Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:08:07 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vijf halen vier betalen  (Read 4791 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: March 07, 2007, 10:48:17 am »

Beste mensen is het mogelijk om iets in te richten dat een klant er vijf besteld en vervolgens er maar vier hoef te betalen.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 07, 2007, 11:08:28 am »

We zitten ons hier suf te denken, omdat we het idee hebben dat dat kan (en het ergens ook wordt gebruikt) terwijl het niet iets officieels is. Als niemand op het "hoe" komt, zal het antwoord toch Nee moeten zijn, maar zal het heus wel kunnen worden gemaakt.

N.b.: Ik ga er hierbij vanuit dat e.e.a. volledig automatisch werkt (aan een kassa) en dat de persoon achter de kassa niet zelf moet bedenken dat hij nu de 5e lamp scanned en die dus niets kost. Ook niet voorverpakt 5 stuks, maar net zo als het bij de supermarkt werkt.
Feit is wel dat als je inderdaad zo denkt (kassa), je 5 Verkooporderregels krijgt, waarbij het systeem op basis van Vertikale Staffels er wel uit moet kunnen komen (denk ik). En die Vertikale Staffels is ook het eerste wat in elk geval *mij* te binnen schoot toen ik de post las.
Maarrr, zouden de 5 lampen worden gescanned als 1 x 5, dan staan ze allen op dezelfde VORegel, en dan werkt het niet ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 07, 2007, 11:09:26 am »

Met vertikale staffels lukt het zeker. Ik ben er ook mee bezig geweest maar toen kreeg ik wat geblokkeerde functies.
Heart is hier (zover ik weet) nog mee bezig.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 07, 2007, 11:42:53 am »

Na aanleiding van de opmerking van Demis heb ik een gekeken in de functie opslag staffels gebruiken we ook bij SE

Door een opslag groep aan te maken die te koppellen aan een debiteur is het mij wel gelukt om bijvoorbeeld vanaf 5 stuks een korting te geven van 40 procent.
Dit is het zelfde effect als 5 halen 3 betalen.

Maar wat als hij er 6 besteld dan krijgt de klant ook die 40% korting.

Voor ons is dit geen ramp want een winkel kan toch alleen maar in veelvouden van vijf bestellen.

Voor mij is het probleem opgelost maar nog niet helemaal joffel.

Dirk-Jan
LA

« Last Edit: March 07, 2007, 12:23:42 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 07, 2007, 12:20:23 pm »

Dat zou allemaal middels deze Releasenote moeten zijn opgelost : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17483.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 07, 2007, 12:42:16 pm »

Voor ons is dit geen ramp want een winkel kan toch alleen maar in veelvouden van vijf bestellen.

Ok, ik wilde het niet noemen omdat het te belachelijk is voor woorden (lees: dit is zeker niet de oplossing voor 5 halen, 4 betalen), maar nu je hier toch over begint...

Bij Demis wordt ook veelal "per 5 stuks" besteld, hetgeen hij heeft opgelost door een Verschijningsvorm "ST005" te definiëren. Als een klant 20 stuks nodig heeft, moet de bestelling als 4 (setjes van 5) worden ingevuld (let op: niet handig). Zou je besluiten zo te werk gaan, dan kun je voor de Verschijningsvorm "ST005" de prijs van 4 stuks opnemen.

Nb: Zijn keuze om naar ST005 te gaan was om er zeker van te zijn dat iemand niet toch stiekum een order voor 6 stuks zou invoeren. Als een winkel bij jullie ook enkel in veelvouden van 5 mag bestellen, hoe voorkom jij dan dat iemand niet toch een order van 6 invult?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 07, 2007, 12:52:04 pm »

Kijkt dat los je op met als je inleest middels EDI kan maar een verschijningsvorm besteld worden. Als een klant er 6 besteld dan krijgt hij er dus 2*5 is 10 stuks, dat probleem is daarmee getackeld.
Door van zo een artikel alleen maar bijvoorbeeld Vers (SEALS) van 1*5 op voorraad te hebben kunnen er alleen maar veelvouden van vijf besteld worden

Voor LA willen we wel gaan leveren in ST maar, omdat het een verkoop aan winkels betreft hebben we als randvoorwaarde gesteld dat je er wel minimaal 50 moet bestellen voordat de korting in gaat dus wie maakt zich dan druk of een klant(winkel) er 51 besteld wij niet.

Maar zoals ik al in mijn vorige reply aangaf het een en anders is niet helemaal hoe het zou moeten.

Dirk-Jan
LA


« Last Edit: March 07, 2007, 02:38:21 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 07, 2007, 01:40:01 pm »

Zoals ik al aangaf werkt het wel maar wordt de prijs opbouw niet helemaal goed zichtbaar gemaakt in LOVRPBRA

zie voorbeelden
Staffel begint vanaf 10 stuks

Artikel is een artikel dat niet verkocht wordt binnen LA dus info geen probleem

Dirk-Jan
LA


* LOVRPBRAZ.PNG (21.81 KB, 703x310 - viewed 186 times.)

* LOVRPBRAM.PNG (21.64 KB, 703x310 - viewed 185 times.)

* LODSOGWYK.PNG (17.93 KB, 558x386 - viewed 176 times.)
« Last Edit: March 07, 2007, 01:45:47 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 07, 2007, 02:04:54 pm »

Nog een korte toevoeging aan bovenstaande

Er wordt inderdaad een korting gegeven maar hoe wordt die berekend. Zou iemand daar in B.veld naar willen kijken.
Want we willen wel iets dergelijks gaan toepassen.

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 07, 2007, 02:15:31 pm »

Nee Dirk-Jan, even niet.
Dit kun je zelf ook, en je bent uiteindelijk de enige die kan volgen wat je schrijft.  teasing
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 07, 2007, 02:32:05 pm »




Nee Dirk-Jan, even niet.
Dit kun je zelf ook, en je bent uiteindelijk de enige die kan volgen wat je schrijft.  teasing

Nee Peter ik kan niet achter halen hoe Heart-Profit een prijs opbouwt, maar het heeft niet zo een haast dat ik het nu meteen moet weten maar wel graag binnen een redelijke termijn . Liefst iets korter dan een kwartaal.  Deze maand nog????????????????? thankyou

Hierbij nog een zelfde voorbeeld en dan werkt het wel naar behoren dus werken doet het wel.
Door inplaatst een percentagekorting een vast bedrag in te vullen, mag niet negatief dus je kunt op deze manier de prijs niet verlagen alleen maar verhogen. Echter in de voorbeelden is de kortingsregel wel zichtbaar.

Dirk-Jan
LA




* LOVRPBRAVB.PNG (23.25 KB, 703x328 - viewed 176 times.)

* LODSOGWYVB2.PNG (18.03 KB, 558x386 - viewed 175 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.026 seconds with 21 queries.