Het is weer geweldig ... iedereen weer de wazigheid ten top.
Wouter, donderdag waren we zo ver dat er een pallet (e.d.) gescanned moest worden die niet voor je neus staat, maar elders, en wel op een plek die niet overeenkomt met wat het systeem ervan vindt ... Dus, je loopt naar die plek, en dan een partij scannen ? ... dacht niet dat dat ging lukken. Oplossing de prullenbak in.
Alles begint natuurlijk hier :
http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=17655.0 met name de eerste Post, waarvan ik al claim dat het "onzin" is. Dat is, straks, als je werkt zoals bedoeld. Dit neemt uiteraard niet weg dat het kan voorkomen, en wat mij betreft net zo geregeld als daadwerkelijk aan de orde. Dit heeft echter niet veel met het eigenlijke onderwerp te maken, wat neerkomt op het niet kunnen voorkomen van pallets e.d. die elders staan op basis van ruimtegebrek enz. enz., en waarbij Demis ervanuit gaat (ging) dat Profit bepaalt waar iets hoort te liggen, wat dus niet meer waar is bij de nieuwe opzet. Ofwel :
De spullen worden neergelegd waar men (vanuit GO) wil, en daarna ligt het daar, administratief juist.
Als Demis vindt dat juist mijn laatste opmerking er niets mee te maken heeft, dan moet hij het zojuist aangegeven topic nog eens doornemen.
En vervolgens heeft alles niets meer met Inventariseren te maken. Niets.
Buiten het verhaal zoals hierboven geschetst, heb je wel degelijk te maken met Inventariseren, en wat je middels de scanterminal doet. Let wel, dit is wat mij betreft gebaseerd op mijn ontwerp van 1 december 2006, vanaf blad 5, met dit als quote uit de Samenvatting :
Stickers per pallet is voldoende, of in elk geval de mogelijkheid om het produkt te kunnen scannen “in de buurt van het produkt”. Dit per partij (Charge), ofwel, van een Charge moet minimaal een sticker kunnen worden gescanned (sticker altijd op de laatst te pakken doos van een pallet/partij ?).Dit gaat er UITERAARD vanuit dat je niet "wat dan ook" per Lokatie doet, maar altijd "per produkt". Je inventariseert immers produkt ...
Wat mij betreft is het (om te beginnen) dit wat je (Demis) bent vergeten, als je je nu afvraagt hoe Inventariseren moet werken, terwijl het je eigenlijk om Rapen gaat. Althans, zie de twist van het topic waarnaar ik verwees (de twist die ik zelf maakt overigens). Dus, je weet dat dat ontwerp er is, je weet wat ervoor moet worden gemaakt, je weet ook hoe duur het is, en je weet niet beter dan dat dat nog niet is gemaakt.
Dan kom je ook nog met zaken die met ene Peter al zijn bekokstoofd, en die met scannen uit een Overeenkomst te maken zouden hebben. Geen idee wat je daarbij voor je ziet, maar je zult wel in verwarring zijn met het zojuist genoemde ontwerp.
Voor Wouter : ... waarbij ik niet snap hoe e.e.a. anders zou moeten werken als je kijkt hoe het Inventariseren is opgezet juist na 1 december (jaja) en zoals dit elders wordt gebruikt. Wat nou "omdraaien van Lokatie en Charge" ? Dat moet al lang kunnen !
... denk ik ...
Maar zo niet dan is er geen man overboord, en moet het volgens genoemd ontwerp nog worden gemaakt.
En dan nog een kleine toegift voor zowel Demis zelf als voor Wouter : waarvan Demis al lang heeft gezegd dat hij het gebruikt (Inventariseren; begin januari meen ik). "Het" is dan zeker iets anders als dat in het ontwerp staat.