Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:22:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Opnemen invoerdatum bij toevoegen klachtorder LOKOTV  (Read 2407 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: March 01, 2007, 09:23:37 am »

Mijne heren
Kan bij toevoegen van klacht de invoerdatum worden opgenomen.

dirk-jan
SE


* klacht datum.JPG (88.78 KB, 972x536 - viewed 172 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 01, 2007, 09:44:45 am »

Als wij alles goed begrijpen zit je voor SE in de verkeerde hoek;
Je zou bij 8-9-6 moeten zijn ...

Dan kom je uiteindelijk hier terecht :


* LOKOAGTV.png (17.13 KB, 645x481 - viewed 169 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
G van den Bosch
Poster
*
Offline Offline

Posts: 8


View Profile
« Reply #2 on: April 03, 2007, 03:39:22 pm »

Dit is inderdaad het juiste pad voor ons. Echter bij invoeren drukt het systeem op het einde
standaard "J" bij klacht terecht. Hoe kunnen wij dit nog wijzigen? Wij gaan er niet vanuit dat elke klacht terecht is.
Gert SE
Logged

Heart-Profit company ID : SE
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: April 03, 2007, 03:53:28 pm »

De insteek is anders geweest bij het ontwikkelen van deze functionaliteit
Bij invoer is een klacht altijd terecht, immers een klant klaagt niet zonder reden.

Na het uitzoeken en behandelen kan echter blijken dat de klant iets van jou had verwacht wat redelijkerwijs niet binnen jouw levervoorwaarden, specificaties of wat dan ook valt.
Daarom is bij het afhandelen en afsluiten van de klacht de optie om het vinkje "klacht terecht" uit te zetten.

Dit omdat je later misschien wel statistiek wilt uitvoeren op het aantal klachten en dan kan het handig zijn om de "niet terechte" klachten eruit te filteren.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: April 03, 2007, 03:57:22 pm »

Nog iets wat vaak fout gaat in de klachten registratie is het verschil tussen klachtcode en oorzaakkode.
deze zijn door Heart in 1 tabel gezet, maar betekenen iets duidelijk verschillends.
De klachtkode is wat de klant meldt, bv:
    - product bedorven
    - transportschade
    - prijs klopt niet
De oorzaakkode is de achterliggende reden welke bepaald is bij nader onderzoek van de klacht.

Zo kan een klant klagen dat bv een verfafbijt "opeens" niet meer werkt.
Dat terwijl de oorzaak ook kan liggen in dat hij zelf van type verf verandert is.
(mede reden voor dat vinkje : klacht terecht...)


Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: April 04, 2007, 12:59:16 pm »

mdekraa heeft gelijk dat deze kodes in 1 tabel staan, maar hij vergeet erbij te vermelden dat er in die taberl wel degelijk onderscheid gemaakt wordt tussen Klachtkodes en Oorzaakkodes ("Oorzaak J/N").
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 21 queries.