Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 01:21:05 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LIMS  (Read 1915 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Marjolein Klerks
Poster
*
Offline Offline

Posts: 7


View Profile
« on: March 21, 2007, 09:53:51 am »

Na het testen van de LIMS module en het maatwerk in het testbestand, ben ik tegen onderstaande problemen aangelopen.
 
1. De rubrieken intern chargenummer, artikelnummer en product vermeld op het analyse rapport, blijven leeg na afdrukken. Terwijl ik wel een artikelnummer gebruikt heb (voorbeeld chargenr. Q2007032008, artikelnummer GULIMEER1/07 met omschrijving Afvalwater).
 
2. Waar kan ik tekst invoeren die verschijnt in de rubriek Opmerking Monster Analyse op het analyse rapport; op diverse plaatsen tekst ingevoerd (bij de algemene gegevens van het onderzoek, bij de labopdracht zelf) maar het verschijnt niet op deze plaats.
 
3. Wanneer ik een historisch overzicht print, blijft het leeg. Ook als ik meerdere onderzoeken en labopdrachten en charges heb ingevoerd voor dezelfde analyses met andere data en afgesloten heb aangevinkt. Er verschijnt niets op het historisch overzicht.
 
4. In de toelichting staat vermeld dat je via subproject (route F10-2-9-3-5/6) de onderzoeken kunt terugvinden. Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik vind ze niet terug. De instellingen (vakje staat aangevinkt in bedrijfsparameters artikelbeheer, blad 2).
 
5. Wanneer je bij het printen van charges, de rubriek Artikel/Charge op A zet, verschijnt er niets op het lab analyse rapport. Komt dit doordat de rubriek Artikel ook leeg blijft op het analyse rapport ? Waar is deze funktie voor ontwikkeld en hoe kunnen we het gebruiken ?
 
Alle antwoorden zie ik met belangstelling tegemoet.
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #1 on: March 21, 2007, 02:11:42 pm »

Ik constateer dat de meeste vragen betrekking hebben op Printen Monsterkeuring Charge. Ik zal even uitzoeken waar in de oude situatie de betreffende gegevens vandaan gehaald werden, en waar die in de nieuwe situatie gevonden / ingevuld kunnen worden. Ik kom hier z.s.m. op terug.

Het enige punt dat niet over Printen Monsterkeuring Charge gaat betreft punt 4. Middels F10-2-9-3-5/6 kun je de Kontakten welke betrekking hebben op de Onderzoeken terug vinden. Maar dan moet je uiteraard wel eerst een dergelijk Kontakt opgenomen hebben. Ik heb in de testbestanden een voorbeeldje gemaakt.
 
Het idee is dat je bij Toevoegen Kontakt een Sub-Projekt op kan geven, waar je in dit geval het betreffende Ondersoeksnummer voor gebruikt. Vervolgens kun je op Onderzoeksnummer (=Sub-Projekt) alle Kontakten die met dit Onderzoek te maken hebben terugvinden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #2 on: March 22, 2007, 11:39:46 am »

Ad 1. Artikelnummer en Produkt (de Verlengde Tekst die bij het Artikel is opgenomen) worden inderdaad niet afgedrukt, terwijl deze wel bekend zijn. Het Intern Chargenummer was het door Profit toegekende Chargenummer, maar dat staat nu onder Chargenummer (Q2007032008). Het Chargenummer was het Chargenummer van de Leverancier, zeg maar het referentienummer van de Klant. Als deze referentie op de Rapporten afgedrukt moet worden, dan zullen we hiertoe een Rubriek opnemen bij de Algemene Gegevens Charge (waar je ook Datum Monstername etc. invult). Laat even weten of dit klant-nummer nog steeds gewenst is.

Ad 2. Vanuit Raadplegen Keuringen van Charge kun je middels Shift+F5, 5 naar Wijzigen Doorloop-Gegevens Charge. Hier kun je een viertal opmerkingen m.b.t. de uitgevoerde analyses opgeven.

Ad 3. Het Historisch Overzicht zou de Keuringen van de laatste 10 ontvangen Charges moeten tonen (maar doet dit inderdaad niet). Het maakt hierbij niet uit of je voor elke ontvangen Charge een nieuw Onderzoek maakt, of binnen hetzelfde Onderzoek een nieuwe Labopdrachten. Deze laatste werkwijze is overigens wel wat ik in gedachte had: per bad een Onderzoek en voor elk ontvangen monster een nieuwe Labopdracht binnen dit Onderzoek. Maar nogmaals: de keuze hierin is vrij.

Ad 5. Logischerwijs hebben de Analyse Rapporten betrekking op een Charge en de Historische Rapporten op een Artikel. Ik ben er nog niet achter waarom je de keuze krijgt om een Analyse Rapport per Artikel, dan wel Historisch Rapport per Charge te printen. Misschien dat jullie hier een antwoord op kunnen geven; Printen Monsterkeuringen is immers in een grijs verleden speciaal voor jullie ontwikkeld.
« Last Edit: March 22, 2007, 11:54:05 am by Menno » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: March 22, 2007, 12:53:11 pm »

E.e.a. is inmiddels aangepast en het Artikelnummer en het produkt worden nu wel afgedrukt. Nu de link naar het Artikelnummer hersteld is, worden ook het Historische Rapport en het Analyse Rapport per Artikel korrekt geprint. De aangepaste funkties staan inmiddels bij jullie op het systeem (Testomgeving).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 19 queries.