Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:44:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: "Kopieer window naar clipbord" toets werkt niet bij foutmeldingen  (Read 1798 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: February 27, 2007, 01:48:15 pm »

Als ik een foutmelding (rood scherm) krijg, kan ik deze niet kopieren middels de screen copy button.

Ik moet deze eerst OK-en alvorens de button weer actief wordt.


* pict.PNG (83.17 KB, 1024x742 - viewed 155 times.)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 27, 2007, 02:12:16 pm »

Weet ik van, is inderdaad niet handig, maar de oplossing is ook minder eenvoudig.

Foutmeldingen resulteren in formpjes van het type modal. Als dit soort formpjes aktief worden, kan niets anders aktief worden totdat dit form is afgesloten. Hierdoor zijn dus automatisch alle toetsen op de Hoofdtoolbar ook geblokkeerd, waaronder het maken van een schermkopie. E.d. button kan pas worden uitgevoerd als het modal form beëindigd is.

Wat wel eenvoudig mogelijk gemaakt kan worden, is dat bij een foutmelding standaard een schermkopie wordt gemaakt van de foutmelding. Iedere foutmelding resulteert dan in een image op het clipboard. Dergelijke methode wordt al toegepast als een funktie middels Profit-Batch gedraaid wordt en resulteert in een foutmelding.

Kost je een J/N parameter ad 4 uur (dat heet, als je dat wilt).

Nb: Er zijn dan nog een aantal andere modal forms waar dat dan niet bij werkt, bijv. Gebruikers Instellingen.

Merk op dat je altijd nog PrintScreen kunt gebruiken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 27, 2007, 04:13:52 pm »

Wat wel eenvoudig mogelijk gemaakt kan worden, is dat bij een foutmelding standaard een schermkopie wordt gemaakt van de foutmelding. Iedere foutmelding resulteert dan in een image op het clipboard. Dergelijke methode wordt al toegepast als een funktie middels Profit-Batch gedraaid wordt en resulteert in een foutmelding.

Kost je een J/N parameter ad 4 uur (dat heet, als je dat wilt).

... wat denk ik nog niet eens het advies moet zijn, want als je die parameter op Ja zet, ben je vervolgens (steeds weer) je gegevens op het clipboard kwijt.

Is RightClick op het formpje niet een beter idee (en dan kosteloos yes ) ? Moet dat denk ik wel volgen in een kopie van het hele hoofdscherm (frmTop) anders heb je er nog niets aan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: February 28, 2007, 09:26:46 am »

Denk dat ik het gewoon houdt bij [Alt][Printscreen]
Ik dacht al dat het wel uit de modal forms kwam, maar wilde het even zeker weten.
Juist omdat je gebruikers een simpele eenduidige manier wil geven om fouten per mail aan mij door te geven...

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 20 queries.