Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:22:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpasbare kolommen - moet hiervoor betaald gaan worden?  (Read 2720 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: March 20, 2007, 11:41:15 am »

In releasenote Rubriek 'Mobiel Telefoonnummer' dd February 08, 2007, 12:13:56 pm
komt het verhaal van de aanpasbare kolommen aan de orde:

Mobiel telnr. staat helemaal achteraan in de kolommen bij kontaktprsonen in het CRM menu. Dit vind ik persoonlijk lastig en raar, te meer omdat "telex" direct na telefoonnummer komt.... Of het moet zo zijn dat de meerderheid van de profit gebruikers vaker telext dan een mobiel nummer belt of sms-t???    Mellow

In de Grids op de Tabbladen van het CRM scherm worden momenteel "alle" (behoudens wat interne) velden weergegeven, en wel in de volgorde zoals ze in de database zijn opgenomen. Laatst opgenomen veld staat dan vanzelf achteraan (omdat wij alle nieuwe velden onderaan toevoegen).
Uiteindelijk zal het eropneerkomen dat de gewenste volgorde altijd een kwestie is van persoonlijke voorkeur alsmede de manier waarop het systeem bij iemand is ingericht. Neem bijv. de Tab Verkooporders maar eens als voorbeeld. In de Verkoopordertabel staan momenteel zo'n 140 velden die je wat mij betreft nooit allemaal wilt zien.

Voor het Relatiemenu CRM hebben we al een ontwerp op de plank liggen (al een jaartje of 2  Wink) om ten eerste aan te kunnen geven wélke kolommen je wenst te zien, en vervolgens in welke volgorde. Als dat er eenmaal is, zou je er meteen voor kunnen zorgen dat bijv. het Telexnummer juist nooit meer getoond moet worden (omdat jullie die niet gebruiken).
In dit ontwerp hoort ook het vasthouden van de breedte van een kolom, zodat je ervoor kunt zorgen dat als jullie maar 6 posities van een Artikelnummer (15 posities) gebruiken, die kolom niet zo breed hoeft te zijn.


Dit soort instellingen zouden ook de normale Raadpleegoverzichten uitermate handig zijn.

Ik kan me herinneren dat ons dit tijdens een demo van de Windows-versie (zo'n 2 jaar geleden?) ook verteld is en dat de mogelijkheid tot het aanpassen van de kolommen er ook in zou komen. Wij verwachtten destijds dat het dus automatisch een keer gemaakt zou gaan worden. Maar als ik dit lees:

Quote
"Betaald werk" heeft een hogere prioriteit dan "niet betaald werk". En van de eerste kategorie hebben we nog genoeg liggen  Wink

Misschien gebeurt het ooit ook weleens maar zolang er "betaald werk" op de plank blijft liggen zal het er dus niet van komen? Dus in feite kan het over 2 jaar zo zijn dat het er nog niet in zit?
Of moet er gewoon betaald gaan worden voor deze functionaliteit?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 20, 2007, 05:22:11 pm »

Zo zit het wel in elkaar ja. Het aloude verhaal van dat we het domweg niet kunnen maken om bijvoorbeeld jou te laten wachten voor iets waarvoor je betaalt, op iets wat algemeen is en waarvoor niemand betaalt. Dit kan op zich best lang duren (is afhankelijk van de hoeveelheid werk en de complexiteit), en wij zelf vinden dat niet eens leuk (immers, het is ook een kommercieel verhaal). Maar het is tegenover jullie zelf niet verantwoord om het anders te doen.

N.b.: Alles wat enkele jaren geleden speelde / was bedacht / zou kunnen worden gemaakt in de nabije toekomst, is vandaag de dag volledig achterhaald; het is enkele jaren doodstil geweest bij jullie (allemaal) en nu ben je ineens allemaal wakker geworden. Ofwel, druk druk druk nu.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 20, 2007, 09:56:46 pm »

het is enkele jaren doodstil geweest bij jullie (allemaal) en nu ben je ineens allemaal wakker geworden. Ofwel, druk druk druk nu.
Ja het is wat he - nooit willen die klanten een keer wat maar als er 1 schaap over de dam is.. :D

Maar dat gedoe met die kolommen is echt wel makkelijk - en ik vermoed dat meer klanten het wel handig zouden vinden.
Kun je misschien wat inzicht geven in hoeveel werk het ongeveer is? En dan bedoel ik eigenlijk het aanpasbaar maken van de plek + breedte v/d kolommen van raadpleegschermen door heel Profit heen? Ik kan dit nl niet zo goed inschatten.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 28, 2007, 10:55:55 am »

*kick*
ik ben nog steeds nieuwsgierig
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 29, 2007, 09:45:21 am »

Het is misschien maar enkele dagen werk, maar redelijk razend complex kwa ontwerp. Althans, om het goed te doen.

De problemen die wij met dit soort dingen hebben (vergelijk : dynamische menu's) is dat niemand meer een h*l begrijpt van wat waar zit, en of het er sowieso wel in zit. Ik bedoel, straks krijgen wij (ook jij) 100 vragen in de week "of zus en zo" niet kan. Alleen, het zit er al in, maar is uitgeschakeld ...

Het moet dus op z'n minst kunnen worden uitgeschakeld met een klik die heel dichtbij zit.

Waar we eigenlijk nog meer (psychopatische) moeite mee hebben, is het fenomeen Upgrades ...
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat als er iets nieuws met een upgrade meekomt, je dat niet ziet omdat je nu eenmaal je eigen scherm hebt ingedeeld. Wellicht is dit slecht te volgen, en daarom moet je ook even andersom denken : als met een upgrade iets nieuws meekomt, dan moet het "ergens" zichtbaar worden. En let wel, dat kan NOOIT meer consistent zijn. Voorbeeld : ergens wordt een Kontaktpersoon weergegeven met de Naam. Jou interesseert die Kontaktpersoon niet, dus die haal je weg. Maar, nu komen wij op de proppen met Voorvoegsels en Voorletters, en die staan er dan dus ineens wèl. Mag jij je scherm weer gaan aanpassen ...

Let op, want er zullen veel drastischer dingen gebeuren. Bijvoorbeeld, als iedereen op de voorgestelde wijze z'n eigen indeling kan maken, interesseert het òns niet meer waar we wat neerzetten. Denk aan "hoe meer naar rechts hoe minder significant" ... in het algemeen. Straks, zetten wij alles gewoon geheel rechts. Sterker, we zetten 10 keer zo veel op een scherm, omdat het er toch is. Positionering interesseert ons geen bal meer, en het werk wat wij eerst moesten doen in deze, zitten jullie met z'n allen te doen. Let wel, IEDEREEN, alle gebruikers.

Ik zeg niet dat het niet kan werken, maar wel dat het veel meer aandacht behoeft om het ECHT te laten werken dan je wellicht zou denken.

Maar ik begrijp dat je er wel een paar duppies voor over hebt om dit in gang te zetten ?
N.b.: Er liggen al meer van dit soort zaken waarvoor wordt betaald, en die zijn allemaal drastisch. Dus je zou nog steeds niet meteen aan de beurt zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 29, 2007, 09:56:17 am »

Bedankt voor je uitleg, ik moet dit even op me in laten werken (het duizelt me nu eventjes wacko )
Wanneer ik concreter weet wat ik wil laat ik het weten.

Kun je trouwens een tipje van de sluier oplichten mbt de aanpassingen die er binnenkort aankomen? Je maakt me wel nieuwsgierig smile
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 29, 2007, 10:41:24 am »

Neu ... heeft te maken met "binnenkort". Ik houd het liever op "die ene klant" die de opdracht geeft en dan -terecht- mag "zeuren" waar het blijft. Zodirekt gaan jullie allemaal "zeuren".  yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.08 seconds with 20 queries.