Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:21:46 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Loopt vast bij batch processor LOEDVOGN[6]  (Read 2103 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: April 02, 2007, 12:04:26 pm »

Het automatisch verwerken van de EDI bestanden verkooporders loopt in het tweede gedeelte fout. Dus als we de opdrachten starten vanuit de batch processor.
Starten we de functie normaal op dan worden alle orders zonder problemen in gelezen

Nadat alle gewone verkooporders zijn ingelezen gaat het systeem verder om de verkooporders in te lezen waarvoor meteen een inkooporder gemaakt moet worden.

Alleen het eerste artikel wordt ingelezen en dan loopt het systeem vervolgens vast.  Als we de LOEORA raadplegen zien we ze ook niog allemaal staan die niet zijn ingelezen.
Het systeem komt ook met de opmerking Variabele RESTFILE NOT Found

Dirk-Jan
LA

PS is volgens mij door RH gemaakt



* naamloos.JPG (65.78 KB, 813x477 - viewed 155 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 02, 2007, 12:22:52 pm »

Sinds wanneer is dit dan ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 02, 2007, 12:53:44 pm »

Beste Peter

Je heb de vraag goed gesteld. Het is best mogelijk dat het niet meer werkt toen RH de aanpassing heeft gemaakt om bij het inlezen een opslitsing te maken voor artikelen waarvoor geen inkooporder nodig is en vervolgens per crediteur de artikelen aan een verkooporder toe te voegen waaruit onmiddelijk een inkooporder wordt gegenereerd.

RH had in die tijd wat meer probleemptjes opgelost onze werkmethode veranderde wat en op een af andere manier gebruikte we de batch processor niet meer.
Nadat ik mijn geheugen maar eens even gepijnigd heb, betreft het maatwerk van omstreeks eind september 2004.

Ik weet het waarom hebben we het zolang laten liggen.  sleeping sleeping sleeping sleeping

Maar ik zou het wel graag opgelost willen zien.

Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 02, 2007, 12:58:40 pm »

Juist ...

Wat er denk ik aan de hand is, is dat je in een Windows omgeving een Dos Batchprocessor draait ... en dat kan niet.
Hoe e.e.a. nu loopt bij het verwerken van EDI moet je mij niet vragen, althans, waar het zou gaan om "snelheid" en Windows versus Dos.

N.b.: Als de betreffende taak vanuit Windows wordt opgestart wordt die behandelt door de Windows Batchprocessor. Ehh, als het goed is.
Maar wellicht is er iets anders aan de hand.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 02, 2007, 01:19:12 pm »

Peter

Wat jij zegt zou best kunnen maar de functie LOEDVOGN[6] werkt bij ons niet onder windows, dus daar zal dan ook even naar moeten worden gekeken.

Bedankt dat je de oorzaak zo snel weet te traceren.

 smile smile smile
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 21 queries.