Heart-Profit ERP
July 09, 2024, 12:52:42 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanpassen print LOPRVIDB [9]  (Read 3317 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 15, 2007, 12:00:00 pm »

Printen veiligheidsinformatie debiteur.

In de print wordt nu de GEVKLSS Volgens mij heeft een debiteur niets aan deze info. "Denk ik" scratching
Het is dezelfde print als bij goederen ontvanst.

Mijn verzoek is kan hier aan toegevoegd worden gevaren klasse en verpakkings groep.
Bij elkaar is dat maximaal zo een dertien karakters maar dan heb je ook een complexe ADR code Met verpakkingsgroep III tussen haakjes.

De reden hiervan is dat we snel willen kunnen zien of we problemen voor een debiteur kunnen verwachten als hij zelf wil komen laden en er zit veel tussen groep 8 VP II  dan heeft hij boven de 330 kg al het ADR-chauffeurs certificaat nodig

Dirk-Jan
SE

* PRFILE.PRN (4.09 KB - downloaded 93 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 08, 2007, 02:46:06 pm »

Bij SE willen ze toch graag weten of de print uitgebreid kan of dat er een volledig nieuwe print moet worden gemaakt.

Indien dit laatst het geval is laat dit even weten want is het misscien zinvol hierover interen en met Heart-Profit te overleggen wat op de nieuwe print allemaal zou kunnen worden afgedrukt en of er nog ruimte kan worden overgelaten voor latere zinvolle informatie.

Dirk-Jan
SE
« Last Edit: March 08, 2007, 03:06:39 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #2 on: March 08, 2007, 03:48:50 pm »

Op zich zou deze print wel uitgebreid kunnen worden, maar ik betwijfel of je daar veel mee opschiet. De info op dit overzicht wordt per regel getoond; iets wat je standaard voor elkaar krijgt op de Pakbon of Vrachtbrief. In plaats van de print kan je dan op de Pakbon / Vrachtbrief kijken, die toch al mee moet met degene die de goederen op komt halen.

Dus wellicht is het nuttiger om iets te bedenken dat per ADR-kode of per ADR-kode/Verpakkingsgroep de gewichten per zending saldeerd en deze afdrukt op een lijst die alle klaarstaande zendingen toont (denk aan de Verzendlijst o.i.d.).

Mijn advies: bedenk hoe een voor jullie ideaal overzicht eruit zou moeten komen te zien en stuurt ons daarvan een voorbeeldje. Wij kijken dan wat slimmer is: een bestaande print aanpassen of een nieuwe print maken. Voor het slimste alternatief krijg je dan een aanbieding.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 08, 2007, 04:03:49 pm »

Ik kan je verhaal wel volgen Menno

Je kunt inderdaad een pakbon printen maar we weten van te voren niet welke goederen de klant komt halen. Het is best mogelijk dat dit in drie delen gebeurt. Het betreft afhalers die met een bus hun spullen komen ophalen. De goederen kunnen dus pas geraapt worden als we weten welke spullen hij meeneemt.

Een vrachtbrief is dus helemaal niet mogelijk om te maken.

Waarom willen we de info hebben. Het probleem zit hem in de nieuwe wetgeving. Iedere chauffeur moet in de toekomst een adr bekwaamheidscertificaat hebben ongeacht laadvermogen van de auto. Alleen als de goederen onder de vrijstellingsregel of 1000 puntregel valt is dit niet van toepassing. Dus als we weten wat we gaan leveren kunnen we hem hierin adviseren.

Ik zal aan GvdBosch vragen of hij een print kan schetsen en die aan jullie kan doen toekomen.
 thankyou
Dirk-Jan
SE

PS
In de toekomst graag wat sneller reageren, daar bedoel ik dus niet mee dat je een oplossing moet hebben.
 sleeping
« Last Edit: March 08, 2007, 04:43:30 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #4 on: March 08, 2007, 04:49:34 pm »

Probleem is dat ik jouw verhaal niet kan volgen.

Dat begint al met de eerste keer:
Printen veiligheidsinformatie debiteur.

In de print wordt nu de GEVKLSS Volgens mij heeft een debiteur niets aan deze info. "Denk ik" scratching
Het is dezelfde print als bij goederen ontvanst.

Na enig turen maak ik hier uit op dat in de kolom GEVKLSS info wordt getoond waar volgens jou de Debiteur niets aan heeft. 

Dat kan en zoals je weet waardeer ik jouw kennis en creativiteit in deze hoek altijd zeer.

Goed GEVKLSS kan komen te vervallen, maar wat komt daarvoor in de plaats?

Mijn verzoek is kan hier aan toegevoegd worden gevaren klasse en verpakkings groep.

Dus wel de Gevarenklasse noemen? Ik raak de weg kwijt ... 

De reden hiervan is dat we snel willen kunnen zien of we problemen voor een debiteur kunnen verwachten als hij zelf wil komen laden en er zit veel tussen groep 8 VP II  dan heeft hij boven de 330 kg al het ADR-chauffeurs certificaat nodig

Duidelijk, denk ik. Dus de klant belt op dat hij morgen langs komt en dan wil je hem vertellen dat hij ADR goed mee krijgt. Ik ben weer op de goede weg ...

Maar dan loopt die weg toch echt dood:

... we weten van te voren niet welke goederen de klant komt halen.

En dan moeten wij een printje maken waarop staat hoeveel gevarengoed die beste man mee gaat nemen?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 08, 2007, 05:03:23 pm »

Nee

want dat kunnen jullie helemaal niet weten.

Wat de bedoeling is een print te maken van alle producten die een debiteur open heeft staan gereed zijn om opgehaald te worden met vermelding van de gevaren klasse.

Dirk-Jan
SE

PS
Maar laat GvdBosch maar even een goed voorbeeld maken met kommentaar anders blijven wij toch maar op en neer aan het schrijven.

Logged

Dirk-Jan
ma
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #6 on: March 08, 2007, 05:36:29 pm »

Mag ik nog even opmerken dat je een verzoek indient om het overzicht Veiligheidsinformatie GELEVERDE Artikelen aan te passen, terwijl je blijkbaar op zoek bent naar een overzicht Te Leveren Artikelen? Hou hier bij het ontwerp wél rekening mee.



Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 09, 2007, 06:46:50 am »

Toen ik dit gisteren avond mijn reactie schreef besefte ik al dat we iets vroegen dat te maken had met te leveren terwijl het een print betrof geleverde.

Ik ben mij terdege bewust van dit gegeven toch bedankt voor de tip

 smile smile

Dirk-Jan
SE
 
Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 19 queries.