Heart-Profit ERP
July 09, 2024, 01:41:13 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geen financiele factuur gevonden  (Read 2408 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: March 02, 2007, 01:36:55 pm »

Als we van sommige facturen de Jpost willen raadplegen krijgen in soms deze melding

De melding komt wel bij factuur 73287 maar nbiet bij 73288

Wat kan hier de oorzaak van zijn.

Dirk-Jan
LA


* naamloos.JPG (33.61 KB, 493x253 - viewed 155 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 02, 2007, 02:16:08 pm »

Je scherm valt over kolommen heeft die nuttige info zou kunnen bevatten.

Ik noem even een aantal mogelijkheden waar je aan kunt denken:

a. de faktuur is (nog) niet financieel doorbelast
b. de boeking staat nog open in batchboekingen, en is nog niet doorbelast naar het grootboek
c. de faktuur is met bedragen 0,00 en in de jp-definitie staat dat 0 regels niet geboekt moeten worden.
d. de boeking van de faktuur is verwijderd
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 02, 2007, 03:25:27 pm »

Hallo Wouter

Zoals je kunt zien zijn ze door belast, ik heb even gekeken of er een waarde in zit en dat is zo en ik heb alle boekingen door verwerkt middels 7.1.2.8.1

Dirk-Jan
LA


* LOUFRA.PNG (49.54 KB, 649x734 - viewed 155 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 19, 2007, 09:37:28 am »

Hallo Wouter

Heb jij deze week nog tijd om er naar te kijken

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 19, 2007, 10:15:21 am »

De hele reeks fakturen van 27-02-2007 is denk ik niet financieel verwerkt. In de Debiteuren-sub mis ik de serie 73154 t/m 73287 welke allen een Faktuurdatum 27-02-2007 hebben.

Oorzaak?

Bij de implementatie van Profit-Fin (oktober 2006) hebben we voor jullie iets ingebouwd dat ondanks dat je formeel Profit-Fin hebt, deze toch standaard gedisabled is, behalve voor gebruikers met bepaalde rechten. Bedoelt om in je eigen tempo het financiële pakket in te kunnen richten, zonder dat andere gebruikers direkt gekonfronteerd worden met meldingen uit het financiële pakket omdat ergens iets nog niet is ingericht. Iets wat normaliter niet aan de orde is, maar wel als je hele omgeving al ingericht is, en dat ineens een 1:1 koppeling met het financiële pakket erbij komt, waardoor iedere logistieke handeling ineens financiële resultaten kan ophoesten.

Vanaf het moment dat je live zou gaan met Profit-Fin zou deze parameter òf uitgeschakeld moeten worden òf zou je alle gebruikers moeten hebben voorzien van de rechten om alsnog in Profit-Fin te kunnen komen. Schijnbaar is geen van beiden gebeurd.

Iemand heeft nu een Faktuurrun opgestart, terwijl v.w.b. die "iemand" het systeem niet beter weet dan jullie systeem helemaal geen module Profit-Fin heeft. Er zal dan ook niets door zijn geboekt naar het grootboek.

Of er ook geen boekingsgegevens zijn kan ik zo 1,2,3 niet beoordelen. Ik vermoed nl. van wel. In de sitiatie voordat jullie met Profit-Fin werkten hadden jullie ook Profit-Fin-Batch (zonder Profit-Fin), om toch Batchboekingen te kunnen hebben zonder formeel over Profit-Fin te beschikken.
Die mutaties zul je nu ook gewoon moeten hebben gekregen.

Ik zal je per mail doen toekomen hoe je e.e.a. het beste kunt korrigeren.

Tevens zal ik de standaard blokkade van Profit-Fin bij jullie met onmiddelijke ingang opheffen om herhaling te voorkomen (ik mag aannemen dat het financiële pakket ondertussen is ingericht). Deze aanpassing zal in werking treden bij de eerst volgende keer dat een gebruiker Profit opstart.




Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 19, 2007, 10:39:16 am »

bedankt

Dirk-Jan
LA
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.122 seconds with 19 queries.