Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:00:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: "Module Webshop" wat zijn hiervoor de vereisten  (Read 1708 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
leslie
Poster
*
Offline Offline

Posts: 9


View Profile
« on: March 22, 2007, 12:32:38 pm »

goede middag,

dirkjan heeft een aanvraag gedaan voor de module Profit-Webshop. hoe is of kan dit geļnstalleerd worden?

aparte server alleen voor de webshop, of kan het op een windows 2003 server "erbij" geinstalleerd worden?
wat zijn de minimale systeem vereisten, welke sql software is ervoor nodig?
hoe gaat het browsen op de webshop hebben we er een grote upload snelheid voor nodig?

hoe is dit bij andere heart profit gebruikers geinstalleerd en wat zijn de bevindingen hiervan.
Logged

Leslie LA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 22, 2007, 01:11:56 pm »

Installeren kunnen we hier vandaan.

Mag op zich bij een W2003 op, MAAR, als daarop juist Profit zelf draait moet je dat niet doen. Ofwel, Profit zal de Webshop niet storen, maar de Webshop zal wel Profit storen.
Merk in deze op dat je vast wel SQL/Server op de webserver plaatst (hoeft op zich niet), en dat je daarmee Profit onderuit haalt.

Als je een nieuwe server hebt zijn er eigenlijk geen eisen. Doe er maar 4GB geheugen in als dat lukt (en anders is 2GB ook wel voldoende).

SQL/Server2000 is al goed; nieuwer mag ook. Type licenties, geen idee.

Als je met "upload snelheid" bedoelt : uploaden naar de webserver ... ja. Je moet er ook rekening mee houden dat iedere normale lijnsnelheid (zeg 3Mbit) te weinig is. Maar daarom is het eigenlijk ook een verplichting dat de webserver op dezelfde plaats staat als de server waar Profit op staat. Dan heb je "Ethernet snelheid" en 100Mbit is dan heus voldoende.

Naar de klanten toe is iets als 3Mbit wat mij betreft voldoende, maar wel een beetje afhankelijk hoeveel er tegelijk bezig zijn.
De enige die (tot op heden) rondzwerft op dit forum met zo'n webshop is Demis, en die heeft honderden klanten op een dag die in principe allen rond dezelfde tijd bestellen (die bestellen dus ook wat nog het e.e.a. meer inhoudt kwa theoretisch benodigde capaciteit). Volgens mij heeft Demis niet echt iets bijzonders kwa lijnsnelheid, en mij staat bij dat hij nog slechts een 1GHz server heeft ook ...

Demis ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 22, 2007, 09:31:14 pm »

Wij hebben (niet alleen) voor Profit 3 (eigenlijk 4) servers draaien. allereerst een applicatieserver waarop Profit geinstalleerd staat. Dit is een Windows 2003 Server met een 1 GB geheugen. Ik meen dat dit een HP Proliant 380 is.

Daarnaast hebben wij een SQL server draaien, evenees op Windows Server 2003. Dit is dezelfde server als de apllicatieserver. Wij hebben op dit moment versie 8.0 van SQL.

De webserver is een HP server met daarop Windows Webserver Edition 2003. Het geheugen van deze machine is 2 GB.

Daarnaast hebben wij pasgeleden een nieuwe server aangeschaft die we gebruiken als terminal server (voor de scanners). Dit is ook een HP Proliant 340 dacht ik met een geheuden van 2 GB. Deze server is uiteraard niet nodig voor de website/webshop.

De servers hebben alleen een snelheid van 2.8 GHZ.

De verbinding die wij hebben is een SDSL 1024/1024, dit werkt eigenlijk prima, ofwel, ik heb nog geen klachten van klanten gehad.

Ik zou je aanraden zoals Peter al zei in ieder geval alle servers "bij elkaar" te houden. Wij hebben ook voor de keus gestaan om de webserver uit huis te plaatsen. Ik was altijd van mening dat het uit huis plaatsen de beste oplossing zou zijn, i.v.m. bereikbaarheid e.d.. Uiteindelijk ben ik blij dat ik alles in huis heb gehouden. Ik zou je wel adviseren om de SQL/Applicatie en webserver gescheiden te houden. Het verhaal van de SQL/Apllicatie server heb je van Peter gehoord. Ik zou de webserver alleen al voor de beveiliging apart willen hebben.
De server die ik heb staan was niet zo'n verschrikkelijk dure. Gewoon een degelijke HP oplossing.

Succes!
« Last Edit: March 22, 2007, 09:57:45 pm by Demis van Kouwen » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.13 seconds with 21 queries.