Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:15:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Raadplegen prijsbepaling van aangepaste prijzen  (Read 2553 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 20, 2007, 02:09:53 pm »

naar aanleiding van http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18093.0 komt ook de volgende vraag:

Je ziet dat de prijs afwijkt van de berekening van Profit. Waarom staat er niet gewoon bij dat er 100% korting is gegeven. De wijze waarop die prijs op de DEBET order tot stand is gekomen is namelijk het gevolg van het invullen van de rubriek korting. Is het mogelijk om dit ook in dat raadplegen prijsbepaling duidelijk te maken?


* LOVRPBRA debet order.PNG (10.2 KB, 532x236 - viewed 148 times.)
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 20, 2007, 02:13:52 pm »


Nee Peter ik kan niet achter halen hoe Heart-Profit een prijs opbouwt, maar het heeft niet zo een haast dat ik het nu meteen moet weten maar wel graag binnen een redelijke termijn . Liefst iets korter dan een kwartaal.  Deze maand nog????????????????? thankyou
Dirk-Jan
LA



Hebben we het hier misschien over het zelfde probleem

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 20, 2007, 03:21:55 pm »

Waarom staat er niet gewoon bij dat er 100% korting is gegeven.

Antwoord om er vanaf te zijn : omdat het generiek is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: April 20, 2007, 03:30:33 pm »

Hebben we het hier misschien over het zelfde probleem

Dirk-Jan
LA


--> Niet helemaal. Kijk, bij jouw is er sprake van een prijs die bepaalt wordt op basis van stambestanden (prijs kortingsafspraken / opslag weet ik veel). Bij deze is er sprake is er sprake van een aangepaste prijs. De p. is alleen dat je NIET kunt zien of dit nou een handmatige aanpassing is, of een door Profit zelf verzonnen aanpassing. (zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18092.0 en http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18091.0 )
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 20, 2007, 03:43:09 pm »

Fout bij prijsopbouw weergave LOVRPBRA
Hmm ... aardig dat je het zo aanbiedt, maar volgens mij zit je je dan suf te rekenen met een telraam.
Nee, we maken er wel wat van, alleen dat duurt even omdat het moeilijker is.  shout

Bovenstaande probleem hadden wij een tijdje geleden maar dat heeft volgens mij Yvonne opgelost. Echter ik zag het bolletje nog draaien.
Alleen ter info
Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: August 29, 2007, 10:21:21 am »

Toch klopt hier iets niet. Ik test hier na de upgrade nog eens de prijsbepaling.

Die zevende regel slaat 'nergens' op. Hier is sprake van een hele simpele rekensom:
1. Standaardprijs (LODARA / LODARA1 ), Raadplegen prijskortingsafspraken ongeacht klient) geen netto prijs, maar gewoon een prijs)
2. een korting (LODARA / LODARA1 ), Raadplegen prijskortingsafspraken Geacht debiteur), een Prijs als korting.
3. Een Extacomptabele Opbrengstverhogende DKK die een artikelnummer triggert (dat is die 0,60 eur per KH)

4. Een Opbrengstverhogende DKK die NIET een artikelnummer triggert en is vastgelegd op debituer. (dat is die 2,5)

Hieruit bepaalt profit. Dus
 58,89
 22,05-
------
= 36,84
DKK 2,5 +
-------
= 39,34

dat is goed.

Maar waarom moet bovenstaande ineens afwijken? Ik heb de prijs niet aangepast. Hij telt er ineens nog een keer EXTRA die 2,5 euro bij op. Waarom deze weergave?


* lovrpbra_vreemd.PNG (10.16 KB, 552x246 - viewed 114 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: August 29, 2007, 10:25:55 am »

OOPS, laatse bericht is in het verkeerde topic terecht gekomen. Heb een nieuw topic (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18756.0  geopend
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 20 queries.