Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:14:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ALT-Toetskombinaties (DOS) kopieren naar Shortcuts (Windows)  (Read 1899 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: April 20, 2007, 12:24:12 pm »

De mensen die nog onder ProfitDOS werken maken veel gebruik van de ALT-Toetskombinaties, zie schermafdruk. Binnenkort gaan ze over naar Windows en wil ik deze sneltoetsen aan de Button Toolbar van Profit Windows toevoegen.

Handmatig is dit erg veel werk. Nu vroeg ik me af of het handiger kan: worden deze sneltoetsen misschien in een bestandje opgeslagen die ik kan editen en kopieren?


* CTRL-K Alt-Toetscombinaties DOS.png (19.23 KB, 1003x995 - viewed 155 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 20, 2007, 12:36:24 pm »

Vraagje : heb jij (of een ander hoger orgaan) dit soms voor de gebruikers bepaalt (welke toetsen ze krijgen) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 23, 2007, 02:19:31 pm »

Ja.
De reden hierachter is dat we voor een aantal funkties een uniforme snelkoppeling willen. Daarbij werken de meeste mensen al 5+ jaar met deze snelkoppelingen.
Natuurlijk zijn ze wel vrij om hiernaast zelf andere koppelingen aan te maken.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 23, 2007, 02:55:12 pm »

Ik vroeg dat, omdat je je wel met realiseren dat in Dos de toetsen voor iedereen tegelijk gelden, terwijl ze in Windows persoonlijk zijn.

Als je nou gewoon iedereen z'n eigen snelkoppelingen laat bepalen (zoals het uiteindelijk tòch wel werkt), ben je ook van het probleem af.

Als je verwacht dat men z'n funkties niet kan vinden ... ehh ... dan weet ik het ook niet (want je moet er in Windows wel eerst naar toe).

Hoe dan ook, het is nog helemaal niet eenvoudig om hiervoor een konversie te maken, en ik verwacht daar zeker 8 uur mee bezig te zijn. Dat is dus minimaal.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 21 queries.