<F4> is hierbij niet een zijstap die helemaal vergelijkbaar is met de zijstapmogelijkheden van Toevoegen Artikelen, omdat je namelijk na die <f4> niet terugkeert naar ADABBBTV, omdat je niet meer op <esc> of iets dergelijks drukt om terug te keren.
Toch wel. Dit is de enige plek waar je je Betalingsselektie kunt verwerken.
Ik zou zeggen: zo'n scherm bevestig je met <F1> en niet met <f4>. Toch is <f4> hier een manier van bevestigen
I.d.d. Verwerken doe je in dit scherm, en wel met F1. Hoe jij erbij komt dat je dat met F4 doet weet ik niet.
Houden we er inderdaad een "niet-formele" werkwijze op na?
Zal dan bijna wel, maar je laat je er niet over uit hoe je dat doet.
De bedoeling:
- Toevoegen Betalingsrun, na F1 wordt Toevoegen Batches aangeroepen.
- Via F4 naar menu Betalingsselektie, van waaruit je diverse mogelijkheden hebt je Betalingsselektie te maken + te printen ter goedkeuring door een andere persoon.
- Terugkeren naar Toevoegen Batches, aanvullende gegevens invullen, kontroles uitvoeren, en verwerken met F1 waarna de Betalingsselektie wordt omgezet in een Betalingsrun.
- CLIEOP (danwel BTL91) bestanden aanmaken en inlezen in je bankpakket
- Financieel Doorbelasten
Een beetje offtopic:
Hoewel er een vaste omschrijving mogelijk is, gebruiken denk ik maar weinigen deze. Het gaat alleen maar ten koste van de 3x32 posities waarin faktuurnummers samengevoegd kunen worden. Het is ooit opgenomen omdat het op de buitenlanddiskette extra was, en vwb binnenland mooi gebruikt kon worden om bijv. bij iedereen aan te geven dat je tussen kerst en oud en nieuw gesloten bent. Hoewel je het natuurlijk mag gebruiken zoals je wilt, is het enige wat jij doet, het tekstueel invullen van een datum, waarbij je op het 1e scherm al de gewenste verwerkingsdatum invult.
Hoe dan ook, misschien konstateer je wel dat invulling van een datum idd geen nut heeft, en zo toch (het mag immers wel), dan moet je die datum invullen nadat je uit F4 terugkomt in ADABBBTV en voordat je op F1 drukt.