Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:16:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Raapvolgorde zonder vaste lokaties  (Read 4719 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: March 01, 2007, 04:51:24 pm »

Maar even een nieuw topic, in het andere topic kan ik niet meer reageren....

Quote
Jij hebt mij verteld alles te hebben doorgevoerd, INKLUSIEF het (daarmee dus) "verknallen" de loopvolgorde c.q. de werkbon waaraan je refereert. Nou, dat laatste moet je toch weten ...
Je zit hier goed mis Peter. Jij hebt het hier over de horecaruimte, ik heb het over de groothandelmagazijnen Daar werken ze net zo als dat ze dat 2 jaar geleden deden. Niets verandert dus.
Ik ben achteraf blij dat ik toch ben gaan werken zonder de volgende anders had ik nu nog zitten wachten en had ik nog geen goed overzicht van de voorraad gehad.

Ik stel alleen maar de vraag in hoeverre er een oplossing is bedacht m.b.t. de volgorde van de producten op de werkbon in de groothandel. Waarbij je dus er vanuit moet gaan dat de lokaties van de producten steeds wisselen. Dat hebben wij al meer besproken.
Weet je nog?

« Last Edit: March 01, 2007, 05:50:06 pm by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 01, 2007, 04:58:44 pm »

Inklusief de oplossing. Wat mij betreft de Raaplijst.

Ik gooi dit topic zodirekt eruit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 01, 2007, 05:06:28 pm »

Ja dat was jouw 1e oplossing inderdaad. Maar dat werkt helemaal niet.
Volgens mij hadden we afgesproken dat op het moment van printen van de bon de volgorde bepaald wordt. En als er dan nog goederen op VO000 staan (ontvangstlocatie) dan komen deze achteraan (voorbeeld).

Dit hadden we ook besproken hoor  Wink
Jij zei toen nog tegen mij: Komt wel goed....
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 01, 2007, 05:41:20 pm »

Ik kan me zelfs nog herinneren dat jij tegen mij gezegd hebt dat de lokaties bij de producten helemaal weg gehaald moeten. Immers, je bepaalt op het moment van binnenkomst op welke locatie je het product neerzet.

Je zou echt een oplossing zoeken i.c.m. de werkbonnen zoals we die nu ook gebruiken hoor  sorry
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 01, 2007, 05:56:16 pm »

Ik gooi dit topic zodirekt eruit.

... Wat ik alleen maar wilde doen omdat het zo offtopic is. Maar ja, dan kun je (ik) natuurlijk ook de titel aanpassen (bij deze).

Quote
Volgens mij hadden we afgesproken dat op het moment van printen van de bon de volgorde bepaald wordt. En als er dan nog goederen op VO000 staan (ontvangstlocatie) dan komen deze achteraan (voorbeeld).

Dit hadden we ook besproken hoor 
Jij zei toen nog tegen mij: Komt wel goed....

Zoiets ja. Dus ? dus niets aan de hand. Alleen één ding : JIJ hebt gezegd alles te al hebben doorgevoerd, waarbij "alles" dus "weinig" is. Weet ik veel ...
En dus ook : waar de trigger voor jouw doorvoeren bij mij leeft als : de loopvolgorde in de H-ruimte werkt niet meer, is - nee MOET de werkelijke trigger zijn : het veranderen van alle Default Opslaglokaties. Nou mooi. Maar je gebruikt die (kennelijk ??) niet. Dus wat je nou werkelijk hebt gedaan ... ikke niet begrijpen. Ja, die Default Opslaglokaties veranderd naar GO Lokatie(s) misschien, maar zonder meer (waarover jouw onderwerp vanmiddag begon) lijkt me dat weinig zinvol, en erg storend bovendien (H-ruimte).

We houden elkaar in elk geval weer goed bezig zo. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 02, 2007, 09:45:51 am »

Tja misschien nu toch weer iets offtopic.

Ik snap inderdaad jouw stelling wel: "Dan moet je maar zo gaan werken".
Maar het kan nu toch ook wel eens zo zijn dat er producten in de cel staan waarbij de medewerker niet helemaal zeker meer weten op welke locatie het nu ligt opgeslagen (in Profit). Of dat een product is blijven staan op een plek zonder locaties en ga zo maar door. Tja, dan zit er nu niets anders op dan een paar keer proberen op verschillende locaties, als de scanterminal "nieuw" aangeeft weet je in ieder geval dat je mis zit, qua locatie.

Dan is de oplossing van Wouter toch wel erg handig waarbij je dan kunt zeggen: Ik scan eventjes eerst de charge, dan kan ik deze partij inventariseren. Echt niet gek bedacht hoor  Wink

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 05, 2007, 10:01:32 am »

Ik kan het niet meer volgen; Als een medewerker niet meer weet waar iets staat, is er al lang iets verkeerd. Let wel, je hebt het hier over de situatie dat 'ie over de pallet struikelt waarvan hij niet meer weet waar die staat ...

Quote
Of dat een product is blijven staan op een plek zonder locaties en ga zo maar door.

We verdoen elkaars tijd ...

Quote
Dan is de oplossing van Wouter toch wel erg handig waarbij je dan kunt zeggen: Ik scan eventjes eerst de charge, dan kan ik deze partij inventariseren. Echt niet gek bedacht hoor  Wink

Zolang je maar weet dat dat binnen 10 seconden naar de prullenbak is verwezen ...
Je mag inventariseren wat je wilt ... op de manier die nu bestaat, tenzij je goede redenen hebt.

Quote
en ga zo maar door

Eerst leren juist te werken. Dat doe je kennelijk niet (meer).
 Sad

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 05, 2007, 10:13:33 am »

Quote
Let wel, je hebt het hier over de situatie dat 'ie over de pallet struikelt waarvan hij niet meer weet waar die staat ...
Administratief inderdaad ja.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 05, 2007, 10:22:36 am »

Nee, fysiek juist !

Hoe wilde jij anders die pallet scannen dan ?
Dit klopt gewoon niet  dntknw...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 05, 2007, 10:27:48 am »

De betreffende persoon weet niet meer op welke plaats de betreffende pallet in het systeem staat, dus dan is het toch administratief?  lalala lala
En toch wil de persoon de pallet inventariseren, hoe doet ie dat dan?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 05, 2007, 10:30:36 am »

Ja, nu kom je ergens ...
Zolang je maar niet denkt dat je dat oplost door een beetje met een scanner in het rond te gaan zwiepen. Ja, met RFID misschien ...  biglol
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 05, 2007, 10:43:12 am »

In plaats van de eerdere aanbieding om o.b.v. een bedrijfsparameter het tabblad 'Lokatie' weg te laten, is een betere oplossing misschien o.b.v. die parameter tabblad 'Lokatie' en 'Barcode' om te draaien. De funktionaliteit inventariseren kan daarmee hetzelfde blijven werken als nu, alleen de volgorde waarin wordt anders.

Waar de gebruiker nu begint de Lokatie te scannen waarop hij inventariseert, zou het dan zo worden dat de gebruiker eerst een partij scant. Op het 2e tabblad wordt dan getoond waar die voorraad nu ligt (welke lokatie normaliter altijd klopt, behalve als het administratief niet op de juiste plaats ligt). Klopt de lokatie wel dan kan de gebruiker direkt door naar het volgende scherm (tellen), en anders scant ze de lokatie waar ze het gevonden heeft (ze staat voor-/bij het vak waar de voorraad gescand wordt, dus dat moet geen probleem zijn).
Daarna verschijnt dan ook het 3e tabblad t.b.v. het tellen.

Het Inventariseren korrigeert vervolgens niet alleen de voorraadhoogte, maar biedt ook de mogelijkheid de lokatie waar het administratief ligt te korrigeren (boekt de voorraad dus over van de lokatie waar het administratief ligt, naar de opgegeven lokatie waar het werkelijk ligt, waarmee er dus ook nimmer 2 voorraaditems van dezelfde partij op voorraad liggen).

Idee of?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 05, 2007, 10:51:51 am »

Dit lijkt mij een geweldige oplossing  More more more

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: March 05, 2007, 11:30:20 am »

Het is weer geweldig ... iedereen weer de wazigheid ten top.

Wouter, donderdag waren we zo ver dat er een pallet (e.d.) gescanned moest worden die niet voor je neus staat, maar elders, en wel op een plek die niet overeenkomt met wat het systeem ervan vindt ... Dus, je loopt naar die plek, en dan een partij scannen ? ... dacht niet dat dat ging lukken. Oplossing de prullenbak in.

Alles begint natuurlijk hier : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17655.0 met name de eerste Post, waarvan ik al claim dat het "onzin" is. Dat is, straks, als je werkt zoals bedoeld. Dit neemt uiteraard niet weg dat het kan voorkomen, en wat mij betreft net zo geregeld als daadwerkelijk aan de orde. Dit heeft echter niet veel met het eigenlijke onderwerp te maken, wat neerkomt op het niet kunnen voorkomen van pallets e.d. die elders staan op basis van ruimtegebrek enz. enz., en waarbij Demis ervanuit gaat (ging) dat Profit bepaalt waar iets hoort te liggen, wat dus niet meer waar is bij de nieuwe opzet. Ofwel :
De spullen worden neergelegd waar men (vanuit GO) wil, en daarna ligt het daar, administratief juist.

Als Demis vindt dat juist mijn laatste opmerking er niets mee te maken heeft, dan moet hij het zojuist aangegeven topic nog eens doornemen.

En vervolgens heeft alles niets meer met Inventariseren te maken. Niets.

Buiten het verhaal zoals hierboven geschetst, heb je wel degelijk te maken met Inventariseren, en wat je middels de scanterminal doet. Let wel, dit is wat mij betreft gebaseerd op mijn ontwerp van 1 december 2006, vanaf blad 5, met dit als quote uit de Samenvatting :

Stickers per pallet is voldoende, of in elk geval de mogelijkheid om het produkt te kunnen scannen “in de buurt van het produkt”. Dit per partij (Charge), ofwel, van een Charge moet minimaal een sticker kunnen worden gescanned (sticker altijd op de laatst te pakken doos van een pallet/partij ?).

Dit gaat er UITERAARD vanuit dat je niet "wat dan ook" per Lokatie doet, maar altijd "per produkt". Je inventariseert immers produkt ...

Wat mij betreft is het (om te beginnen) dit wat je (Demis) bent vergeten, als je je nu afvraagt hoe Inventariseren moet werken, terwijl het je eigenlijk om Rapen gaat. Althans, zie de twist van het topic waarnaar ik verwees (de twist die ik zelf maakt overigens). Dus, je weet dat dat ontwerp er is, je weet wat ervoor moet worden gemaakt, je weet ook hoe duur het is, en je weet niet beter dan dat dat nog niet is gemaakt.
Dan kom je ook nog met zaken die met ene Peter al zijn bekokstoofd, en die met scannen uit een Overeenkomst te maken zouden hebben. Geen idee wat je daarbij voor je ziet, maar je zult wel in verwarring zijn met het zojuist genoemde ontwerp.

Voor Wouter : ... waarbij ik niet snap hoe e.e.a. anders zou moeten werken als je kijkt hoe het Inventariseren is opgezet juist na 1 december (jaja) en zoals dit elders wordt gebruikt. Wat nou "omdraaien van Lokatie en Charge" ? Dat moet al lang kunnen !
... denk ik ...
Maar zo niet dan is er geen man overboord, en moet het volgens genoemd ontwerp nog worden gemaakt.

En dan nog een kleine toegift voor zowel Demis zelf als voor Wouter : waarvan Demis al lang heeft gezegd dat hij het gebruikt (Inventariseren; begin januari meen ik). "Het" is dan zeker iets anders als dat in het ontwerp staat.

wacko wacko wacko
bye
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.06 seconds with 21 queries.