Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:58:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Status afkeur na ontvangst retour partij.  (Read 3485 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
abok
Helper
*
Offline Offline

Posts: 63


View Profile WWW
« on: March 01, 2007, 02:00:10 pm »

Kan een retourpartij(charge) na ontvangst een afkeur status krijgen.
Ook bij ontvangst met scanner.
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 01, 2007, 03:46:41 pm »

Vraag je dit nou omdat je het hebt getest en het niet werkt ? of omdat je al meer wist voordat ik het antwoord ging opzoeken ?  scratching

Hoe dan ook, het antwoord is Nee. Echter met als reden : dit kan sowieso niet. Dus, ook niet uit normale (uit Inkoop) Goederen Ontvangst.

Terzijde : dit kan heus worden gemaakt (ook voor de scanner).

Reden :
Het pakket gaat er t.a.v. het Keuren ten eerste vanuit dat je het zelf goed weet te Produceren c.q. weet te verbeteren als het nog niet helemaal is gelukt. Dus je hebt momenteel eigenlijk twee opties : Goedkeuren of wachten op verbetering (= status blijft In Keuring).
Daarnaast geldt natuurlijk dat het -zoals in jouw geval- een Inkoop kan betreffen (en geen Produktie wat ik zojuist impliceerde), maar, in dąt geval is het de bedoeling dat je de handel terugstuurt (zie je onmiddelllijk in je VTV als het goed is).

Waar jij nu voor lijkt te willen gaan is "Afkeuren en laten staan". Tja ... ieder z'n meug. Wink
Het kan in elk geval wel met een Handmatige Voorraadmutatie, dus wat dat betreft moet dat via het Scannen ook wel zijn aan te sturen (zie ook ontwerp voor Omvormen-scannen).

Het is even niet zo makkelijk om te overzien, omdat je éérst zal moeten gaan Keuren via het systeem na Goederen Ontvangst. Dat op zich impliceert het e.e.a. voor de telefonisch besproken "50 % die rechtstreeks naar de Raapvloer gaat", en ik weet dus even niet welke kan ik op moet.

Vraag : Gaan jullie nu standaard alles formeel via het systeem Keuren dan ?
Onderschat de "alles" niet. Want het lijkt me alles of niets, gezien de (scan) procedures.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: March 01, 2007, 03:51:00 pm »

Het kan wel inderdaad om ook bij ontvangst goederen een keuring af te dwingen.
Goederen komen dan bij retour op status K
Dit is formeel ook correct immers er moet iemand nog beslissen of het desbetreffende materiaal als goed materiaal naar de vrrd kan of dat het  bv "opgewerkt" kan worden in een volgende productieactie, danwel dat het afval wordt.

Hieraan hangt bij ons dan ook meteen de (papieren) procedure mbt het wel of niet voor een X% crediteren van een retourzending.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
abok
Helper
*
Offline Offline

Posts: 63


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 01, 2007, 04:16:40 pm »

Vraag je dit nou omdat je het hebt getest en het niet werkt ? of omdat je al meer wist voordat ik het antwoord ging opzoeken ?  scratching

Hoe dan ook, het antwoord is Nee. Echter met als reden : dit kan sowieso niet. Dus, ook niet uit normale (uit Inkoop) Goederen Ontvangst.

Terzijde : dit kan heus worden gemaakt (ook voor de scanner).

Reden :
Het pakket gaat er t.a.v. het Keuren ten eerste vanuit dat je het zelf goed weet te Produceren c.q. weet te verbeteren als het nog niet helemaal is gelukt. Dus je hebt momenteel eigenlijk twee opties : Goedkeuren of wachten op verbetering (= status blijft In Keuring).
Daarnaast geldt natuurlijk dat het -zoals in jouw geval- een Inkoop kan betreffen (en geen Produktie wat ik zojuist impliceerde), maar, in dąt geval is het de bedoeling dat je de handel terugstuurt (zie je onmiddelllijk in je VTV als het goed is).

Waar jij nu voor lijkt te willen gaan is "Afkeuren en laten staan". Tja ... ieder z'n meug. Wink
Het kan in elk geval wel met een Handmatige Voorraadmutatie, dus wat dat betreft moet dat via het Scannen ook wel zijn aan te sturen (zie ook ontwerp voor Omvormen-scannen).

Het is even niet zo makkelijk om te overzien, omdat je éérst zal moeten gaan Keuren via het systeem na Goederen Ontvangst. Dat op zich impliceert het e.e.a. voor de telefonisch besproken "50 % die rechtstreeks naar de Raapvloer gaat", en ik weet dus even niet welke kan ik op moet.

Vraag : Gaan jullie nu standaard alles formeel via het systeem Keuren dan ?
Onderschat de "alles" niet. Want het lijkt me alles of niets, gezien de (scan) procedures.


Peter,

Een status -in keuring- is wat ons betreft ook prima.
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 01, 2007, 04:31:30 pm »

Ok. Dat moet gewoon werken dus.

N.b.: Je mag toch mijn vraag (aan het eind) wel beantwoorden hoor, want dat vind ik wel van belang voor wat we hier aan het doen zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: March 01, 2007, 05:06:28 pm »

Je kunt het wel of niet keuren na ontvangst sturen op artikel/verschijningsniveau middels het vinkje op 3e tabblad bij wijzigen artikel verschijningen

helptekst:

Indien N wordt ingevuld, zal het de Artikel/Verschijning bij                   
Goederen Ontvangst niet behoeven te worden gekeurd;                   

Wordt J ingevuld, dan zal de Artikel/Verschijning ten eerste                   
automatisch op de bij de hierna in te vullen Keurings-Lokatie         
worden geboekt, terwijl ten tweede de Soort Charge op K komt                   
te staan (In Keuring).  Pas bij Goedkeuring (Keuringen bij           
Inkoop, Profit-Keuring) zal het Artikel naar de Default                       
Opslag-Lokatie worden geboekt.                                       
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.