Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:07:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ervaring/advies matrixprinter tbv doorslagformulieren (bonnenprinter)  (Read 5522 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: April 02, 2007, 03:15:09 pm »

Onze vrachtbrieven worden op doorslagformulieren geprint - dit omdat er 3 kopietjes geprint moeten worden (1 voor ons, 1 voor de chauffeur en 1 voor de klant).
Momenteel gebruiken we de Tally 2130 /9-naalds, welke we al meer dan 10 jaar gebruiken. Op zich werkt het goed, maar deze printers verliezen hun instellingen wanneer de stroom eraf gaat. Na een stroomstoring heb je dus een probleem, vooral ook omdat het opnieuw instellen erg lastig is.
Ook printen we momenteel op A5, dit willen we graag op A4 gaan doen - voordat we energie gaan steken in de huidige printer willen we kijken of er betere opties zijn voor dit doel.

Welnu: zijn er klanten (of kennen jullie van Heart klanten) die ook doorslagformulieren gebruiken en wel tevreden zijn over hun printer (ook qua gemak van configuratie en werking icm HeartProfit)?

Ook heb ik weleens gehoord dat er doorslagformulieren voor Laserprinters bestaat - iemand die hier ervaring mee heeft?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: April 02, 2007, 03:24:00 pm »

Laserprinter formulieren bestaan wel, maar dan moet je ieder printje dus X maal printen.

Wij gebruiken al jaren de Microline 3410 in de IBM compatible stand en dat gaat perfect met CMR docs van Beurtvaartadres.

Ik gebruik hiervoor een simpele variabele layout en een simpele driver welke goed functioneren.
Wij bestellen deze printers altijd per 2, zodat je een spare hebt (vrachtbrieven zijn bij ons essentieel ivm de gevarenzinnen ADR en zo)

Ook voor binnenlands transport gebruiken wij de CMR layout.

We hadden eerst de Fujitsu 5600 (van 1995 - 2003) en gebruiken sindsdien de OKI, welke eigenlijk naast het gewone jaarlijkse schoonmaakbeurtje probbleemloos draait i.c.m. Heart.

De vrachtbrief leveranciers geven hierover trouwens ook info...

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 02, 2007, 03:31:17 pm »

Wij printen al meer dan vijf jaar probleemloos op een OKI 3390 printer

Net als AD drukken wij ook onze vrachtbrieven op CMR- waarbij alle ADR-teksten perfect worden afgedrukt.


Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 03, 2007, 08:32:51 am »

Wij gebruiken voor pakbonnen, vrachtbrieven, lijsten e.d. Oki ML395 printers voorzien van een bottom feeder.Deze bevallen ons erg goed en ze zijn uitermate geschikt voor zwaar papier. In het begin was het nog wel eens lastig om de goede instelling te vinden voor de positie van de scheurlijn maar dit gaat inmiddels ook goed.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: April 03, 2007, 09:33:18 am »

3 reply's en allen gebruiken een zwaarder type OKI, ikdenk dat OKI deze poll gewonnen heeft.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: April 03, 2007, 10:09:07 am »

Begin in ieder geval niet met een epson printer. Wat een ellendig ding is dat geweest (Epson LX-300+). Wij hebben de OKI 320 ML Elite voor CMR (export via de printfucntie LOPRVBVE ) en ORAG formulieren (binnenland Printfunctie LOPRVBV1 ). Werkt prima
Logged

KM
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 03, 2007, 04:27:13 pm »

3 reply's en allen gebruiken een zwaarder type OKI, ikdenk dat OKI deze poll gewonnen heeft.
dat is wel duidelijk ja!
Ik ga me maar eens verdiepen in het assortiment van Oki en een geschikte dealer opzoeken
bedankt smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: July 18, 2018, 04:11:36 pm »

Wij gebruiken nog steeds Tally printers (2130) en ik moet 1 printer vervangen.
Huidige printers zijn 136 koloms (breed), terwijl we alleen nog maar op A4 formaat printen.

Domme vraaag: een slag kleiner is een 80 koloms printer.. maar kijk ik in onze layout dan heb ik ook data op kolom 82 staan..
betekent dit dat het buiten bereik van zo'n 80 koloms printer kan vallen?  blush2

Werken jullie trouwens nog steeds met matrixprinters vwb het printen van doorslagformulieren?
Wij wel (vrachtbrieven) en het werkt ook prima, maar ik ben best benieuwd of er Heart-klanten zijn die overgegaan zijn op een ander systeem (bv vrachtbrieven op een laserprinter of een ander systeem). Zo ja, hoor graag hoe dat bevalt smile


* 82 koloms.png (6.17 KB, 410x168 - viewed 129 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: July 19, 2018, 09:22:32 am »

Wij hebben hier in het verleden wel naar gekeken, maar de laserformulieren met doordruk waren een stuk duurder.
en je moet dan gewoon elke print in de driver laten herhalen om alle kantjes te printen.
Daarna moet je ze weer bij elkaar nieten.

Wij hebben daar geen voordeel ingezien tov de doorslag kettingformulieren en zijn dus niet verder gegaan.
Maar dat is ook omdat we "alles" op CMR doen.

Als je veel op bv DHL of met een enkel vrachtdocument doet kan het wel voordelig zijn.
Scheelt in ieder geval in het geluid...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: July 19, 2018, 09:44:18 am »

Helder verhaal, lijkt me inderdaad dat het mbv een laserprinter in elk geval niet goedkoper wordt (laat staan eenvoudiger).

Dank voor je uitgebreide toelichting!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.057 seconds with 20 queries.