Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:58:08 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Artikel op stukslijstonderdeel recept niet zichtbaar  (Read 5560 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: February 08, 2007, 03:35:23 pm »

Ik heb zojuist een stuklijstonderdeel aangemaakt voor artikel 106082 waarbij G-0086 al ingredient is opgenomen.
Nu print ik mijn receptuur Slamix, art. 106259 en zie ik dat artikel G-0086 niet wordt afgedrukt.

Wat doe ik fout?

ps. Ik heb met opzet art. 106082 opgenomen omdat er snijverlies is bij artikel H-0089.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 08, 2007, 03:48:10 pm »

Je doet niets fout, maar zo werkt het niet !

Jouw Receptuur zegt hoe je een produkt moet maken, terwijl de Stuklijst vertelt hoe een produkt is. Dus, jouw ingrediënt is onvermijdelijk (zit gewoon in de mayo die je in de slamix doet), en dus hoef je ook niet te weten dat je dat ingrediënt erin moet doen; dat komt vanzelf wel met de mayo mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #2 on: February 08, 2007, 03:54:25 pm »

DKN, heb je bij Printen Volledig Recept de Rubriek "Inkl. Stuklijst" wel aangevinkt toen je het Recept ging printen?

N.B. Voor Peter Stordiau: deze optie is er juist bijgekomen om te kunnen kontroleren welke Ingrediënten je aan de mayo gekoppeld hebt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 08, 2007, 03:57:08 pm »

Mogge.

Ok, kun je kort uitleggen wat het nut is ? (en niet omdat ik niet in nut zou geloven; ik kan het gewoon zelf niet bedenken  unsure)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #4 on: February 08, 2007, 04:04:48 pm »

Je legt de Ingrediënten dan wel Gevaarlijke Stoffen van een Grondstof middels een Stuklijst vast. Aan de Ingrediënten / Gevaarlijke Stoffen zijn de Eigenschappen gekoppeld welke, middels overerving, op het Technisch Dokument (Productspecificatie / MSDS) terecht komen. Zeker bij Recepten met meerdere niveaus (Halffabrikaten) was het altijd een hele klus om uit te zoeken welke Ingrediënten / Gevaarlijke Stoffen bijdragen aan de Eigenschappen van het Eindprodukt. Om deze zoektocht te vereenvoudigen is Printen Volledig Recept (dus inklusief alle Halffabrikaten) uitgebreid met een optie om ook de opgenomen Stuklijstonderdelen te vermelden; inklusief hun concentratie in het uiteindelijke Eindprodukt. Je kan hiermee tevens snel kontroleren of je alle Ingrediënten / Gevaarlijke Stoffen op de juiste wijze gekoppeld hebt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 08, 2007, 04:06:50 pm »

Dank je.

Mooi wel ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 08, 2007, 05:11:36 pm »

Menno,

Met die stukslijst van de champignonsaus kom ik niet uit hoor, ik kom boven de 100%. De fout zit in de peterselie, je hebt hierbij een hoog afvalpercentage dus ik heb ipv het grondartikel (laagste niveau) het artikel gesneden genomen (1 niveau hoger) en deze gekoppeld aan het laagste niveau. Ook hier gaat het niet helemaal goed  spiteful

Wil jij eens kijken? Art. 890007.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 08, 2007, 05:21:29 pm »

N.B. Voor Peter Stordiau: deze optie is er juist bijgekomen om te kunnen kontroleren welke Ingrediënten je aan de mayo gekoppeld hebt.

Wat ik mij nu pas realiseer : heb ik dan een Releasenote gemist ?  Fishy
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #8 on: February 08, 2007, 05:24:40 pm »

Demis, ik zal er morgen naar kijken.

Peter, deze optie bestaat al even (denk aan jaren i.p.v. weken) - het ligt dus niet aan je korte termijn geheugen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 08, 2007, 05:27:50 pm »

Dank je... Wink
De slamix is wel gelukt... Show off
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #10 on: February 08, 2007, 05:35:41 pm »

Nog even over die peterselie.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je het koop-artikel (laagste niveau) gekoppeld hebt aan de gesneden peterselie en niet andersom (zoals je schrijft).

Verder zou je van de gesneden peterselie even moeten kontroleren wat de Inhoud van de Artikel/Verschijning is; vergelijk dit met de Inhoud van de Artikel/Verschijning van de peterselie die je gekoppeld hebt. Als je deze op elkaar deelt zou je, in jouw geval, op 100% uit moeten komen.

Als dat zo is, dan zou je even het volledige recept moeten printen en nagaan of er in de bewerkingen die de gesneden peterselie verder nog ondergaat voordat het champignonsaus wordt, nog produktieverliezen optreden (Recepten met een Receptgrootte welke kleiner is dan de som van hoeveelheden grondstoffen).


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 08, 2007, 09:48:56 pm »

Quote
Ik neem aan dat je bedoelt dat je het koop-artikel (laagste niveau) gekoppeld hebt aan de gesneden peterselie en niet andersom (zoals je schrijft).
Klopt, is zo ingericht. Aan het artikel Champignonsaus hangt het product "Peterselie gesneden". Als stuklijst heb ik nu Peterselie gesneden aangemaakt en daaraan Peterselie (koopartikel) gekoppeld.
De inhoud is bij beide artikelen 1. Dus 100%.

Als ik nu de receptuur incl. stuklijst print krijg ik 99,02% waarbij het bij de peterselie mis gaat. Ik snap er de ^$#^ niet van. Ik heb het namelijk precies hetzelfde ingericht als b.v. de rode sla.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #12 on: February 09, 2007, 11:22:08 am »

Het ligt niet aan de peterselie, maar aan de Receptuur: om 5.000 KG te maken heb je maar 4.951 KG grondstoffen nodig (4.951 / 5.000 ) * 100% = 99.02%
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.059 seconds with 21 queries.