Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:29:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Wijzigen aantal in verkooporder is toegestaan na printen raaplijst  (Read 2518 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
annemieke
Poster
*
Offline Offline

Posts: 2


View Profile
« on: April 24, 2007, 11:28:57 am »

Beste mensen

Het systeem staat zonder meer toe dat we in een verkooporder regelhet aantal kunnen wijzigen ook al is de raaplijst geprint. Volgens mij moet dit geblokkeerd zijn. Want dan zouden er meer geraapt kunnen worden dan, dat er gefactureerd worden. Bij LA wordt niet geraapt met raaplijsten maar met etiketten, via functie 3.2.6.9.9.9.5  LOPRLLET

Logged

annemieke  LA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 24, 2007, 11:43:56 am »

Voorlopig even ter info :

Als je een normale Raaplijst zou gebruiken, zou je zien dat het aldaar logistiek is geregeld, omdat je op een gegeven moment te zien krijgt dat je de Raaplijst opnieuw moet printen. En tja, jullie "misbruiken" (als ik het zo even mag zeggen) het systeem een beetje, en dan werkt er iets niet ...

Zelf denk ik niet dat het de oplossing is dat het wijzigen van de Verkooporderregel moet worden geblokkeerd zoals je voorstelt (want dat lijkt me niet erg handig / vriendelijk voor de klant), maar zou er een soortgelijke melding moeten worden gemaakt bij de funktionaliteit die je gebruikt als "raaplijst".

Wat vind je zelf ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 24, 2007, 11:49:44 am »

Via Parameters Verkoop, Tabblad D, helemaal onderin het scherm, kun je aangeven of een bestelling verminderd mag worden indien de regel op de Raaplijst staat.

Maar... pas op dat dit wel is wat je wenst, immers, als de klant zijn bestelling van 100 wijzigt in 10, dan zal hij er echt maar 10 willen hebben (en betalen). De funktionaliteit m.b.t. de Raaplijst (die jullie zo te horen niet gebruiken) houdt hier rekening mee. Het afdrukken van een etiketje niet. Ofwel, als je dit oplost op de wijze zoals je van plan bent,dan ga jij er 100 rapen, 100 versturen, voor 100 stuks verzendkosten, en daarna zal de klant er meteen 90 terug sturen, en heb je nogmaals de kosten daarvoor, en daarna kun je aan het crediteren slaan.

De Raaplijst attendeert de gebruiker erop dat de order is gewijzigd, en dat de raaplijst opnieuw geprint moet worden, waarna je kunt zien dat je er 90 teveel geraapt hebt (als je die al geraapt hebt) en zul je die moeten terugleggen. In jullie geval zul je (dus) minimaal opnieuw de etiketten moeten printen om op basis daarvan te konstateren dat er iets gewijzigd is. Dat zou betekenen alle etiketten met elkaar te vergelijken, en da's ook niet echt handig.

Nb: Peter was me weer net voor met zijn post, maar bij deze (los van zijn reaktie) de mijne.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 24, 2007, 12:11:32 pm »

Beste Wouter.

Ik heb het vinkje uitgezet.

Als een vestiging zijn order gewijzigd wil zien gebeurt dit gewoon niet. Besteld is besteld.  Dus bij het wijzigen moet orderpick eerst gewoon de raaplijstregel verwijderen er voor zorgen dat de etiketten niet geraapt worden. Vervolgens kan hij de verkooporder regel wijzigen en deze op een nieuwe raaplijst plaatsen.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 24, 2007, 12:44:39 pm »

Beste Wouter

Volgens de Dames van orderpick was dit vroeger niet mogelijk.
Is er misschien iets gewijzigd

Net echt van belang want we hebben een oplossing maar toch??????

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 24, 2007, 02:19:08 pm »

Ik kan wel in de Releasenote's gaan zoeken, maar dat kun je zelf ook  Wink
Ik heb het recentelijk iig niet voorbij zien komen.
Ga ervanuit dat die mogelijkheid er al langer is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 21 queries.