Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 04:34:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: terugdraaien van levering  (Read 4681 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 15, 2007, 11:18:28 am »

Goede morgen

Hoe kun je leveringen ongedaan maken. die niet gefactureerd zijn.

Heb de vraag zo een driekwart jaar via mail aan RM gesteld maar kan het antwoord niet meer vinden.
Jammer dat er toen nog niet gebruik gemaakt werd van het forum, want danhad ik het even kunnen opzoeken.

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: February 15, 2007, 11:37:05 am »

Hallo Dirk-Jan,

Er zijn meerdere methoden, maar bijvoorbeeld vanuit Hmenu-3-2-3-1-Shift+F4 (Raadplegen/Invullen Raaplijst-regels) (LOLRRA) en dan F6 Trgbk.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 15, 2007, 12:25:07 pm »

Hallo Richard

Even nog voor DOS dus wordt het 3.2.3 en F2 F6 maar ik krijg dan de melding
< Niet mogelijk; Raaplijst is reeds afgesloten >
Dus dat is niet de oplossing.

In feite wil ik een fout corrigerren ipv F4 heeft iemand F2 F4 gedaan vervolgens stevig een paar keer op de F1 toets en enter gedrukt.

Komt dan tot de conclusie dat die geraapt zijn  niet voor hem bestemd waren etc. etc.

Het een en ander moet ongedaan gemaakt worden.

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 15, 2007, 01:01:31 pm »

Even nog voor DOS dus wordt het 3.2.3 en F2 F6 maar ik krijg dan de melding

Misschien dat je nog een oude versie hebt, maar de DOS menu's zouden toch hetzelfde moeten zijn als in Windows, hooguit kun je bepaalde opties niet uitvoeren. Als ik in DOS bij 3-2-3 kijk, zit ik in een menu. Niet in een Raadpleegfunktie. Je voert wellicht een kompleet andere funktie dan die Richard bedoelt; wellicht "Raaplijstregel Annuleren" of i.d. i.p.v. "Raaplijstregel Terugboeken".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 15, 2007, 01:07:23 pm »

Quote


Misschien dat je nog een oude versie hebt, maar de DOS menu's zouden toch hetzelfde moeten zijn als in Windows, hooguit kun je bepaalde opties niet uitvoeren. Als ik in DOS bij 3-2-3 kijk, zit ik in een menu. Niet in een Raadpleegfunktie. Je voert wellicht een kompleet andere funktie dan die Richard bedoelt; wellicht "Raaplijstregel Annuleren" of i.d. i.p.v. "Raaplijstregel Terugboeken".

Bij F2 F6 staat toch echt wel Trgbk dus zover was ik wel.

Nu nog de oplossing

Dirk-Jan
SE
Logged

Dirk-Jan
ma
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: February 16, 2007, 08:37:44 am »

Hallo Dirk-Jan

Nu kun je blijven volhouden aan dat Hmenu-3-2-3 verhaal, maar dat is echt gewoon een menu, ook in DOS. Het is Hmenu-3-2-3-1-Shift+F4 en dan F6.
Als je het op deze manier doet en het lukt dan alsnog niet, dan moet je het maar even zeggen. Voorlopig blijf ik vanwege de manier waarop je het noteerd ervan uitgaan dat je het niet op de juiste manier doet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 16, 2007, 08:59:08 am »

Beste Richard

Alvorens ik enig kommentaar geef op jouw laatste reply kijk even naar mijn avatar dat zegt genoeg.

Hier onder de schermen van SE

Als jij het dan nog durft te hebben over 3.2.3.1 moet bestaan bij SE dan adviseer ik jouw om daar even in te loggen.

Dirk-Jan
SE



* BLAD 1.JPG (53.09 KB, 809x480 - viewed 198 times.)

* BLAD 2.JPG (43.12 KB, 807x479 - viewed 164 times.)

* BLAD 3.JPG (53.51 KB, 809x476 - viewed 194 times.)

* BLAD 4.JPG (46.73 KB, 811x477 - viewed 189 times.)
Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 16, 2007, 09:14:01 am »

Heb je daar die upgrade al gedaan dan ?
Je weet wel, die upgrade met die lollige opmerkingen tussen jou en Demis over hoe makkelijk je alles weer terugvindt na een upgrade.

Oh oh oh.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #8 on: February 16, 2007, 09:29:45 am »

Hallo Dirk-Jan,

kijkend naar de scherm-afdrukken, moet je nog een stap verder, namelijk naar de Raaplijst-Regels (LOLLRA) zie ook mij eerste reaktie. Hier heb je een toets F6 voor Trgbk.

Jou scherm die je als laatste toont is de Raadplegen Raaplijsten (LOLLRA1). De hier getoond F8 RplAn is niet bedoeld voor het Terugdraaien van een Levering.

Begrijp je nu ook waarom ik de Funktie namen inclusief pad erbij geef. Want er ontstaat verwarring als jij iets zeg dat je ergens iets doet, terwijl je helemaal niet in dezelfde Funktie zit. Zie Reply 1 met de Funktie-naam LOLLRA terwijl jij in LOLLRA1 zit. Op deze manier kun je lang langs elkaar praten. Begrijp me niet verkeerd, maar ervan uitgaan dat jij in de juiste Funktie zit, terwijl jet iets anders zegt te doen, kan ik dus niet.

En naar wat blijkt uit je scherm-afdrukken, zit je ook verkeerd te kijken.
Misschien is het handiger als je dan een opmerking zou hebben gemaakt dat je het bewuste pad niet kunt aflopen, dan hadden we samen tot de conclusie kunnen komen dat je een oude versie hebt en dat je nog wat anders moest doen alvorens te komen waar je moet zijn.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 16, 2007, 09:30:59 am »

Geachte heer Stordiau

Het zal best zo zijn dat met een upgrade voortaan de functie ook in DOS 3.2.3.1 is maar dat doet niet ter zaken.
Versie bij SE is van 3 okt 06 dus is misschien wel aan een up-grade toe.
Maar de 3.2.3.1 is in Windows al veel langer mogelijk wan tik weet niet beter op deze manier wordt bij LA zo gewerkt.

Dit betekend dat er tussen 03-okt-06 het een en ander gewijzigd is. Iets wat weer afbreuk doet aan de opmerking van WR dat DOS en WIN identiek moeten zijn op functionaliteiten na, die alleen in windows mogelijk zijn. Sad

Ach uit het bovenstaande blijkt dat er in B.veld toch ook weer mensen werken. Wink

Nu de oplossing.

Moet ik eerst een Up-grade binnen halen om dit op te lossen of moet het ook kunnen via 3.2.3

Dirk-Jan
SE

Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 16, 2007, 09:40:12 am »

Je oplossing is het veranderen van de tekst bij je avatar. prankster

Verder, als je wakker was geweest vandaag, had je geweten dat de menustruktuur in die hoek is gewijzigd, en wij jou kennelijk niet meer kunnen helpen met paden waar je het zelf ook niet kan vinden. Pech.

Dan, wat ene WR ook zegt, of wellicht 10 jaar geleden zei, de Dos versie is al eeuwen niet meer hetzelfde als de Windows versie, en sterker, de Dos versie wordt officieel niet meer "bijgehouden" door ons. Zie Versieopmerkingen (Systeem - Algemeen) d.d. 4 november 2002. Een jaar daaraan voorafgaand (heb ik nu niet nagekeken) wordt dit aangekondigd.

Dit alvast samengevat : je rechten zijn in deze zo ongeveer nihil.

Aanvullend durf ik wel te stellen dat wij gestoord zijn om de Dos versie in de lucht te houden.
Als je het ons in deze te moeilijk maakt zijn wij niet thuis.
 unhappy


* Help01.png (18.18 KB, 599x464 - viewed 154 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #11 on: February 16, 2007, 09:53:34 am »

Hallo Dirk-Jan,

telefonisch de weg besproken en gevonden. Nu terug boeken Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: February 20, 2007, 03:27:02 pm »

Wat ook leuk werkt: LO<3-2-1-7-3-select VO - F5> (LOLRTRBK) Waar je dan ook nog een debetorder mag genereren.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 21 queries.