Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:45:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
Author Topic: Scannen goederenontvangst  (Read 12996 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #30 on: March 17, 2007, 09:34:57 am »

Heart moet immers weten welk vat/IBC wordt verplaatst en hoeveel er eventueel wordt uitgetapt en weer wordt terug gezet. Echter, terugkomend op het voorbeeld IBC,s, is het mogelijk in een dergelijk geval 2 sub charges te krijgen:
1 voor de 7 gelijkwaardige "volle" IBC's en 1 voor de afwijkende inhoud? Zo ook met het voorbeeld van de vaten?

Ik snap dat dat nog makkelijker zal werken, maar dat kan natuurlijk niet. Dat zou impliceren dat zodra je iets uit een volgende IBC tapt, het Chargenummer van dat ding zou moeten veranderen. Immers, die is plots anders geworden dan de resterende 6.

Zelf denk ik dat we wellicht doorslaan nu, want IBC's verplaats je niet met tig tegelijk (zelfs geen 2 denk ik), en dat is daarmee geen goed voorbeeld. De vaten zijn dat m.i. wel en met die dingen lok je gewoon uit dat je ze -in elk geval nadat ze op voorraad zijn gekomen- individueel behandelt. Eén uitzondering : het verplaatsen van een pallet met 4 van die dingen erop.

Nu denk ik (even nog niet meer dan dat hoor) dat het wel mogelijk is om e.e.a. te verbinden aan de Lokatie. Dus, "Alles van een Lokatie verplaatsen". En dus maar weer een vraag Frank :

Hebben jullie per pallet met vaten 1 op 1 een Lokatie ?
Anders gezegd : op 1 Lokatie kan nooit meer dan 1 pallet met vaten staan ?

Als het antwoord "klopt" is, dan kunnen we dus alles van een Lokatie in 1 keer verplaatsen, waarmee je dus met 1 handeling 4 vaten met verschillende Inhoud kunt verplaatsen. Dat zou zelfs werken met meerdere Artikelen op 1 pallet = 1 Lokatie ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #31 on: March 17, 2007, 10:25:05 am »

Quote
Ik snap dat dat nog makkelijker zal werken, maar dat kan natuurlijk niet. Dat zou impliceren dat zodra je iets uit een volgende IBC tapt, het Chargenummer van dat ding zou moeten veranderen. Immers, die is plots anders geworden dan de resterende 6.
Zo werkt het nu toch ook? Op voorraad staat van 1 charge 7 vaten van 180 kg. Na productie staan er nog 6 van 180 kg en 1 van 140 kg (voorbeeld), alle met hetzelfde chargenummer.

Quote
Hebben jullie per pallet met vaten 1 op 1 een Lokatie ?
Anders gezegd : op 1 Lokatie kan nooit meer dan 1 pallet met vaten staan ?
Nee, hellaas werken wij zo niet, volgens mij werkt dit alleen in een vol automatisch magazijn. Bij ons staat voorraad zo veel mogelijk op een vaste plek, maar mn in het CPR magazijn is de ruimte beperkt waardoor "vaste" palletplaatsen moeilijk zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #32 on: March 17, 2007, 10:40:42 am »

Quote
Ik snap dat dat nog makkelijker zal werken, maar dat kan natuurlijk niet. Dat zou impliceren dat zodra je iets uit een volgende IBC tapt, het Chargenummer van dat ding zou moeten veranderen. Immers, die is plots anders geworden dan de resterende 6.
Zo werkt het nu toch ook? Op voorraad staat van 1 charge 7 vaten van 180 kg. Na productie staan er nog 6 van 180 kg en 1 van 140 kg (voorbeeld), alle met hetzelfde chargenummer.

Nee, zo werkt het nu niet. Nu heeft alles vanaf het begin het zelfde Chargenummer, en dus kun je dan niets met scannen.


Quote
Quote
Hebben jullie per pallet met vaten 1 op 1 een Lokatie ?
Anders gezegd : op 1 Lokatie kan nooit meer dan 1 pallet met vaten staan ?
Nee, hellaas werken wij zo niet, volgens mij werkt dit alleen in een vol automatisch magazijn. Bij ons staat voorraad zo veel mogelijk op een vaste plek, maar mn in het CPR magazijn is de ruimte beperkt waardoor "vaste" palletplaatsen moeilijk zijn.

Ik bedoelde geen vaste Lokaties. Ik bedoelde wel : op 1 lokatie staat altijd maar 1 produkt. Let wel, BETREFFEND produkt. Dus in mijn voorbeeld vaten.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #33 on: March 17, 2007, 01:31:05 pm »

Quote
Ik bedoelde geen vaste Lokaties. Ik bedoelde wel : op 1 lokatie staat altijd maar 1 produkt. Let wel, BETREFFEND produkt. Dus in mijn voorbeeld vaten.
Is het de bedoeling dat elke pallet plaats een eigen lokatie krijgt? Volgens mij lijkt mij dat inderaad een oplossing...
Als dat dingen oplost dan zetten we dat versneld in werking, het was nl toch al de bedoeling dat dit jaar te doen, want dat helpt grondstoffen terug vinden als deze op een andere plek staan dan verwacht...
Terugkomend op je vraag: Nu is het dus nog niet zo.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #34 on: March 18, 2007, 12:26:33 am »

Yep. Zodat je kunt zeggen "verplaats alles wat op deze lokatie staat", ofwel de pallet die er staat.

Eén individuele Charge kan ook, ofwel 1 vat.
't Wordt nog wel eens wat ...  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #35 on: March 19, 2007, 08:55:26 am »

Dan zijn we er volgens mij uit.
Misschien moeten we het nog hebben over inrichting, hoe e.e.a straks in het werk gaat voor medewerkers. Zij zullen het immers moeten gaan doen. Jij hebt daar zeker meer ervaring in dan wij, wellicht dat je daar ook  je ligt over kan laten schijnen. Maar dat kan ook later. smile
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #36 on: July 26, 2007, 12:20:24 pm »

Mooier zou zijn aantal verschijningen met inhoud

Dat is vanaf heden mogelijk, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=18623.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #37 on: December 04, 2007, 10:54:28 am »

Yep. Zodat je kunt zeggen "verplaats alles wat op deze lokatie staat", ofwel de pallet die er staat.

Dit kan inmiddels ook. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19281.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 2 [3]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.062 seconds with 21 queries.