Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:20:48 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opnemen inhoud bij SYLVRA  (Read 4512 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: April 05, 2007, 09:01:26 am »

Is het mogelijk hier de inhoud te tonen?



* etiket variabelen.PNG (48.57 KB, 1153x683 - viewed 233 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: April 05, 2007, 10:07:48 am »

Druk eens op F1 ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 05, 2007, 10:24:34 am »

Ja...duhhhh...ga eens bij elke regel op F1 drukken om te zien wat er afgedrukt kan worden...
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 10, 2007, 12:02:47 pm »

Even zonder gekheid...
Het maken van een layou zou zoveel makelijker zijn als ook de inhoud wordt getoont... geldt voor iedere gebruiker die gebruik maakt van variabele layouts...
 smile



* etiket variabelen.PNG (48.57 KB, 1153x683 - viewed 199 times.)

* Inhoud variabele.PNG (9.79 KB, 292x178 - viewed 170 times.)

* etiket variabelen.PNG (48.57 KB, 1153x683 - viewed 179 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 10, 2007, 06:24:46 pm »

Quote
Mijne heren/mevrouw

Is er soms een lijst van de lay-out variablele. Als ik de lay-out variabele raadpleeg krijg ik er zoveel te zien dat ik het niet goed kan volgen.

Wij willen in meer talen en wat betreft de R en S-zinnen werkt dit perfect. maar voor gevaarsomschrijving  de ID  kom ik er niet goed uit.

Dirk-Jan

Dit komt uit het topic "meerdere talen R&S zinnen" van Dirk-Jan
Ik wil niet voor hem spreken, maar volgens mij zou het voor ons allemaal duidelijker worden als "inhoud" wordt getoont. (en niet door F1)

Frank
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: April 11, 2007, 08:19:56 am »

Wat moet je nog meer zien dan hetgeen in de bijlage?

Dit is het resultaat als je vanuit raadplegen variabelen de variabelen gaat afdrukken. (en eventueel exporteren naar Excel als je dat gemakkelijk vind). Maar ik zal in dit geval misschien wel wat te makkelijk denken


* layoutvar.PNG (115.39 KB, 864x509 - viewed 158 times.)
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: April 11, 2007, 08:51:57 am »

wel even opletten:
de inhoud wordt pas gevuld na het printen van minimaal label, anders kan die kolom leeg zijn!
bv net na een TBC
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 11, 2007, 08:55:40 am »

Beste Johan

Zoals jij ook weet worden de variable alleen gevuld als je een print vooraf gemaakt hebt. Dus eerste even een print maken. dan jouw lijst afdrukken of opslaan in een excel; bestand.
Automatisering.?????? Betekend voor mij gewoon snel even kunnen raadplegen niet een excel bestand maken ergens opslaan. Of een boekwerk gaan afdrukken (denk aan de natuur).

Ik ben van mening dat Frank wel een punt heeft. Als je bezig bent met een layout dan switch je in mijn geval even naar raadplegen lay-out variabele kijkt welke je moet hebben. Nu moet je elke variabele openen om te kontroleren of hij wel gevuld wordt, terwijl de info gewoon beschikbaar is maar niet wordt getoont.

Kijk als je bezig bent met een verkooporder of inkooporder dan is het allemaal wel eenvoudig maar bij etiketten ligt het allemaal wat moeilijker. Hier is geen duidelijke structuur aanwezig waar een etiket eigelijk bij hoort. Want een LAYOUT variabele die begint met bijvoorbeeld "ET-XXXXXXX" wat toch betekend etiket hoef niet altijd te werken in een print.

Dirk-Jan
LA en SE
Logged

Dirk-Jan
ma
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: April 11, 2007, 09:05:47 am »

Het is nog veel leuker, want veel "andere" variabelen werken ook in een etiket, dus als je iets niet kunt vinden kun je altijd nog een variabele uit een andere sectie proberen. vaak zal die gebruikt kunnen worden, gewoon een kwestie van proberen.

Ik kijk meestal naar de inhoud en test dan welke van de variabelen mogelijk in aanmerking komen. Dan gewoon printen en zien wat er van komt...

En als het echt niet gevonden kan worden even Richard vragen, want er zijn nog enkele variabelen die soms niet in de lijst te vinden zijn, maar wel aanwezig zijn en werken =)
Maar om de een of andere reden worden ze dan niet getriggerd bij variabelen raadplegen.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 11, 2007, 09:34:55 am »

Juist

En om niet elke keer een vraag aan B.veld te moeten stellen hebben jullie hiervoor een variabele, kun je zelf door die lijst scrollen en bekijken of je mogelijk iets kunt gebruiken.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 11, 2007, 09:40:56 am »

Quote
En om niet elke keer een vraag aan B.veld te moeten stellen hebben jullie hiervoor een variabele, kun je zelf door die lijst scrollen en bekijken of je mogelijk iets kunt gebruiken

Duidelijker kan het niet.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: April 11, 2007, 10:09:56 am »

Sorry sorry, ik denk misschien wat al te makkelijk. Natuurlijk begrijp ik wel enigzins waarom je een gevuld voorbeeld zichtbaar wilt hebben, zonder dat je daarvoor eerst een relevante printfunctie moet starten en via omwegen pas zichtbaar krijgt. Maar euh, waar komen die voorbeelden dan vandaan? Stel: Ik zie R&S zinnen - variabelen staan. Wij hebben daar helemaal niks van in gebruik. Wat zou er in zo'n situatie dan als voorbeeld moeten staan bij mijn voorbeelden van R&S zinnen - variabelen? --> gewoon de eerste de beste item wat je tegen komt bij desbetreffend item?
Logged

KM
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 11, 2007, 10:30:41 am »

Hallo Johan

Een simpel voorbeeld en spijker me hierop niet vast want deze zal het waarschijnlijk wel goed doen.

Ik moet een etiket van een raaplijst printen. Neem nu onze speciale functie LOPRLLET 3.2.6.9.9.9.5 ik wil de verkoopordernummer afdrukken. "ET-VONR" dan blijkt nu net niet gevuld te worden, maar wel %ET-ordernr:11%.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 13, 2007, 08:20:42 pm »

Hoe denken de Heart collega's hierover?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #14 on: April 18, 2007, 06:42:19 am »

Quote
Hoe denken de Heart collega's hierover?
Geen mening?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.023 seconds with 20 queries.