Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:48:40 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen Hergenereren regels PO (LOPOOBGK) met "halffabrikaat als regels  (Read 2196 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: March 26, 2007, 11:59:13 am »

Het komt bij ons wel regelmatig voor dat een halffabrikaat niet op voorraad is.
Normaal kun je bij recept de halffabrikaten laten "exploderen" naar receptregels.

Echter als het halffabrikaat een regulier voorraad item is doe je dat niet.

Zou het nu mogelijk zijn bij deze functie een vinkje te maken "Halffabrikaat als regels" die de instelling voor de receptregels overstijgt als het recept van het halffabrikaat meer dan 1 artikelregel bevat. (dit ivm met onze huidige inrichting mbt het omvormen dat wij middels een PO doen, waarbij het recept dan 1 regel bevat)

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: March 26, 2007, 01:25:35 pm »

Verklaar je s.v.p. nader, want ik heb geen idee waar je heen wilt.

Je hebt Halffabrikaten wat reguliere Voorraad-Items zijn, maar die je regelmatig niet op Voorraad hebt?

Deze Halffabrikaten bestaan uit 1 Artikel op het moment dat je Omvormt, maar uit meerdere regels op het moment je Produceert?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: March 26, 2007, 05:00:14 pm »

ja
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: March 27, 2007, 08:28:03 am »

Dus?

Als je een vraag hebt en wij geven aan dat we je op basis van de verstrekte informatie niet verder kunnen helpen dan schiet je met dit soort reakties je doel voorbij.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: March 27, 2007, 09:23:04 am »

Ik geef aan wat jij vraagt.

Binnen AD kennen we op artikelen 2 mogelijke recepturen welke naast elkaar kunnen voorkomen.

1 - de maak receptuur (bestaande uit grondstoffen en halffabrikaten)
2 - Is de repack of omvorm receptuur welke de opbouw heeft:
                   XX1 - de te pakken grondstof
                   XX2 - eventueel het materiaal zelf als dat niet gelijk is aan XX1
                            (dit om eventuele magazijnresten en niet geheel volle restverpakkingen
                            toe te kunnen voegen aan een PO, in feite een "opwerk"-regel dus)


Nu is het zo dat we dus recepturen hebben die niet altijd op grondstof (lees koopartikel niveau zijn) maar als een bepaald artikel een regulier voorraad item is, dan kan het ook zijn dat deze als halffabrikaat wordt gebruikt. Voorbeeld, ik heb een reiniger blank op voorraad en een 2e artikel wat deze reiniger is met een beetje blauwe kleurstof.
(zoals je weet maaktblauw beter schoon =) )
Nu kan het soms voorkomen dat de blanke reiniger op is of dat ik een zo'n grote order krijg van de blauwe, dat ik eerst blanke zou moeten gaan maken en dan die weer in productie zou moeten nemen om blauwe te maken.
In die gevallen zou het dus handig zijn als ik op PO hergenereren niveau zo'n recept kan laten "exploderen" tot de grondstoffen, analoog aan hetgeen je op receptregelniveau kunt opgeven.

Oftewel, mijn antwoord is ja op jouw reply, want dat klopt precies met hetgeen AD wilt en momenteel doet.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 20 queries.