scherm (voor mijn aanpassing van zojuist) zul je zien dat zodra je in het TS Menu zit, de button de waarde 'Exit' bevat gekombineerd met de rode pijl. Ga je een stapje dieper in het TS Menu, dan zal dit wijzigen in Esc.

Je kunt echter ook nog op een normale PC het TS Menu opstarten via F6-1. Dat is de wijze waarop jij het in dit geval deed. En, omdat je dan vanuit het normale Hoofdmenu (LO) komt, zul je daar weer naar willen terugkeren.
Een click op de Exit button in het TS Menu zette echter al een deel van de terugweg in gang, maar, omdat de funktie niet de hoogtste op de stack was, werd Profit nog niet afgesloten. Dat gebeurde pas als je met Esc terugging naar het Hoofdmenu.

Vanaf heden zal de Exit button op het TS Menu alleen een Exit button zijn als het TS Menu zelf als Hoofdmenu fungeert. Wordt het TS Menu aangeroepen vanuit LO-F6-1, dan zal de button nu Esc bevatten.

Nb: Aanpassing komt vanzelf wel eens mee met een volgende upgrade.
Het gaat alleen fout als je op die Exit button clickt, en zolang jij een toetsenbord hebt, kun je ook op Esc drukken; dat was je toch al gewend. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 25, 2007, 09:50:48 am »

Dit gaat overigens net zo verkeerd als je op een normale PC het Scan Terminal scherm aanroept.
Wordt ook opgelost.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 25, 2007, 10:10:16 am »

En ook dat is nu opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 21 queries.