Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 11:12:26 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Standaard raaplokatie credit verkooporder  (Read 1975 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
abok
Helper
*
Offline Offline

Posts: 63


View Profile WWW
« on: March 15, 2007, 04:42:47 pm »

Is het mogelijk om de standaard raaplokatie die bij de debiteur is ingevuld, niet te laten vullen bij aanmaak credit verkooporderregel (dus geen raaplokatie in credit orderregel). Voor de debet verkooporder moet deze blijven staan.
« Last Edit: March 15, 2007, 05:07:28 pm by abok » Logged

LE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 15, 2007, 06:20:51 pm »

In een eerder tel. gesprek is gesproken om deze juist door te kopiëren naar de Ontvangstlokatie van de Inkooporder die t.b.v. de retour-goederen gegenereerd wordt. Wat daarvan de uitkomst is weet ik niet, maar met leegmaken zal dat zeker niet meer werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
abok
Helper
*
Offline Offline

Posts: 63


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 16, 2007, 09:49:14 am »

Het is de bedoeling dat de verkoper in de credit order de lokatie zelf vult met bv. XXRET. De standaard lokatie die bij deze debiteur staat is bij voorbeeld B1EUR. Dit klopt ook voor een debet verkooporder. Zou handig zijn als deze lokatie standaard leeg is voor credit verkooporder. Als deze leeg is, wordt de ontvangst op de standaard retourlokatie geboekt en dat is goed.
De verkoper vult deze lokatie in als het niet naar de standaard retour ontvangst lokatie ontvangen moet worden.
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 16, 2007, 10:45:17 am »

Quote
In een eerder tel. gesprek is gesproken om deze juist door te kopiëren naar de Ontvangstlokatie van de Inkooporder die t.b.v. de retour-goederen gegenereerd wordt. Wat daarvan de uitkomst is weet ik niet, maar met leegmaken zal dat zeker niet meer werken.

Dat is inderdaad gemaakt, en feitelijk aktief bij jullie.

Waar je nu feitelijk om vraagt is het als default leeg voorstellen van die Lokatie, terwijl je *altijd* iets moet invullen. Dus, de defaults zijn i.h.a. juist, en die gaan we nu weghalen ? als iemand dan die -welke het ook is- default lokatie moet invullen weet hij/zij niet welke dat is ...
Merk in deze op dat het volgens mij zo is, dat óók voor Retouren de Ontvangstlokatie wel degelijk B1EUR kan zijn.

Je moet je -vrees ik- veel meer gaan verdiepen in het proces als geheel, waar uiteindelijk Keuren een onderdeel van is - of moet worden (niet dat jullie niet Keuren, maar dat doe je niét via het systeem). Ofwel, als ik het goed inschat, komt daar je probleem van nu vandaan. En zo niet : dan heb je het juist als je gaat Keuren via het systeem, wat voor zover ik kan overzien onvermijdelijk is in de nabije toekomst.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.069 seconds with 20 queries.