Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:33:00 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: DKK tarieven beschikbaar in gerealiseerd verkoopoverzicht  (Read 2579 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: February 03, 2007, 07:42:49 pm »

Functie: LOVKPV

Met Edwin heb ik de inrichting van de DKK's doorgenomen. E.e.a. werkt nu voor ons prima. Omdat wij ons verkoopoverzichten snel nadat de feitelijke leveringen hebben plaatsgevonden opvragen, doen wij dit via gerealiseerde verkoopoverzichten (Hmenu 8-3-2-2). Pas geleden is hier ook aangepast dat de werkelijke kostprijs bij het gerealiseerd overzicht opgevraagd kon worden.

Nu het volgende: De (mogelijke) DKK's zijn niet zichtbaar in de gerealiseerde verkoopoverzichten, echter alleen in de gefaktureerde overzichten.
Is het mogelijk dat deze optie ook bij het gerealiseerd verkoopoverzicht komen te staan? Of is er speciale reden dat deze niet worden getoond?

Het gaat om de volgende opties die kunnen worden aangevinkt op tabblad 4:
- DKK weergeven
- DKK op niveau
- DKK tegen ...
- DKK per sorteerniveau
Nu weet ik eerlijk gezegd niet of deze allemaal getoond moeten worden. Edwin weet in ieder geval op welke manier ik de DKK's wil gaan gebruiken  Grin


Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 06, 2007, 04:34:53 pm »

Dit komt niet goed ...

De DKK's zoals je die met Edwin hebt doorgenomen, bevonden zich dus op de Gefaktureerde Verkoopoverzichten;
Gezien het principe daarvan, en dan moet je maar denken aan met name het fenomeen "nakalkulatie" waarin de DKK's hun bijdrage kunnen hebben, vergt het onbehoorlijk veel werk om hetgeen je wilt te realiseren nog voordat er is gefaktureerd.

Om in termen van kroppen sla te praten moet je denken aan een stuk of 12.000 (dit is geen definitief aanbod), waarbij ik ook nu weer jouw baas wil adviseren om dat om te zetten naar de MARGE op kroppen sla, en je wellicht toch op een stuk of 120.000 uitkomt.  Too much !

Tip : sneller faktureren, of beter : voor een paar honderd euri het Faktureren door ons laten koppelen aan de Levering.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 06, 2007, 05:08:55 pm »

Quote
voor een paar honderd euri het Faktureren door ons laten koppelen aan de Levering
Euhh, die snap ik niet helemaal?

Bedoel je nu dat we per levering een faktuur moeten sturen o.i.d?  Wink

Ik begrijp dus dat de DKK's als nacalculatie gezien worden en deze dus pas in de statistieken worden opgenomen als de feitelijke facturatie plaatsvind, zeg ik dat zo goed?

Dan moeten we gewoon aanleren dat we de DKK's pas inzichtelijk hebben op het moment dat er werkelijk gefactureerd is.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 06, 2007, 05:30:47 pm »

Bedoel je nu dat we per levering een faktuur moeten sturen o.i.d?  Wink

 unhappy Ja, dat was een slimme van mij heh ? niet.
Tja, nu snap ik ook jouw "vrij snel" wel, want je kunt dus een week verder zijn en nog niet hebben gefaktureerd.

Quote
Ik begrijp dus dat de DKK's als nacalculatie gezien worden en deze dus pas in de statistieken worden opgenomen als de feitelijke facturatie plaatsvind, zeg ik dat zo goed?

Bijna. De juiste waarden (en ook DKK's zelf dacht ik, voor betreffende soorten) worden bij de Verkooporder opgenomen bij het Faktureren.

Quote
Dan moeten we gewoon aanleren dat we de DKK's pas inzichtelijk hebben op het moment dat er werkelijk gefactureerd is.

Het is wel de goedkoopste oplossing.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 07, 2007, 09:04:02 am »

Nu dacht ik gisteren, OK, daar komen we wel overheen want dan bekijken we de statistieken met DKK's wel een weekje later.
Maarrr..nu hebben wij ook een tal maandklanten, waarbij de faktuur dus pas een maand later gemaakt wordt. Tja, en om nu een maand te wachten op een overzicht...dan ben je ook al aardig te laat met evt. ingrijpen  Shocked

Is hier helemaal niets anders op te verzinnen, want enigzins betaalbaar is?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 07, 2007, 10:02:52 am »

Theoretisch :

Er staat mij bij dat voor een Weekfaktuur (e.d.) uiteindelijk ook de individuele Fakturen als dummy worden gemaakt (moet haast ook wel, anders zouden de DKK's het niet doen). Ik kan me iets voorstellen van het nu op voorhand maken van deze dummy Fakturen, waarbij de Weekfaktuur (e.d.) dit deel later juist moet overslaan, c.q. zich moet/mag baseren op deze reeds aanwezige dummy Fakturen. Denkelijk ben je dan iets goedkoper uit. Er vanuitgaande (let op) dat het legitiem is om het zo op te zetten, orde grootte 3-4 dagen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 21 queries.