Mobiel telnr. staat helemaal achteraan in de kolommen bij kontaktprsonen in het CRM menu. Dit vind ik persoonlijk lastig en raar, te meer omdat "telex" direct na telefoonnummer komt.... Of het moet zo zijn dat de meerderheid van de profit gebruikers vaker telext dan een mobiel nummer belt of sms-t???
In de Grids op de Tabbladen van het CRM scherm worden momenteel "alle" (behoudens wat interne) velden weergegeven, en wel in de volgorde zoals ze in de database zijn opgenomen. Laatst opgenomen veld staat dan vanzelf achteraan (omdat wij alle nieuwe velden onderaan toevoegen).
Uiteindelijk zal het eropneerkomen dat de gewenste volgorde altijd een kwestie is van persoonlijke voorkeur alsmede de manier waarop het systeem bij iemand is ingericht. Neem bijv. de Tab Verkooporders maar eens als voorbeeld. In de Verkoopordertabel staan momenteel zo'n 140 velden die je wat mij betreft nooit allemaal wilt zien.
Voor het Relatiemenu CRM hebben we al een ontwerp op de plank liggen (al een jaartje of 2
) om ten eerste aan te kunnen geven wélke kolommen je wenst te zien, en vervolgens in welke volgorde. Als dat er eenmaal is, zou je er meteen voor kunnen zorgen dat bijv. het Telexnummer juist nooit meer getoond moet worden (omdat jullie die niet gebruiken).
In dit ontwerp hoort ook het vasthouden van de breedte van een kolom, zodat je ervoor kunt zorgen dat als jullie maar 6 posities van een Artikelnummer (15 posities) gebruiken, die kolom niet zo breed hoeft te zijn.
Dit soort instellingen zouden ook de normale Raadpleegoverzichten uitermate handig zijn.