Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:25:55 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Artikel menu optie H  (Read 7049 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: March 30, 2007, 11:24:00 pm »

Is het mogelijk om "prijs geldig tot" te maken in artikel menu optie "H" leveranciers?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 31, 2007, 12:26:57 pm »

Alles is mogelijk  Got you ! maar, de toegevoegde waarde ontgaat me een beetje. Bij Artikelmenu-H geef je aan welke Leveranciers een bepaald Artikel leveren.  In theorie zou je daarvan kunnen stellen dat je een beperking wilt kunnen aangeven van 'een leverancier levert een artikel na xx-xx-xxxx niet meer', maar het gaat je om de prijs. Het eerst volgende wat je wilt, als je aangeeft dat de prijs van een produkt geldig is tot bijv. 07-04-2007, is dat je de prijs wenst te kunnen registreren die daarna geldt.

Het registreren van prijzen per periode is standaard mogelijk binnen Profit; je moet je prijzen dan registreren bij Hmenu-4-6. Tevens kun je de prijs daar direkt aan een eventuele staffelgrootte koppelen; als je dat niet wilt, definieer je de prijs vanaf 0 (of 0,001) eenheden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 02, 2007, 09:21:33 am »

Het idee erachter is dat men weet dat het een actuele prijs betreft van betreffende leverancieren.
Vanuit de "klantenkaart" kan men dan ook zien wat de actuele prijs is, of dat het een "oude" prijs betreft.
Bijvoorbeeld leverancier leverd artikel x komende maand voor bedrag y. Volgende maand levert hij weer artikel x voor bedrag y.
Door "prijs geldig tot" te verlengen ziet men dan dat het een actuele prijs is, en niet een prijs van vorrige maand.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 02, 2007, 09:51:08 am »

Als je bij Artikelmenu-H de prijs wijzigt, wordt ook de "datum laatste prijswijziging" bijgewerkt, welke in een aparte kolom wordt weergegeven. Als die Leverancier dus maandelijks zijn prijzen wijzigt, kun je daar al in zien dat het een prijs betreft van vorige maand.

Maar, ervanuitgaande dat je over een "klantenkaart" spreekt, zal je achterliggende gedachte wel zijn dat de data van Artikelmenu-H bij je Leverancier in het Relatiemenu CRM op een bepaald Tabblad getoond wordt, en de prijzen zoals je die bij Hmenu-4-6 invult niet.  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 02, 2007, 09:58:14 am »

Klopt Wouter,  maar als een prijs gelijk blijf dan veranderd de datum niet bij artikel menu H.
Nu kan het dus zo zijn dat er bij een prijs een datum van vorig jaar staat.

Nu lossen ze dit op door eerst de prijs te wijzigen in 0,01 en vervolgens weer in de juiste prijs...
Niet chique, maar wel het effect dat de datum juist staat.....
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 04, 2007, 02:28:16 pm »

Wouter,

Hier nog even op voortboordurend;
Wat wij willen is in een oogopslag kunnen zien wat de actuele prijzen van leveranciers zijn, wat de historie van prijzen is en wat de prijzen van verschillende leveranziers onderling is.
Nu denk ik dat dit niet unique is, dus dit valt vast wel op een bepaalde manier in te richten, de vraag voor mij is echter hoe?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 04, 2007, 02:37:08 pm »

Een oplossing zou dan kunnen zijn door Artikelmenu-H zodanig aan te passen dat deze bij gebruik van (Staffel-)prijzen per periode, niet de prijs uit het Artikelmenu-H toont, maar de aktuele staffelprijs. Desnoods standaard zodra er bij de Artikel-/Leverancier geen prijs ingevuld is.

Registreren doe je dan elders, opvragen doe je bij Artikelmenu-H.

Vervolgens zou je in het Relatiemenu CRM nog een Tabblad met prijzen kunnen willen hebben.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 13, 2007, 01:36:50 pm »

Klopt, maar wat dan ontbreekt is prijs geldig van/tot wanneer deze niet gestaffeld is.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #8 on: April 13, 2007, 02:10:13 pm »

Ik ben helemaal voor Wouters oplossing. De huidige situatie dat Inkoopprijzen op twee verschillende plaatsen vastliggen werkt verwarrend. Ik zou er een voorstander van zijn om de Inkoopprijzen te registreren bij de Prijsafspraken Leverancier en Artikelmenu-H alleen te gebruiken om de (aktuele) Inkoopprijzen op te vragen; inklusief Staffels, Begin- en einddatum, etc.

Voor Frank: kijk eens bij Raadplegen Inkoopprijzen Artikel (F10-4-9-7), volgens mij komt dit overzicht een heel eind de buurt bij jullie wens om in 1 oogopslag de prijzen van de verschillende leveranciers te zien.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 13, 2007, 08:10:24 pm »

Quote
Ik ben helemaal voor Wouters oplossing. De huidige situatie dat Inkoopprijzen op twee verschillende plaatsen vastliggen werkt verwarrend. Ik zou er een voorstander van zijn om de Inkoopprijzen te registreren bij de Prijsafspraken Leverancier en Artikelmenu-H alleen te gebruiken om de (aktuele) Inkoopprijzen op te vragen; inklusief Staffels, Begin- en einddatum, etc.
Ben het net als Menno ook met Wouter eens.
Het overzicht F10;4;9;7 komt  inderdaad in de buurt, aangevuld met van/tot, staffels, sorteer mogelijkheden op verschijning/lverancier...Maar misschien wil ik nu wel teveel, en zijn er tal van argumenten om het op een bepaalde mnier te doen.

Als het vervolgens ook nog vanuit CRM te raadplegen (natuurlijk op crediteur niveau) en te onderhouden is, dan..  Good job ! good
Logged

Heart-Profit company ID : BA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #10 on: April 16, 2007, 10:21:41 am »

Ben het eens met Frank
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 16, 2007, 03:54:20 pm »

Ik zie geen draaiend rondje?
Ook geen "niet" draaiend rondje trouwens..ik zie helemaal geen rondje...
Betekend dit dat er niets aan gebeurd, of ben ik te voorbarig?
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 16, 2007, 04:00:02 pm »

Frank, 40 uur komt eerst.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #13 on: April 16, 2007, 04:36:59 pm »

 Grin
Quote
40 uur
Het gaat toch geen 40 uur kosten?
« Last Edit: April 17, 2007, 08:55:22 am by Frank van Hofwegen » Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: April 17, 2007, 08:58:43 am »

Toch wel Frank, en nog minimaal ook. spiteful
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 21 queries.